Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan leikkauksen jälkeen potilas on nukutuksessa?

Vierailija
09.02.2022 |

Kauanko siihen heräämiseen menee suunnilleen?
Ja missä vaiheessa on niin tolkuissaan että pystyy vastaamaan puhelimeen?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua heräteltiin heti leikkaussalissa sen verran, että heräsin hetkeksi. Seuraava muistikuva on heräämöstä, mutta nukahdin taas uudestaan. Ainkain minulla hengitysputki ärsytti kurkunpäätä sen verran, että ei tehnyt mieli jutella. Kannattaa asennoitua niin, että jos sairaalasta ei kuulu mitään, kaikki on mennyt hyvin.

Vierailija
2/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua heräteltiin heti leikkaussalissa sen verran, että heräsin hetkeksi. Seuraava muistikuva on heräämöstä, mutta nukahdin taas uudestaan. Ainkain minulla hengitysputki ärsytti kurkunpäätä sen verran, että ei tehnyt mieli jutella. Kannattaa asennoitua niin, että jos sairaalasta ei kuulu mitään, kaikki on mennyt hyvin.

Kiitos. Joo yritän. 

Vierailija
4/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavan aika on pitkä

Vierailija
5/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät heräämössä, kunnes potilas ei enää ole tokkurainen, ja siirtävät vasta sitten osastolle. Ei siellä leikkaussalissa potilaalla puhelinta edes ole mukana, se jätetään leikkaukseen lähtiessä lukittuun kaappiin.

Kukaan täysjärkinen ei edes yritä soittaa leikkauspotilaslle, vaan odottaa itse potilaalta viestiä tai soittoa.

Vierailija
6/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitävät heräämössä, kunnes potilas ei enää ole tokkurainen, ja siirtävät vasta sitten osastolle. Ei siellä leikkaussalissa potilaalla puhelinta edes ole mukana, se jätetään leikkaukseen lähtiessä lukittuun kaappiin.

Kukaan täysjärkinen ei edes yritä soittaa leikkauspotilaslle, vaan odottaa itse potilaalta viestiä tai soittoa.

En ole soittamassakaan. Vaikea vaan keskittyä työntekoon ja muuhun kun ei mitään kuulu

Vierailija
7/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 tuntia suunnilleen meni heräämössä. Enkä pystynyt sen jälkeen lähettämään  mitään tekstiviestejä kun oksennutti ja olin tajuttomuuden rajamailla vielä monta tuntia osastolla.  Eivät laskeneet kotiin, vaikka  lääkäri oli ohjeistanut että kotiin saa lähteä jos olen hyvävointinen. Seuraavana yönä vielä oksennutti osastolla.  Seuraavana päivänä olo oli jo parempi ja pääsin kotiin. Toista vuorokautta meni syömättä, kun ei pystynyt. Unohdin soittaa äidilleni, joka oli jo hätääntynyt, kun ei soittoa kuulunu.

Vierailija
8/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 tuntia suunnilleen meni heräämössä. Enkä pystynyt sen jälkeen lähettämään  mitään tekstiviestejä kun oksennutti ja olin tajuttomuuden rajamailla vielä monta tuntia osastolla.  Eivät laskeneet kotiin, vaikka  lääkäri oli ohjeistanut että kotiin saa lähteä jos olen hyvävointinen. Seuraavana yönä vielä oksennutti osastolla.  Seuraavana päivänä olo oli jo parempi ja pääsin kotiin. Toista vuorokautta meni syömättä, kun ei pystynyt. Unohdin soittaa äidilleni, joka oli jo hätääntynyt, kun ei soittoa kuulunu.

Täällä vielä oottelen. Soitan kasilta sinne osastolle. ap

Vierailija
9/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu leikkauksesta tietenkin, mutta yleensä viimeistään kolmen-neljän tunnin jälkeen siirtyy osastolle.

Vierailija
10/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu leikkauksesta tietenkin, mutta yleensä viimeistään kolmen-neljän tunnin jälkeen siirtyy osastolle.

Soitin, heräämössä oli vielä :(  leikattu aamusta

Vierailija
11/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitään siitä, että minut olisi herätetty jo leikkaussalissa. Ensimmäinen muistikuvani on heräämöstä. Katselin ja ihmettelin missä olen. Aika nopeasti tajusin ja ajattelin, että kai minut on sitten jo leikattu. Klo oli silloin kai 13-14 välillä. Leikkaussaliin minut vietiin klo 8. Osastolle 14.30 ja pystyin viestittämään heti läheisilleni, että kaikki ok.

Vierailija
12/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä vastausta . Puolisoni oli 2 viikkoa, kivut olisivat olleet liian kovat.  Herättämisen jälkeen ei jaksanut pitää puhelinta kädessä. 

mutta nämä ovat harvinaisia tietenkin.

Vierailija
13/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin, heräämössä oli vielä :(  leikattu aamusta

minä olin vuorokauden heräämössä sektion jälkeen. Oli oksentelua niin ei viety osastolle. Iltapäivällä tehtiin hätäsektio.

Vierailija
14/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt sen äijän heräillä rauhassa. Mikä kiire sulla on soittaa samantien? Pelkäätkö, että pettää?

Vierailija
15/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa leikkauksissa ollaan teholla leikkauksen jälkeinen päivä.

Ei siinä todellakaan puhelimeen vastailla.

Vierailija
16/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hälle itelleen soittanut vaan osastolle. Sovittiin, että soittaa kun pystyy.  Huolissani täällä oon.

ap

Vierailija
17/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloille patistetaan pian! Vaikka kipeää tekee. 

Vierailija
18/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräämöön voi soittaa ja kysyä vointia. Keskimäärin ehkä pari-kolme tuntia ollaan, mutta joskus jopa useampi vuorokausi jos osastot tai tehovalvonta ei vedä.

T. Heräämöhoitaja

Vierailija
19/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hälle itelleen soittanut vaan osastolle. Sovittiin, että soittaa kun pystyy.  Huolissani täällä oon.

ap

Hyvin varmasti on mennyt!  Ja hyvää huolta pidetään osastolla!  Itselläni oli niin sumuinen olo leikkauksen jälkeen ettei kännykän näppäimen kirjaimet erottunu toisistaan siis ei onnistunu tekstiviestien lähetys. Eikä oikein jaksanu puhuakaan. Vaikka läheiset sitä tietoa odottavat että kaikki on hyvin. 

Vierailija
20/27 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mielikuvaa kun Vedin unta päähän heräämössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi