Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mahdollista syödä 20 eurolla kaksi päivää?

Vierailija
09.02.2022 |

Ei siis mitään makaroneja vaan ihan oikeaa ruokaa. Painan yli 90 kiloa, eli ruoantarve suuri. Kävin jo alelaarista sushia sekä valmispizzan, mihin meni ensimmäinen kymppi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaa syödä 10 roiskeläppää päivässä.

Vierailija
22/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhtia lihapataa paistista tekee yhdelle 13 eurolla 4 päiväksi. Jää vielä rahaa sämpylätarpeisiin yms.

Helposti, tuo on meillä 4 hengen 1-2 päivän ruokaraha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 20e riittää hyvin jopa viikoksi jos on pakko.  Kaurahiutaleita paketti, ja perunoita ja porkkanaa jne, keitä, paista, tee "uuniperunaa" microssa isoista perunoista. Osta halpoja omenia pussi jne.. hätätilanteessa voi jopa paastota 2vrk.

Vierailija
24/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tiukkaa tekee. Ehkä joskus kymmenen vuotta sitten sanottiin yksinelävän kaverini kanssa että kymppi päivässä riittää mutta ei nykyisin.

Vierailija
25/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää 3 päivälle,jopa neljälle päivälle.Tuohon ei kuitenkaan lasketa kahvipakettia,juustoja ym.jotka kalliita. Valmisruokarasiat maksavat 2-3 euroa ja nykyään monet maukkaita. Puuroa siiten toiseksi ruuaksi. Vettä,rasvatonta maitoa juomaksi. Opettelen selviämään vähällä- pieni eläke. Kerran viikossa herkkupäivä eli jotain parempaa.

Vierailija
26/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kg perunoita 1,80, litra maitoa 0,69, kolme leipää 3€ jne. Itse ole reilu 100kg ja 60€ riittää kuukauden ruokiin.

Vierailija
27/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku uusavuton..😂

Hih hih, taas joku uusavuton joka uskoo kaiken mitä lukee.

Vierailija
28/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerma on ihmeaines. Karvan alle parin euron purkki tuntuu isolta invedtoinnilta jos rahat on tiukassa, mutta toisaalta kermaloraus esim perunaruuissa ja kaalien kanssa tukevoittaa ruuan kummasti. En näkisi tuota edes kovin epäterveellisenä jos syö kerran pari päivässä. Aamiaiseksi maustamatonta rahkaa, kermaa, vanilijasokeria ja marjoja - pitänyt miulla nälkää jo parikymmrntä vuotta joka päivä aamusta päivälliseen saakka.

Kermaan sijoittaminen siis säästää kukkaroa kun ei tarvitse niin paljoa muita ruokia.

Vierailija
29/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän tuolla viikon…

Kaurapuuroa aamupalaksi ja vaikka makkarakeitto ruuaksi. Siitä syö yksi ihminen kolme päivää. Makaronilaatikko, siitä syö yksi ihminen 4 päivää. Välipaloiksi hedelmiä ja leipää juustolla.

Vierailija
30/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 20 euroa ei riitä viikoksi ruokaan yhdelle, elämänhallinnassa on todella vakavia ongelmia.

31/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerinkoipia ja keitettyjä perunoita. Jää vielä varaa salaattiinkin.

Vierailija
32/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää ihan hyvin jos jättää turhat välipalat pois ja tekee ruoan itse alusta loppuun. Tarjouksia ja punalaputettuja tuotteita hyödyntämällä saat sillä rahalla ruokaa moneksi päiväksi. Minulla menee kuukaudessa korkeintaan 150€ ruokaan (yleensä lähemmäs 100€), ja syön kyllä terveellisesti ja monipuolisesti. Enkä edes syö niitä kaikkein halvimpia ruoka-aineita, kuten viljoja tai perunaa. Olen toki melkein 30 kg kevyempi kuin sinä ap, mutta sinunkin kulutuksella on mahdollista pitää ruokakulut kohtuullisina.

