Loppuis jo tää talvi! Talven vihaajat official.
Pimeetä. Sulaa, jäätyy, saamarin kylmää ja liukasta. Töpötät 100 metrin matkan viidessä minuutissa. Aina katsottava ulos mennessä lämpötila, että montako kerrosta tällä kertaa ja millasta takkia. Kengät painaa ku synti. Ei pysty liikkumaan vapaasti. Kaikki rumaa ja raskasta. Monta kuukautta tätä yhtä ja samaa. Vedät D-vitamiinia purkista. Hormonitoiminta sekaisin kun ei saa päivänvaloa kuukausiin ja kausimasennusta pukkaa. Ei pysty, ei jaksa enää. Nyt jo sitä kevättä, kiitos!!
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Rakastan talvea. Raikas ilma hengittää. Saa pukeutua, maailma on ihanan valkoinen. Eilen tarvoin 7,7km kovassa lumsateessa ja nautin joka hetki. En harrasta mitään talvilajeja, mutta olen siltiniloinen runsaasta lumesta ihan täällä etelä-suomessa asti. Toivon viileää kesää
Eikö sinulle tulee jatkuvaa kuivaa yskää ja kurkkukipua talven kuivasta ilmasta ja pakkasesta heti jos rasittaa itseään vähänkin enemmän?
En voi hiihtää hikisesti, enkä juosta, mutta voin kävellä tavallisesti and that is shitty thing! Hengitän nenän kautta, joten kyse on minulla vain siitä, että keuhkoni eivät pidä talvesta.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli nyt eilen ekaa kertaa sellainen olo että nyt sais riittää jo. Ei enempää lunta.
Mulle tulee aina jo elokuussa olo, että tästä se alamäki taas alkaa. Koitan säästää kesälomia syyskuun loppuun, että pääsee vielä etelään ottamaan jatkoajan, jos täällä on jälleen ollut kökkökesä.
Sitten joulukuussa toinen ulkomaanmatka ja pääsiäisen aikaan vielä toinen jonnekin, missä pääsee jo korkkaamaan kesän. Tää on mun selviytymisstrategia.
Mä en edes vihaaaa, kun olen talvisin niin lamaantunut, etten pysty tuntemaan niin voimakasta tunnetta.
Horroksessa vain, elämä jossain määrin offilla ja tätä menoa olen kunnolla elossa vain noin 20% elämästäni (Suomen kesä ja satunnaiset matkat).
Vanhassa rötiskossä asuvalle helmikuu on pelottavin kuukausi, joten tämä helmikuu on ollut ihan taivas <3. Ja ennusteessakin silmänkantamattomiin pelkkää pikkupakkasta. Jollei tapahdu jotain kummallista käännettä, ei enää ehdi olla kaksi viikkoa kolmenkymmenen asteen pakkaset. Ja maaliskuu onkin jo kesäkuukausi minun kalenterissani <3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli nyt eilen ekaa kertaa sellainen olo että nyt sais riittää jo. Ei enempää lunta.
Mulle tulee aina jo elokuussa olo, että tästä se alamäki taas alkaa. Koitan säästää kesälomia syyskuun loppuun, että pääsee vielä etelään ottamaan jatkoajan, jos täällä on jälleen ollut kökkökesä.
Sitten joulukuussa toinen ulkomaanmatka ja pääsiäisen aikaan vielä toinen jonnekin, missä pääsee jo korkkaamaan kesän. Tää on mun selviytymisstrategia.
Muuta lämpimämpään ja valoisampaan maahaan.
Ainoa siedettävä ilmasto on toukokuun ja syyskuun välisenä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan talvea. Raikas ilma hengittää. Saa pukeutua, maailma on ihanan valkoinen. Eilen tarvoin 7,7km kovassa lumsateessa ja nautin joka hetki. En harrasta mitään talvilajeja, mutta olen siltiniloinen runsaasta lumesta ihan täällä etelä-suomessa asti. Toivon viileää kesää
Eikö sinulle tulee jatkuvaa kuivaa yskää ja kurkkukipua talven kuivasta ilmasta ja pakkasesta heti jos rasittaa itseään vähänkin enemmän?
En voi hiihtää hikisesti, enkä juosta, mutta voin kävellä tavallisesti and that is shitty thing! Hengitän nenän kautta, joten kyse on minulla vain siitä, että keuhkoni eivät pidä talvesta.
