Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa yövuoron jälkeen unta. Onko se hyvä syy lääkärintodistukseen, ettei tarvi tehdä yövuoroja?

Vierailija
09.02.2022 |

Olen siis hoitoalalla. Uniongelmia mulla on ollut ihan teinistä asti.

Olen saanut tehdä kaksivuoroa (iltaa ja aamua), mutta nyt olen joutunut tekemään yövuoroja. Jaksan hyvin valvoa yövuoron, mutten pysty nukkumaan yövuoron jälkeen kun ihan max 1-3h, vaikka olisi useampia yövuoroja. En pysy sellaisella järjissä ja yötyökorvaus on hyvin mitätön siihen nähden.

Onko tuo ollenkaan pätevä syy, että saisi lääkäriltä todistuksen, ettei yövuoroja tarvi tehdä? Vai pitääkö olla kaikkea rytmihäiriötä tms (ei nekään kaukana) vai onko alanvaihto pakollinen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hoitajia, jotka oikein haluavat tehdä yövuoroja. Eikö se ole sopimusasia yksikössä, kun työvuoroja suunnitellaan? Ainakin siinä akuuttihoidon yksikössä, jossa itse olin ja suunnittelin työvuorolistat, kaikki saivat toivomansa vuorot. Osa halusi paljon iltavuoroja, osa paljon öitä, osa ei öitä lainkaan ja milteivkaikki pystyi toteuttamaan. Ainakaan yövuoroja ei ollut pakko jokaisen tehdä.

Vierailija
22/25 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin on kumma juttu, että enää ei saa tehdä pelkkää yövuoroa, kaikkien pitää tehdä kaikkea.

Joillekin ne yövuorot vaan sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään pulaa hoitsuista jos pitää tehdä kaikkia vuoroja. Tai sitten duunarit alistuu vaan kaikkeen .

Vierailija
24/25 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pätevä syy, työantajan ei edes tarvitse ottaa tuollaista syytä huomioon, vaikka lääkäri siitä diagnoosin kirjoittaisi.

Mitäs sinne suljettulle osastolle kuuluu?

Vierailija
25/25 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä työtä vaihtaa itse, jos lääkärit ja työnantaja on niin ding dong etteivät ymmärrä tällaista ongelmaa!

Kenenkään ei kannata itseään työllä tapattaa ⚰️

Täällä kermaperzeet ulisee, vaikka eivät ole edes koskaan vuorotyötä tehneetkään!

Univelka ja rytmihäiriöt eivät ole leikin paikka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi