Asunto 49m2, sähkölasku n.35 e/kk??
Siis, en ole tammikuussa käyttänyt esim. uuina ollenkaan, en pyykkikonettakaan yhtään enempää kuin tarvis ja lämmitys on ei ole säköllä. Hellan levyjä en ole käyyttänyt tuntiakaan päivässä. No, läppäri on päällä oikeastaan koko päivä ja puhelinta lataan. Miten teillä muilla?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
AP, ota käyttäjätunnukset paikallisen sähkön jakelijan järjestelmään, ilmainen käyttö ja saat tunnin tarkkaa kulutustieto päivän viiveellä. Vrk mitataan tunnin välein (24 mittausta) ja tämä läjä lähetetään kerralla verkkoyhtiön järjestelmään ja on käytettävissä sitten seuraavana päivänä.
Omat mittaukset menevät siten että sähkö on yöllä / aamulla aikaisin ja kaukolämpö sitten iltapäivän aikana.
Miten tuo tehdään?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minkälainen sähkösopimus mahtaa olla? Pörssisähkö? Huomioi kylppärin lattialämmitys joka on iso sähkösyöppö.
Kulutuslasku, ei ainakaan lue tasauksesta mitään ja ei ole pörssisähkö. Hyvä, jos muutkin tätä ihmettelee.
Siirto 3,65 centtiä/kwh,perusmaksu 10,65/kk sähkön valmisvero 2,78 snt/kwh
Sähkön myynti : perusmaksu 2,50 e/kk ja kulutusmaksu 4,99 snt/kwh
Niin ja ei ole lattialämmitystä.
-Ap
Olet siis käyttänyt 700 kwh / kk, jos 5 senttiä kwh. Kulutus olisi tällöin noin kilowatin teholla. Mikään Muu kuin lämmitys ei tuota voi selittää. Tavallinen pöytätietokonekaan ei kuluta noin paljoa.
Jos ei ole lämmityksestä kiinni, niin jossain laitteissa tai kytkennöissä on oltava vikaa ja tulipaloriski suuri. Tavallinen pyötätietokonekaan ei kuluta noin paljoa, vaikka olisi aina täydellä teholla käytössä.
Kiitos tiedosta. Pitääpä ottaa asiasta selvää.
-Ap
No multa unohtu perusmaksut, siirto ja verot. Mutta olikohan tuo aiemmin sanomasi kuitenkaan oikein 2037 kwh, ei käy yhteen. Olisiko pilkku unohtunut? Jos 203,7 kwh, niin voisi vielä pitää paikkaansa, jos esim pyykkäät paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, ota käyttäjätunnukset paikallisen sähkön jakelijan järjestelmään, ilmainen käyttö ja saat tunnin tarkkaa kulutustieto päivän viiveellä. Vrk mitataan tunnin välein (24 mittausta) ja tämä läjä lähetetään kerralla verkkoyhtiön järjestelmään ja on käytettävissä sitten seuraavana päivänä.
Omat mittaukset menevät siten että sähkö on yöllä / aamulla aikaisin ja kaukolämpö sitten iltapäivän aikana.
Miten tuo tehdään?
-Ap
Mene sähkönmyyjän weppisivuille ja sieltä pitäisi löytyä ohjeet, eka kerta luultavasti pankkitunnuksilla tms. jos ei onnistu niin ota huomenna yhetyttä asiakaspalveluun, saat kyllä apua tähän asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minkälainen sähkösopimus mahtaa olla? Pörssisähkö? Huomioi kylppärin lattialämmitys joka on iso sähkösyöppö.
Kulutuslasku, ei ainakaan lue tasauksesta mitään ja ei ole pörssisähkö. Hyvä, jos muutkin tätä ihmettelee.
-Ap
Olet siis käyttänyt 700 kwh / kk, jos 5 senttiä kwh. Kulutus olisi tällöin noin kilowatin teholla. Mikään Muu kuin lämmitys ei tuota voi selittää. Tavallinen pöytätietokonekaan ei kuluta noin paljoa.
Jos ei ole lämmityksestä kiinni, niin jossain laitteissa tai kytkennöissä on oltava vikaa ja tulipaloriski suuri. Tavallinen pyötätietokonekaan ei kuluta noin paljoa, vaikka olisi aina täydellä teholla käytössä.
Kiitos tiedosta. Pitääpä ottaa asiasta selvää.
-Ap
No multa unohtu perusmaksut, siirto ja verot. Mutta olikohan tuo aiemmin sanomasi kuitenkaan oikein 2037 kwh, ei käy yhteen. Olisiko pilkku unohtunut? Jos 203,7 kwh, niin voisi vielä pitää paikkaansa, jos esim pyykkäät paljon?
En pyykkää paljoa, olen yksin, ei ole paljoa pyykättävää. Ei ole pilkkua välissä, mutta näin merkattu 2 037.
Aika omituista mulla saman kokoinen kämppä ja sähkölasku 26e 3kk. Hae uutta sähkösopimusta muualta.
Vierailija kirjoitti:
Aika omituista mulla saman kokoinen kämppä ja sähkölasku 26e 3kk. Hae uutta sähkösopimusta muualta.
Niin olisi tarkoitus, vaihtaa yhtiötä , jos ei selviä kulutuksen suuruus.
Vierailija kirjoitti:
Sähkölaskuun kuuluu sekä energia että sähkönsiirto eli tuskinpa kolmen kk:n kokonaislasku jää vain 26 euroon. Hyvä jos jää, älä pidä liikaa meteliä asiasta, ettei sähköyhtiö innostu triplaamaan perusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä on kulutus? Minulla on 182 kwh tammikuu, 53 m2 asunto. Olen ollut koko ajan etätöissä, se nyt ainakin nostaa laskua.
Kulutus tässä laskussa 191,88 kwh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä on kulutus? Minulla on 182 kwh tammikuu, 53 m2 asunto. Olen ollut koko ajan etätöissä, se nyt ainakin nostaa laskua.
Kulutus tässä laskussa 191,88 kwh
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Sauna? Jos ei ole sauna usein päällä tai lattialämmitys niin on iso kulutus kuukaudelle. Peruskodinkoneet, läappärit ym. ei pitäisi viedä noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
pitäiskö ensin vähentää perusmaksut?
Joo, ja siirto sekä verot.
Persumaksut ne suurin ongelma ovat, ei mikää pari senttiä per kWh vero. Miksi yleensä on luvallista ottaa jotain kuukausimaksua, miksi siirtoa ja energiaa ei laskuteta PELKÄSTÄÄN kulutuksen mukaan, kWh-perusteisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Joku 192kWh ei ole kyllä aivan skandaali kyllä ole. Tammikuussa 31 päivää -> 744 tuntia.
192000/744 = ~260 watin kulutus koko ajan.Vähän heikko joku kylmälaite, joku vanha jouluvalosarja, joku hehkulamppu jossain tjvst.
Vai onko pompannut juuri tälle laskulle se kulutus (eikä ole mikään tasauslasku)
Oletko laittanut paljon ruokaa? Liesi kuluttaa yleensä eniten sähköä tavanomaisista laitteista.
Kuka sen kiinteistön sähkölaskun maksaa?