En saa vuokralaisia pidettyä naapurissa jatkuvasti huutavan vauvan takia
Vuokraamani asunnon seinänaapurina on yh-äiti ja n. 10kk vanha vauva. Nyt jo toiset vuokralaiset lähti pois vauvan jatkuvan itkun takia. Yövyin itse asunnossa viikon ja kyllä hirveää vauvan parkua suurinosa päivästä. En tiedä mitä teen. Ottaisinko asian puheeksi äidin kanssa vai mitä?Ei tämä näinkään voi jatkua.
Kommentit (48)
Todella harmillinen tilanne. Mutta voit uskoa, että vauvan äiti varmaan tekee kaikkensa, että vauva ei itkisi. Tuo itkuongelma todennäköisesti helpottaa ajan myötä. Jos otat asian puheeksi, älä tee syyllistäen, vaan myötätuntoisesti, ajatellen, että äiti joutuu eniten kuulemaan itkua ja on stressaantunut jo siitä. Stressiä vain lisää, kun ymmärtää, että asia haittaa ympäristöäkin. Vauvalla on varmaankin jokin syy, mikä itkettää. Oma vauvani oli hyvin allerginen, eivätkä lääkkeet aina poistaneet oireita. Itkuksihan se meni.
Kerrostalojen ongelmia. Monen on vaikea asua kerrostalossa, niissä on kaikenlaisia ongelmia, toivottavasti ei olisi.
Sen kus alat remppaamaan siihen uutta äänieristävää väliseinää. Ohjeita ja vinkkejä löytyy netistä.
Mulla on 3 lasta eikä niistä kukaan ole itkenyt muuta kuin satunnaisesti eli ehkä pari krt vko max 5 min. Syitä lähinnä väsymys ja vatsakipu. Ekaan auttoi sylissä heijaaminen uneen ja tokaan vatsallaan pito käsivarsilla. Vaikea uskoa, että aloitus olisi totta.
Kyllähän se hermoja koettelee. Itsekin jouduin muuttamaan pois vastaavasta naapurista. Eihän se vauva enää varmaan kovin kauaa tuolla tavoin itse, mutta laiha lohtu tähän hätään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se hermoja koettelee. Itsekin jouduin muuttamaan pois vastaavasta naapurista. Eihän se vauva enää varmaan kovin kauaa tuolla tavoin itse, mutta laiha lohtu tähän hätään.
itse = itke
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3 lasta eikä niistä kukaan ole itkenyt muuta kuin satunnaisesti eli ehkä pari krt vko max 5 min. Syitä lähinnä väsymys ja vatsakipu. Ekaan auttoi sylissä heijaaminen uneen ja tokaan vatsallaan pito käsivarsilla. Vaikea uskoa, että aloitus olisi totta.
Oletko tosissasi? Olet olevinasi 3 lapsen äiti? Miten olisi vaikka koliikki?
Mitä se puheeksi ottaminen auttaa? Eiköhän se äiti ihan muutenkin tee kaikkensa ettei vauva itkisi. Ei hÄn varmaan itsekään nauti vauvan itkusta, mutta jotkut vauvat nyt vaan itkee enemmän,
Mitä oikein ajattelin sanoa sille vauvan äidille? Eiköhän hän ole huomannut itsekin, että vauva huutaa tauotta. Se on yksi stressaavimpia ääniä, joita on olemassa. Jos olet valmis tarjoamaan äidille konkreettista apua, niin sitten voit mennä juttelemaan. Joskus myös käy niin, että neuvolassa ei uskota äidin kertomusta vauvan olemuksesta vaan ajattelevat äidin vain olevan yliherkkä ja vähän hysteerinen (erityisesti jos kyseessä on ensimmäinen lapsi). Voisit siis ehkä kysäistä äidiltä, että saavathan he neuvolasta kaiken mahdollisen avun - ja jos eivät, niin tarjoudu tulemaan mukaan todistajaksi, että vauva ihan oikeasti huutaa suuren osan vuorokaudesta. Tuollaiseen vauvan itkuun voi olla monia syitä, yleisimpiä ovat allergiat ja refluksi.
Mun naapurissa itkee vauva myös, mutta ei se minua haittaa enkä SEN takia muuttaisi.
Jos muuttaisin, ihan sen takia että SINÄ vuokranantaja nostit jälleen vuokraa, vaikka sinulla on jo ennestään rahaa maksaa kiinteistömaksut ym vastikkeet omasta takaa.Kunhan vain haalit ja ahnehdit itsellesi lisää minun rahoja.
Minulla ei liiemmin ole ylimääräistä. Kärsin ja karsin siis elämästäni kaiken kivan,teen työttömäksi kampanjatkin ym, vain jotta sinä saat sen 20€ lisää pyyhiäksesi perseesi sillä porho!
Lisäksi sen aikaa kun asun tässä sinun ylikalliissa kämpässä ja löydän uuden, nukun korvatulpilla.
Kumma, etteivät sinun edelliset vuokralaiset sitä tajunneet...ehkä syy oli jossain muussa.
Syy ei todellakaan ole vauvan! Vauvan tehtävä on itkeä silloin kun häntä huvittaa 💕
Kohta se on jo taapero, ei enää noin huuda.
Eihän vaan ole itkuhälytin just seinän vierelle laitettu ja volyymit täysillä?
Vai asuvatko samassa asunnossa ikään kuin soluasumisena.
Vierailija kirjoitti:
Kohta se on jo taapero, ei enää noin huuda.
Jep. Alkaa kirkuminen ja tömistely.
Eikö sulla ole vuoden määräaikaista sopimusta? Sehän on nykyään normi, todella harvoin näkee asuntoja jossa ei ole ko. ehtoa. Vuokralaisten kannaltahan tilanne on ikävämpi, he eivät tiedä mihin sitoutuvat. Mutta onneksi vauva ei ole vauva ikuisesti, nyt jo 10 kuukautta, jossain vaiheessa kai se jatkuva itkukin loppuu.
Et voi kun sinulla ei ole oikeutta tehdä asialle mitään. Vanhempi ei voi vaikuttaa vauvan ääntelyyn jos vaikka koliikki. Edes nätisti huomauttamalla menet pahoittamaan toisen mielen turhaan, hän kyllä tietää että vauva huutaa ja naapurit kuulee.
vauvalla on asiaa jos itkee. tsemppiä vauvalle.
ryyppäävät ja narkkaavat ja tappelevat asukit ois inhoittavia.
Miten teillä noin lyhyet irtisanomisajat?
Osta naapurin kämppä pois, niin pääset naapurista eroon. Vuokraat sen sitten jollekin, jolla ei ole lapsia.
Veikkaan että vauvan kanssa samassa tilassa asuvat kyllä tietävät että nyytistä lähtee ääntä. Voithan tietysti ottaa asian puheeksi mutta vähänpä tuossa tilanteessa voi kukaan mitään tehdä. Vauva ei ymmärrä äänensä karkottavan vuokralaisia, koska on, no, vauva.