Vierailija
33/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska haaste koostaa 20 euron ostoskori nettiruokakaupoissa. Oletuksella, ettei ole mitään raaka-aineita:

suolaa, pippuria, jauhelihaa pari pakettia, vehnäjauhoja, hiivaa, öljyä, puurohiutaleita, perunoita, punajuuria, fetaa, kermaa, mehua ja banaaneja. Pari päivää menee helpolla. 

Kahvipaketti+suodattimet on hintava kokonaisuus. Vajaan kolmen euron pikakahvi taloudellisempi vaihtoehto. ellei valitse teetä.

Vierailija
34/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle ihmiselle kahdeksi päiväksi 20 e? Sillähän saa kassillisen ruokaa Lidlistä.

20 euroakan ei menisi kun kävisi hävikki ruoka jako pisteet.

Vierailija
35/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi tiukkaa tekee. Ehkä joskus kymmenen vuotta sitten sanottiin yksinelävän kaverini kanssa että kymppi päivässä riittää mutta ei nykyisin.

Mun yksinasuva opiskelijatyttäreni osti 27 eurolla 6 päivän ruuat. Tekee kaiken itse ja pitää olla kunnollista kun on diabeetikko

Vierailija
36/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tolla saa kuin röökit! Mistäs pullot?

Vierailija
37/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen kotona 5€, kahvi kahvilassa 5,50€, lounas 14,90€ lounaspaikassa, toinen kahvi ja pieni croissant 9€, päivällinen kotona (salaatti ja lohta bearnaisella) 9€ ja iltapalaksi lasi viiniä ja vähän juustoja 9€. Ilman mitään mättöjä menee jo 52,40€ päivässä. Mutta ehkä tuon voisi saada alle viidenkympin, jos jättää bearnaisen pois ja vaihtaa croissantin karjalanpiirakkaan.

Vierailija
38/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle ihmiselle kahdeksi päiväksi 20 e? Sillähän saa kassillisen ruokaa Lidlistä.

Sillä saa kassillisen ruokaa mistä tahansa muualtakin, paitsi pikkuisista k-marketeista ja huoltiksien kaupoista. Lidlin etumatka on hävinnyt. Mutta kahdellakympillä saa syötyä itsensä turvoksiin.

Vierailija
39/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen Prisman hinnoilla noin 20€ ostokset:

- 5kg perunaa 2,95€

- 2 l kotimaista täysmaito 1,98€  (siis punaista maitoa)

- 2 pkt uunilenkki 2,30€

- 1 pkt voi 2,85€

- 1 pkt ruispalat 1,72€

- 1 kg ruokasuola 0,75€

- 2pkt lauantaimakkara 1,96€

- lihaliemikuutiot 0,69€

- 2 atrian jauhelihapitsaa 1,84€

- 1plo x'tra- ketsuppi 0,49€

- 1plo x'tra sinappi 1,15€

- 1pkt x'tra vehnäjauhot 0,95€

Tuossa on 2x aamupala (pitsat), 4x ruoka eli perunamuussia ja makkarakastiketta ja kasvikset päälle (ketsuppi ja sinappi), juomana punainen maito, josta tilkan voi uhrata muussin sekaan. Voita ruisleivän päälle sekä muussiin. Ruisleivistä pitää riittää sitten sekä ruuan kanssa että iltapalaksi, mutta siksi on noi kaksi lauantaimakkarapakettia.

Kahveja tässä ei nyt ole, mutta ne voi käydä pummimasta naapurilta.

Vierailija
40/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette niin pieniä ja syötte yksipuolisesti jotain rehuperunaa, makaronia ja halvinta makkaraa.

Itse olen isokokoinen ja syön tuhteja aterioita sekä valmistakin. Varmaan 500-600€ menee huomaamatta kuussa.