Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti mummo

Yksinhuoltaja
09.02.2022 |

Narsisti mummo haastoi oikeuteen lasten tapaamisista ja veti jutun pois kun huomasi että voi joutua maksamaan myös minun oikeudenkäyntikulut. Nyt piinaa lapsia kirjeellä missä pyytää ilmoittamaan hänelle onko posti tullut perille, eli olenko antanut kirjeet lapsille. Aikaisemmin on myös yrittänyt sopia tapaamisia minun ohitseni. Jos lapset eivät hänelle vastaa, alkaa puhelimitse painostaminen, miksi et ole vastannut mummolle. Miten arvon huoltajat toimisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten en ota kantaa, mutta ota huomioon, että jos tuo on mummon toimintatapa, että on valmis jonkun täysin omasta päästään keksimänsä tapaamis"riidan" vuoksi heti kaivamaan viranomaiset avuksi, hän voi myös haukkua sinua lapsille ja manipuloida heitä ilman mitään tunnontuskia. Eli olen vahvasti eri mieltä tuon "jos mummo on lapsille kiva, sallisin tapaamiset", sellaiset tapaamiset voivat olla lapsille vahingollisia.

Kokemusta on, jo aikuisen lapsen mielenterveys prakasi nuorena mummon tempauksien takia, eikä mummo edes kadu. Mummo vaikutti lapselle kivalta ja hyvältä mummolta ennenkuin paljastui mitä kaikkea siellä oli selän takana lapsen mieleen syötetty. Aikuinen olisi nuo jutut osannut käsitellä ja ohittaa, lapsi ei.

Ainakin hänen omat lapsensa oireilee. Eihän se ihan tervettä ole jos ajaa 250km laittaa vain lapsille viestin että on tulossa tänään, seisoo kerrostalon me pihalla lappu kädessä, missä on viesti lapsille ( vastatkaa edes puhelimeen) ei ihme jos lapsen pelkäävät tuommoista käytöstä. Lasten puhelimet mokkulat n monesti äänettömällä ja kun hän ei ole saanut lapsia vastaamaan, voi soittaa vaikka 4-6krt putkeen.

Kuullostaa aika epäterveeltä lasten kannalta tuollainen.

Selvennän tuota aiempaa viestiäni, että nuoren mt-ongelmissa oli toki muitakin vaikuttaneita tekijöitä, mutta mummon toiminta sai nuoren epäilemään todellisuutta, mummon "totuudet" ja tosielämä kun eivät olleet sama asia. Ja siihen ei lapsen/nuoren rahkeet riittäneet, että olisi kyennyt erottamaan milloin mummon jutut kannattaa vain ohittaa. Siksi olisin hyvin varovainen jos mummo vaikuttaa manipulointiin kykenevältä.

Minä olen katkaissut välini häneen täysin haasteen jälkeen, ongelma on että kirjeet tulee kuitenkin perille ja näissä kirjeissä pyydetään lasten ilmoittamaan hänelle että ovat saaneet kirjeet, epäilee siis edelleen että en anna lapsille hänen kirjeitään, samaa väitti myös haaste hakemuksessa. Miten kertoa lapselle että hommattaisiin salaiset puhelinnumerot, hän aivan kuin pakottaa olemaan häneen yhteydessä. On tässä totaali yksinhuoltajana muutakin hommaa kuin olla hänen sylkykuppina, harkinnut jo muuttoa 700km päähän. Elämä on lyhyt enkä pysty olemaan enään onnellinen tällaisessa tilanteessa.

Meilläkin tuo mummo kirjoitteli myös kirjeitä, ja niistä oikeastaan vasta aukeni, miten paljon outouksia lapselle oli niskaan laittanut. Mä sanoin että se kirjoittelu loppuu tähän, piste tai ei koskaan enää olla missään tekemisissä mitenkään päin. Tajusi, että tarkoitan sitä ja lopetti kirjoittamisen, mutta jatkoi mun seläntakana muuta touhuilua, jota en tyhmänä tajunnut ennen kuin lapsen kannalta oli jo myöhäistä.

Ehkä lapselle voi selittää, että mummolla on vaikeaa itsensä kanssa ja siksi välillä laittelee hassuja kirjeitä ja juttuja mutta niistä ei kannata välittää ja ne voi antaa vaikka äidille. Jos niistä sitten  sensuroi pahat kohdat tai jotain?

Inhottava tilanne ja ainakin itse halusin uskoa mummosta kuitenkin hyvääkin, ja ajattelin että lapsen ja isovanhemman suhdetta on hyvä tukea ja siksi en osannut ajoissa pistää stoppia hänen touhuilleen.

Vierailija
22/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mukiloi sanaa narsisti.Itsehän tuota olet.Mummosi haluaa tavata lapsenlapsiaan, onko se kumma kun tietää minkälainen äiti on?

Ei tässä ihan kevein perustein ketään olla narsistiksi sanomassa. Hän on kyllä tavannut lapsia säännöllisesti, mutta kun mikään ei riitä, ei lasten tarvitse viikonloppuna koulun jälkeen lähteä 250km automatkalle. Se on huoltajalle herkkä paikka jos hänen päätöksentekoa mitätöidään ja ollaan valmis viemään asia oikeuteen. Miten itse toimistit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäilin ketjun läpi.

Olen tavannut erään naisen miehineen ja hänen äitinsä ja pidän varmana että naisen äiti on manipuloiva. Muistin heidät kun luin ketjua.

Velvoittaako joku laki sinua antamaan äitisi kirjeet lapsillesi? Ei kai sellaista lakia ole?