Toimittaja otti lopputilin kun yteen jälkeen olisi pitänyt tehdä kenttähommia pienemmällä palkalla
Ja kuvata someen juttuja
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008589953.html
Kommentit (64)
Niin? Oltuani itse 10 vuotta esimiestehtävissä en todellakaan suostuisi palaamaan liukuhihnalle alle puolella palkalla.
Ei kaikkiin töihin eikä kaikilla palkoilla.
"Olen nyt 57-vuotiaana entistäkin allergisempi huonolle johtamiselle. Lopputulemani on nyt, ettei ikäjohtamista nykyään osata."
Niin hyvin kiteytetty! Yhdyn täysin Sallan ajatuksiin.
Olen lähtenyt Ylestä ihan samasta syystä. 29 vuoden työura oli yhtäkkiä noloa ja taakka, eikä osannut kuulemma enää mitään. En ollut toimittaja.
Vierailija kirjoitti:
"Olen nyt 57-vuotiaana entistäkin allergisempi huonolle johtamiselle. Lopputulemani on nyt, ettei ikäjohtamista nykyään osata."
Ei osata ikäjohtamisen ohella myöskään lukea toista ihmistä, ei nähdä tämän 'läpi'. Siinä on esimiehillä yleisesti ottaen aivan hirveän suuria puutteita.
Sille uutistoimittaja Artolle kävi melko lailla samalla tavalla joitakin vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vähän nyt jäi epäselväksi, mitä tämä tv-tähti olisi sitten halunnut tehdä. Hän ei ole ollut esimiestehtävissä, vaan lukenut alueuutisia. Ihan normaaleja toimittajan töitä hänelle tarjottiin, mutta halusiko hän iltauutisiin vai peräti oman ohjelman? Vai tarkoittaako ulostulo sitä, että hän kiistää irtisanomisen kertomalla että irtisanoutui itse.
Suomessa ei ole työtä nimeltä uutistenlukija. Uutisia lukevat toimittajat, jotka niitä uutisia toimittavatkin. Se ruusussa vietetty aika ei ole pääosa työajasta vaan ihan normaali toimitustyö.
Kyseenalaistin kerran yhdessä työpaikassa esimiehelleni kehityskeskustelun aikana aliresurssoinnista johtuvat vakavat puutteet työhyvinvoinnissa. Sen jälkeen alettiin painostaa minua. Hän ei kestänyt kritiikkiä.
Mistä tää palkanalennusjuttu tulee? Millä perusteilla?
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistin kerran yhdessä työpaikassa esimiehelleni kehityskeskustelun aikana aliresurssoinnista johtuvat vakavat puutteet työhyvinvoinnissa. Sen jälkeen alettiin painostaa minua. Hän ei kestänyt kritiikkiä.
Kumpi lähti?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Oltuani itse 10 vuotta esimiestehtävissä en todellakaan suostuisi palaamaan liukuhihnalle alle puolella palkalla.
Hän ei ole esimies vaan toimittaja. Ihan samalla tasolla kaikkien muiden toimittajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tää palkanalennusjuttu tulee? Millä perusteilla?
Toimittajan palkka tulee tehdyistä töistä. Jos hän ei pääse enää telkkariin vaan joutuisi tekemään perus toimittajan työtä missä kirjoitta netiin juttuja niin palkka tippuu roimasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole esimies vaan toimittaja. Ihan samalla tasolla kaikkien muiden toimittajien kanssa.
Väännetään jälleen kerran rautalangasta. Tämä oli oma kokemukseni, jonka pohjalta ymmärrän hyvin miksi hän ei halua ottaa vastaan tehtäviä jotka kuuluvat enemmänkin toimittajan uran alkutaipaleesen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osata ikäjohtamisen ohella myöskään lukea toista ihmistä, ei nähdä tämän 'läpi'. Siinä on esimiehillä yleisesti ottaen aivan hirveän suuria puutteita.
Mikä ikäjohtaminen?
Esimiehen tehtävä ei ole mielyttää työntekijöitä. Ikä eikä kokemus tuo mitään etuoikeuksia tai etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väännetään jälleen kerran rautalangasta. Tämä oli oma kokemukseni, jonka pohjalta ymmärrän hyvin miksi hän ei halua ottaa vastaan tehtäviä jotka kuuluvat enemmänkin toimittajan uran alkutaipaleesen.
Tuo on juuri Suomessa ongelma. Ihmiset luulevat että he ovat jotenkin oikeutettuja johonkin työ tai palkka tasoon ja siitä ei voi "alas" mennä.
Jonka takia yritykset muuttavat maasta koska työntekijöiden työtehtäviä ei voi muuttaa kuin paremmaksi ja palkat voivat vain kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ikäjohtaminen?
Esimiehen tehtävä ei ole mielyttää työntekijöitä. Ikä eikä kokemus tuo mitään etuoikeuksia tai etuja.
Kokoomuslainen?
Ihan oikein. Tuntuu että ihmisten kokemusta ja osaamista ei arvosteta. Miksi kukaan suostuisi palkanalennukseen, jos saa samat tai paremmat tulot muualta. Työnantajat joskus kuvittelevat että he ovat ainoa työpaikkamahdollisuus ja voivat sanella ehdot. Onneksi se ei ole niin vaan myös meillä työntekijöillä on jalat joilla kävellä ulos.
Its ihan eri alalla, mutta lähdin kun meininki oli vastaavaa. Nyt paremmissa töissä toisaalla.
– En enää tässä ammatillisessa vaiheessa ja yli 26 Yle-vuoteni jälkeen halua ryhtyä esimerkiksi kenttäreportteriksi ja kuvaamaan juttuja kännykällä. Tai suoltamaan aiheita verkkoon, someen ja televisioon ja tekemään aamu- ja iltavuoroja. Tuntui nöyryyttävältä, että myös palkkani olisi laskenut. Otin lopputilin, ja urani Ylellä päättyy ensi kesänä.