Tottumuskysymys. Mulle tulee nuo oireet vaan jos kyläilen talvella kerros tai rivitalossa. Keuhkoni eivät pidä turhan lämpimästä kuivasta ilmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: n elämä on helppoa. Minä, 60v eukko, kävin juuri lapioimassa lumet, iäkkään isäni tontilta. Lapiolla oli lumityöt tehtävä, kun kinokset niin korkeat , että kolalla en jaksanut työntää lunta kinosten päälle. Lunta n. 70cm. Tämä Vantaan Metsolassa.
Rahalla saa ostettua jonkun tekemään lumityöt eikä ole edes kallista, kun ammattilainen putsaa pienen pihan hetkessä. Oma valinta on tehdä elämästä hankalaa tällä tavoin. Älä valita.
Tämä on valittamisketju, älä tule nipottamaan! Joillakin ei oo yhtään huumoria...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: n elämä on helppoa. Minä, 60v eukko, kävin juuri lapioimassa lumet, iäkkään isäni tontilta. Lapiolla oli lumityöt tehtävä, kun kinokset niin korkeat , että kolalla en jaksanut työntää lunta kinosten päälle. Lunta n. 70cm. Tämä Vantaan Metsolassa.
Rahalla saa ostettua jonkun tekemään lumityöt eikä ole edes kallista, kun ammattilainen putsaa pienen pihan hetkessä. Oma valinta on tehdä elämästä hankalaa tällä tavoin. Älä valita.
Tämä on valittamisketju, älä tule nipottamaan! Joillakin ei oo yhtään huumoria...
Tämä lumityömammahan juuri mitätöi ap:n valituksen asioista, joille ei voi mitään. Lumityöasialle sen sijaan voi.
Onhan tää talvi kestänyt yllättävän pitkään ja runsaslumisesti täällä Turussakin. Vaihdoin talvirenkaat marraskuun loppupuolella, olikohan 18. päivä, niin eipä ole kertaakaan tullut mieleen ajatusta, että turhanpa aikaisin vaihdoin.
Monena vuonna on tullut tuollaisia ajatuksia.
Aurinko paistaa, puissa on lunta ja on aivan tyyntä. Pakkasta -2°.
Nuotiomakkaraa ja kohta katsomaan, onko onkeen käynyt saalis.
Tämän parempaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Aurinko paistaa, puissa on lunta ja on aivan tyyntä. Pakkasta -2°.
Nuotiomakkaraa ja kohta katsomaan, onko onkeen käynyt saalis.
Tämän parempaa ei ole.
Minustakin tämä keli on ihanaa.
Muuttakaa te talven vihaajamulukut sellaiseen maahan, jossa paistaa aina aurinko. Ei täällä ole pakko asua.
Vai onko se vaan kiva valittaa vuodesta toiseen?
Kusipäät valittaa, eivätkä tee tilanteelleen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kusipäät valittaa, eivätkä tee tilanteelleen mitään.
⭐⭐⭐⭐⭐
"Ihanaa kun on neljä vuodenaikaa" niin, paitsi että yksi niistä kestää jonkun kahdeksan kuukautta ja ulkona ei voi tehdä mitään kun siellä on joko helvetin kylmää, pimeää, liukasta tai parhaassa tapauksessa näitä kaikkia yhtä aikaa. Yök yök yök. Sietäisin talvea jos ei kestäisi muutaman viikon. Tulisi edes kunnon hellekesä.
Muutin pois. En kestä lunta, jäätä, loskaa ja ainaista pimeyttä.
Tupppisuita, kyhäileviä ihmisiä. YÖK! Sekä talvi että Suomi
Vierailija kirjoitti:
Paras vuodenaika 😊 Nauttikaa nyt helteen kannattajat kun aina paasaatte kesällä!
Siis mikä logiikka? Helteen kannattajat nauttii kesästä, ei tästä Suomen ylipitkästä talvesta. Itse en KERTAAKAAN valittanut viime kesänä kuumuudesta, vaikka asun Helsingissä kerrostalossa, ja aurinko paistaa ikkunasta sisään klo kolmesta iltapäivällä yöhön. Parempi sekin kuin tämä pimeys ja loska.
Helsingissä kaikki kadut taas aivan jäässä ties monettako viikkoa. En tajua näitä ”raikkaassa talvi-ilmassa ulkoilijoita”, kun eihän tuolla edes pysty kävelemään!
Onneksi on sentään valoisaa mutta hatuttaa kun kipujen takia en voi mennä ulos enkä kyllä jaksaisikaan taapertaa tuolla liukkaalla. Uimassakaan en ole käynyt viikkoon (avannossa)
Kaiholla katselen lämpötiloja kakkoskotimme kylältä, eilen oli jo +15, kevät aluillaan. Vielä 2 vkoa ja päästään sinne!