Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ihan vakavissasi harkinnut muuttoa USA:han, mahdollisuuksien maahan?

Vierailija
09.02.2022 |

?

Kommentit (291)

Vierailija
81/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori, sitä vielä pidettiin ihan tosi mahtavana paikkana, mutta siihen aikaan oli unelmoiminen kielletty, joten en uskaltanut edes harkita. Sittemmin olen tullut järkiini, ihan kauhea paikka. Rasismi, korruptoitunut politiikka, demokratia on rikki, kodittomat ja köyhät aivan oman onnensa nojassa, ei sairaanhoitoa jne. jne. jne. 

Toisaalta olen IT-alalla ja siellä on aivan järjettömät palkat, joten ehkä vuodeksi voisin sulkea silmäni ja mennä tienaamaan.

Olet nakojaan saanut vain IT-alan koulutusta ja muun maailman asiat menneet ihan sivu suun. Miten voit perustella vaitettasi "ei sairaanhoitoa" kun taalta tulee suurin osa uusia laakkeita ja valineita ja hoidetaan sairauksia mihin Suomessa kuollaan tiedonpuutteessa?

Höpö höpö. Suomessa lääketieteen tutkimus on erinomaisella tolalla. Sen sijaan jenkeissä on ihmisillä loisia, joita ei Euroopassa ole nähty sitten 1700-luvun. Väkeä kuolee helposti hoidettaviin tauteihin, koska heillä ei ole rahaa eikä yhteiskunta huolehdi. Googlaapa vaikka insuliinin hinta USA:ssa.

Ala unohda etta rupesit vaittelemaan amerikkalaisen kanssa joka tietaa miten asiat ovat ja on kayttanyt systeemia vuosikymmenet. Ei minun tarvitse mitaan Googlailla (sekin on amerikkalainen keksinto) tiedan kokemuksesta.

Tälleen sivusta huutelen, ilman sarvia ja hampaita; Paljonko sellainen terveysvakuutus maksaa sielläpäin kuukaudessa, millä voisi odottaa saavansa apua vaivoihin silloin kun sitä tarvitsee? Mahdollista sinne päin muuttamista silmällä pitäen...

Ei tuohon ole kattavaa ja tyhjentavaa vastausta. Riippuu perheesta, mita haluat sen kattavan, missa osavaltiossa asut ja minka firman vakutuksen ostat, noin ninnkuin aluksi. Tietysti pitaa myos kilpailuttaa vakuutuksen tarjoajat.

Lisaan viela vastaukseeni etta ei ole mitaan "one size fits all" vakuutusta vaan ne raataloidaan kullekin sopivaksi. Jos olette tulemassa US firmaan toihin niin ottakaa vastaan kaikki apu mita tarjotaan, myoskin asunnon valinnassa.

t. usalainen

Omalla yrityksellä lähdetään kokeilemaan, kun tullaan. Työlupien kanssa on niin iso seinä vastassa, ettei sen yli päästä.

Vierailija
82/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massachusettsin yläpuolella olevat kolme osavaltiota on ainoa paikka siel joka on hyvinvointivaltio.

Muu osa on kehitysmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran käynyt. En pitänyt. Kanadaan voisin muuttaa.

Mita tiedat Kanadasta? Se etta se on wannabe USA jossa englannin ja ranskan lisaksi kolmas yleisin kieli on mandariini kiina?

Vierailija
84/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori, sitä vielä pidettiin ihan tosi mahtavana paikkana, mutta siihen aikaan oli unelmoiminen kielletty, joten en uskaltanut edes harkita. Sittemmin olen tullut järkiini, ihan kauhea paikka. Rasismi, korruptoitunut politiikka, demokratia on rikki, kodittomat ja köyhät aivan oman onnensa nojassa, ei sairaanhoitoa jne. jne. jne. 

Toisaalta olen IT-alalla ja siellä on aivan järjettömät palkat, joten ehkä vuodeksi voisin sulkea silmäni ja mennä tienaamaan.

Olet nakojaan saanut vain IT-alan koulutusta ja muun maailman asiat menneet ihan sivu suun. Miten voit perustella vaitettasi "ei sairaanhoitoa" kun taalta tulee suurin osa uusia laakkeita ja valineita ja hoidetaan sairauksia mihin Suomessa kuollaan tiedonpuutteessa?

Höpö höpö. Suomessa lääketieteen tutkimus on erinomaisella tolalla. Sen sijaan jenkeissä on ihmisillä loisia, joita ei Euroopassa ole nähty sitten 1700-luvun. Väkeä kuolee helposti hoidettaviin tauteihin, koska heillä ei ole rahaa eikä yhteiskunta huolehdi. Googlaapa vaikka insuliinin hinta USA:ssa.

Tutkimus saattaa olla "erinomaista" mutta miten on sairaiden ihmisten hoito?

Siis mitä? Erikoissairaanhoitomme on rankattu maailman huipulle.

Linkki, please. Kuinka pian paaset laakarille tai tutkimuksiin? Mika on soittoaika? Minulle taysin tuntematon kasite.

Suomessa kun soitat kuoleman kielissä ambulanssin, niin se ei otakaan kyytiin.

Vierailija
85/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala unohda etta rupesit vaittelemaan amerikkalaisen kanssa joka tietaa miten asiat ovat ja on kayttanyt systeemia vuosikymmenet. Ei minun tarvitse mitaan Googlailla (sekin on amerikkalainen keksinto) tiedan kokemuksesta.

Tälleen sivusta huutelen, ilman sarvia ja hampaita; Paljonko sellainen terveysvakuutus maksaa sielläpäin kuukaudessa, millä voisi odottaa saavansa apua vaivoihin silloin kun sitä tarvitsee? Mahdollista sinne päin muuttamista silmällä pitäen...

