Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut puhuvat "ritvasta ja ritvan tekemisistä" vaikka kuulijalla ei ole hajuakaan kuka on ritva

Vierailija
09.02.2022 |

Esim. anoppini on tällainen.
Alkaa jaaritella maijasta, alustamatta yhtään että kuka tämä maija on. Ja sitten jossain kohtaa selviää että se on joku hänen tuttunsa jota kukaan muu huoneessa oleva ei ole koskaan nähnytkään.
Pikkulapset joskus puhuvat kavereistaan noin, kuvitellen että kaikki muutkin tietää kenestä kyse, mutta että aikuiset...?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolahjaisia. Eivät erota omaa kokemusmaailmaa muiden kokemusmaailmasta.

Vierailija
2/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinäkään erota Ritvaa Maijasta? Eli miten oli?

Vierailija
4/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ystävä joka on juuri aloituksen kaltainen. Joudun hyvin usein sanomaan ettei kiinnosta kun en edes tunne kyseistä ihmistä. Höpöttää jostain vanhasta työkaverista kun ei kiinnosta vi...... .

Vierailija
5/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ajatellut, että sitä hölöttäjää ei vaan kiinnosta kuulijat yhtään. On vaan niin tärkeää päästä ääneen. Ja ehkä esittää että "Minä olen sentään kunnollinen, kun siivoan. Siellä Ritvalla on niin kovin tomuista!".

Vierailija
6/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä piti lisätä että ihmisellä itsellään ei ole mitään omaa elämää jos pitää puhua jostain vuosien takaisista työkavereista.

Vierailija
7/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinäkään erota Ritvaa Maijasta? Eli miten oli?

"Jotkut" puhuu ritvasta, anoppi maijasta. Sisälukutaito...

Vierailija
8/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko mielikuvitusta vaaditaan, että älyää hänen puhuvan jostain tutustaan? Miksi jokaista juttua pitäisi pohjustaa, jos jutun kannalta ei ole olennaista että Marketta asuu punaisessa talossa tuossa Mäkikadulla, hänen miehensä kuoli 4 vuotta sitten ja anoppi tutustui Markettaan jumpassa vuonna 2016.

Vierailija
9/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ärsyttävää.

Vierailija
10/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isä on tuollainen. Voi vintti että on raivostuttava piirre. No, enpä jaksa juuri muutenkaan kuunnella kyseisen kääkän turinoita, koska ei muutenkaan osaa puhua kuulijaa kiinnostavalla tavalla.

Vierailija
11/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tekee tikusta asiaa kun eivät pysty olemaan hiljaa. Heille ei yleensä tapahdu mitään.

Vierailija
12/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Salon Seija" on tosi osuva sketsihahmo.

Papattaa joka välissä "Keräsen Ritvasta".

Vierailija
13/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paljonko mielikuvitusta vaaditaan, että älyää hänen puhuvan jostain tutustaan? Miksi jokaista juttua pitäisi pohjustaa, jos jutun kannalta ei ole olennaista että Marketta asuu punaisessa talossa tuossa Mäkikadulla, hänen miehensä kuoli 4 vuotta sitten ja anoppi tutustui Markettaan jumpassa vuonna 2016.

Täh? Silloin sanotaan ”mun yks tuttu”. Tai jos vaaditaan erottautumista muista yksistä tutuista, niin sanotaan esim että ”mun yks [kaupunginosa]:ssa asuva tuttuni”. Dii

Vierailija
14/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeryyttä ja epäkohteliasta alkaa vain puhua jostain muille tuntemattomasta henkilöstä mainitsematta lainkaan kuka tämä on. "pirkitalla on muuten uusi mies" ja kuulija yrittää pinnistellä muistiaan, että kuka tämä pirkitta nyt onkaan.

Vierailija
15/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä näkee täällä palstoillakin joskus, heitellään jotain nimiä omasta elämästä ikään kuin tuntemattomille ihmisille niillä olisi jotain merkitystä siinä jutussa. Kerrotaan asioista lapsenomaisesti.

Vierailija
16/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri tuollainen ystävä. Ärsyttävä piirre juuri tuo. Minusta kuuluisi sanoa, että "yhden tuttuni kanssa juuri eilen mietittiin" tai jos haluaa nimenomaan puhua nimellä, sitten tulisi pohjustaa vähän "Mun yksi työkaverini Pirkko sanoi juuri, että..."

Vierailija
18/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaltaisesi tuttu, joka ei hoksaa, että Ritva on juuri äsken keskustelun kohteena ollut naapuri, joka oli tuonut korillisen omenoita portaille. Ensin totean, että kas, naapuri toi omenoita, onkohan se Ritva käynyt tuomassa ne lähdettyään ulkoiluttamaan koiria. Tuttu on ihan ihmeissään, että kuka ihmeen Ritva ja miten niin käynyt, kun naapuri ne omenat toi.

Vierailija
19/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tärkein pointti oli päästä haukkumaan anoppiaan. Sellainen kauhuminiä.

Vierailija
20/30 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Silloin sanotaan ”mun yks tuttu”. Tai jos vaaditaan erottautumista muista yksistä tutuista, niin sanotaan esim että ”mun yks [kaupunginosa]:ssa asuva tuttuni”. Dii

Itse kyllä tajuan kyseessä olevan hänen tuttavansa, jos joku alkaa selostaa jonkun tekemisiä etunimen mainiten.