Ikäloput, muistatteko vuorilliset farmarihousut lapsuudesta?
Älkääkä ilkkuko nuoret tuosta "farmarihousut"-sanasta. Muistaakseni minulla oli 80-luvun alussa ala-asteella sellaiset. Niissä oli joku flanellivuori. Tai voin muistaa väärinkin.
Kommentit (23)
Mä muistan, kun mulla oli aina toppahaalarit ja niistä kiusattiin. Muilla oli mustat tavalliset housut joissa oli vuori.
Mulla oli yläasteellakin talvella sellaiset farkut joissa vuori. Muistaakseni oli myös vastaavanlaisia samettihousuja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yläasteellakin talvella sellaiset farkut joissa vuori. Muistaakseni oli myös vastaavanlaisia samettihousuja.
samettisethan ne munkin olivat, kiitos muistutuksesta. Ei farkkua suinkaan. ap
Ne oli ihan ykköset!! Mistähän saisi?
Voglialla oli myynnissä
” vuorellisia housuja”, jotka ovat ihan huiput.
Vielä kun löytyisi farkut jostain, niin selviäisi talven ilman sukkahousuja !!
Kyllä oli flanellivuoriset farkut. Vähän hankalat saada jalkaan silloisten paksujen sukkahousujen päälle, mutta tarkenihan niillä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Voglialla oli myynnissä
” vuorellisia housuja”, jotka ovat ihan huiput.Vielä kun löytyisi farkut jostain, niin selviäisi talven ilman sukkahousuja !!
Vuorillisia, ei vuorellisia.
Vaatteen vuori taipuu eri tavalla kuin maiseman vuori.
Mun 2007 syntynyt lapseni on sitte ikäloppu…
Onkohan sellaisia vielä? Inhoan sukkahousuja joten tuo olisi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sellaisia vielä? Inhoan sukkahousuja joten tuo olisi ratkaisu.
https://www.klingel.fi/p/babista-laempoefarkut-laemmittaevae-vuori-5994…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voglialla oli myynnissä
” vuorellisia housuja”, jotka ovat ihan huiput.Vielä kun löytyisi farkut jostain, niin selviäisi talven ilman sukkahousuja !!
Vaatteen vuori taipuu eri tavalla kuin maiseman vuori.
Tämä muuttui. Molemmat taivutusmuodot käy nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Mun 2007 syntynyt lapseni on sitte ikäloppu…
Ei suinkaan vaan harvinainen poikkeus. Ei mielestäni tuollaisia housuja varmaan siinä mittakaavassa myydä kuin vielä 80-luvulla.
En muista tuollaisia. 80-luvulla ala-asteella sukkahousuja inhottiin ja käytettiin sitten tyttöjen pitkiä kalsareita. Tosin oli myös ihan tavallista että toppahousut (yleensä henkselliset) jätettiin päälle sisälläkin.
27v ikäloppu ilmottautuu. Lapsella ollut käytössä tänä talvena.
Ei lapsille ollut mitään farkkuja silloin kun minä aloitin kouluni, eikä niitä ollut vuoritettu minun nuoruudessani. 2003 syntynyt poikani olisi sinun mukaasi ikäloppu :D
Ikäloppu
Oli juurikin noita vuorellisia farkkuja ja sammareita. 80-luku.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsille ollut mitään farkkuja silloin kun minä aloitin kouluni, eikä niitä ollut vuoritettu minun nuoruudessani. 2003 syntynyt poikani olisi sinun mukaasi ikäloppu :D
Ikäloppu
Milloin olet aloittanut koulun?
Oon ostanut lapsille muutamat ihan viime vuosina. Ei ole kyllä usein tullut vastaan. Lapset ovat olleet tyytyväisiä niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voglialla oli myynnissä
Vaatteen vuori taipuu eri tavalla kuin maiseman vuori.Tämä muuttui. Molemmat taivutusmuodot käy nykyään.
Eikä miuttunut! Tottakai molemmat on käytössä mutta tarkoittavag eri asiaa!
Joo, muistan. Just flanellivuori. Mä menin kouluun 1987, ja alaluokilla oli tuollaisia käytössä.