Ei tuohon ole kattavaa ja tyhjentavaa vastausta. Riippuu perheesta, mita haluat sen kattavan, missa osavaltiossa asut ja minka firman vakutuksen ostat, noin ninnkuin aluksi. Tietysti pitaa myos kilpailuttaa vakuutuksen tarjoajat.

Lisaan viela vastaukseeni etta ei ole mitaan "one size fits all" vakuutusta vaan ne raataloidaan kullekin sopivaksi. Jos olette tulemassa US firmaan toihin niin ottakaa vastaan kaikki apu mita tarjotaan, myoskin asunnon valinnassa.

t. usalainen

Omalla yrityksellä lähdetään kokeilemaan, kun tullaan. Työlupien kanssa on niin iso seinä vastassa, ettei sen yli päästä.

Ei tanne voi tulla yrittamaankaan ilman tyolupaa tai mainittavaa rahallista investointia.

Vierailija
86/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse tietää, työnantaja sen aina maksaa.

Vierailija
87/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massachusettsin yläpuolella olevat kolme osavaltiota on ainoa paikka siel joka on hyvinvointivaltio.

Muu osa on kehitysmaa.

Paljonko olet matkustellut ympari USAaa etta voit noin kommentoida? Minakin olen matkustanut Suomessa junalla ja radanvarret oli niin taynna roinaa ja puukasoja etta ihan hyvalla mielella voisin kirjoittaa etta Suomessa ei ole puhdasta luontoa ollenkaan.

Vierailija
88/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kiinnosta maksella valtavia sairausvakuutusmaksuja, yliopistojen kausimaksuja ym. Mun tuloilla asuisin muutenkin varmaan jossain trailer parkissa. USA on kiva maa vain rikkaille.

Mikä siinä on ongelma, kun laskut ja maksut pystyy maksamaan, ja säästöönkin vielä jää?Tuttavankin lapset ovat hyvin koulutettuja, ja nykyään hyvissä työpaikoissa, vaikka rikkaita eivät ole.

Vierailija
89/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
90/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä? Ei ikinä, maata johtavat hullut trans ut ja valkoisia vihaavat aggressio mustat, oikeasti siellä on monia alueita missä valkoihoisena et ole turvassa(vaikka olisit suomesta). Koulut myöskin pakkotuputtavat ransu-ideologiaa. Aivan sairasta touhua. 

Vierailija
91/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki, please. Kuinka pian paaset laakarille tai tutkimuksiin? Mika on soittoaika? Minulle taysin tuntematon kasite.

Suomessa kun soitat kuoleman kielissä ambulanssin, niin se ei otakaan kyytiin.

USAssa tulee klo. 4 aamulla viidessa minuutissa. Ihan hiljaakin viela etta ihmiset ei heraisi, vasta kun paastiin valtatielle pantiin pillit soimaan.

Vierailija
92/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tarvitse tietää, työnantaja sen aina maksaa.

Pitäähän se tietää ja vieläpä itse valita omalle perheelle sopivin vaihtoehto. Eikä ole ilmainen.

Vierailija
93/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei voi millään muuttaa Amerikkaan kun siellä ei ole Kelaa. 

Vierailija
94/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.businessinsider.com/top-us-hospitals-ranked-for-medical-car…

Tassä maan parhaat sairaalasysteemit. Aika upeat rakennukset.

Vierailija
95/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The World Health Organization's last global report ranked these as 10 most advanced countries in medicine with best healthcare in the world:

France.

Italy.

San Marino.

Andorra.

Malta.

Singapore.

Spain.

Oman.

Tämä lista ei kiinnosta ketään suomalaista sillä he tietävät kun heille on kerran samaa vuodesta toiseen toitotettu, että Suomen terveydenhuolto on maailman parasta. 

Vierailija
96/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Todennäköisesti asuisin jossain trailer parkissa ja tekisin henkeni pitimiksi kolmea minimipalkkatyötä, mutta siltikään ei rahat riittäisi mihinkään.

Vierailija
97/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostava wokettava USA enää. Ikävä ettei tuota woke-saastaa pääse pakoon kohta täälläkään.

Vierailija
98/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

En ole.

Tunnen Yhdysvalloissa asuneita ihmisiä ja he ovat kertoneet, että siellä on kovatahtisempi ja vaativampi työelämä. Pitää olla aika tarmokas, että pystyy siellä elämään arkea. Suomi on leppoisampi.

Toki riippuu siitä, kuka on ja missä päin Yhdysvaltoja asuu, mutta edellä mainittu pätee, jos mietitään tavallista kaupunkilaista ja varsinkin lapsiperheen vanhempia.

Amerikkalainen mieheni seuraa Talvi Olympialaisia (minua ei kiinnosta) ja kysyi etta miksi suomalaiset eivat ole paasseet mitaleille niinkuin ennenvanhaan.

Vastasin etta ovat niin laiskistuneet etta eivat enaa parjaa edes maenlaskussa. Pitaisi siinakin kai olla lakisaateinen kahvitauko.

Ihmiset maailmalla alkavat kiinnittaa huomiota.

Vierailija
99/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen ei voi millään muuttaa Amerikkaan kun siellä ei ole Kelaa. 

Niin, tarkoitat varmaan näitä tummahipiäisiä "suomalaisia" nehän ne niistä tuista täällä eniten hyötyvät:) 

Vierailija
100/291 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnostava wokettava USA enää. Ikävä ettei tuota woke-saastaa pääse pakoon kohta täälläkään.

Taitaa olla jo viime vuoden muotia, en ole kuullut wokea pitkaan aikaan.

t. usalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi