Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö 2022

Vierailija
08.02.2022 |

Moniko on hakemassa? :)

Kommentit (1389)

Vierailija
1101/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni kaveri on kyllästynyt uraansa nyt neljänkympin tienoilla, myös ne jotka pääsi aikoinaan juuri sinne minne halusivatkin. En usko että nykynuoret tulee olemaan sen tyytyväisempiä. Tää uudistus olisi onnistunut vain jos samalla olisi selkeästi helpotettu maisteriopintoihin pääsyä. Muutoksia tulee ihan varmasti jossain vauheessa, mutta meidän nyt nelikymppisten kannalta todennäköisesti liian myöhään.

Vierailija
1102/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon ei-ensikertalaisten varasijat liikkuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän koko järjestelmää pitäisi uudistaa. Itse oon sosionomi ja silti haettava samalla tavalla ja hyväksilukuja saa vain vähän, jos sisään pääsee.

Toki avoimessa voi tehdä opintoja ja sitä kautta päästä sisään, mutta ei kaikki sitäkään kautta pääse, kun ala on niin suosittu.

Mä hain jo 3. kerran.....

Varasijalla 1. Jyväskylään, ei naurata.

Vierailija
1104/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo Helsinkiin oli alin pisteraja ei ensikertalaisille?

Vierailija
1105/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomi 33/48

Jyväskylä 43/48

Rovaniemi 26/49

Muita en tiedä, laittakaa muut loput pisterajat näkösälle.

Itse sain 46 pistettä kokeesta enkä päässyt mihinkään!!!! Niin hirveetä tuo ei-ensikertalaisten syrjiminen.

Kiitos paljon, mulla myös tuo 46 pistettä! Kyllä on uskomattoman järkyttävä systeemi! Pitäiskö tästä valittaa johonkin?

Pitäisi. Toivottavasti ensikertalaiset tietävät millaiselle alalle ovat lähdössä, muuten ovat samassa pisteessä meidän ei-ensikertalaisten kanssa kun ensimmäinen opiskelupaikka ei ollutkaan oikea.

Eiköhän tää ongelma oo ennemmin todistusvalintakiintiössä.

Vierailija
1106/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46

Vierailija
1107/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän koko järjestelmää pitäisi uudistaa. Itse oon sosionomi ja silti haettava samalla tavalla ja hyväksilukuja saa vain vähän, jos sisään pääsee.

Toki avoimessa voi tehdä opintoja ja sitä kautta päästä sisään, mutta ei kaikki sitäkään kautta pääse, kun ala on niin suosittu.

Jotenkin ihan älytöntä tuhlausta että alan tuntevaa ja alalla viihtyvää tyyppiä roikotetaan hakujonoissa vuosia vaikka alalla työntekijäpula ja palkan nousun myötä myös verotulot kasvais! Ei, parempi ottaa joku joka ei välttämättä edes alalle sovellu tai jää ja kouluttaa se alusta lähtien.

Vierailija
1108/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54

Vierailija
1109/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Jyväskylään ei-ensikertalaisena kokeella! En voi uskoa 

Vierailija
1110/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin päässy ensikertalaisena kaikkiin kouluihin. Olen ollut sosiaalialan töissä noin 20 vuotta ja tiedän, että tämä ala on omani. Silti en näköään kelpaa sossuksi. Pikkasen tympii.

Vierailija
1111/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan älytöntä tuhlausta että alan tuntevaa ja alalla viihtyvää tyyppiä roikotetaan hakujonoissa vuosia vaikka alalla työntekijäpula ja palkan nousun myötä myös verotulot kasvais! Ei, parempi ottaa joku joka ei välttämättä edes alalle sovellu tai jää ja kouluttaa se alusta lähtien.

Ehkä se on tarkoituskin että mahdollisimman moni sosionomi olisi jatkossakin sosionomi koska sosionomeja tarvitaan myös? Yksilön kannalta tietenkin todella epäreilua.

Vierailija
1112/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita menossa Lappiin ja tarkoitus suorittaa etänä?

Vierailija
1113/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko Lapissa oikeasti suorittaa vain etänä vai onko se joku niiden markkinointikikka ja sitten selviääkin että kalliiksi tulee ramppaaminen? Ja jos voi, niin onko muita yliopistoja joissa etäily onnistuu hyvin? Jyväskylässä ei ainakaan.

Vierailija
1114/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin päässy ensikertalaisena kaikkiin kouluihin. Olen ollut sosiaalialan töissä noin 20 vuotta ja tiedän, että tämä ala on omani. Silti en näköään kelpaa sossuksi. Pikkasen tympii.

Mulla sama, olisin päässy ensikertalaisena kaikkiin kouluihin, vaikka luin kokopäivätyön ja perhe-elämän ohella. Toimin sijaispätevänä sosiaalityöntekijänä. Saataiskohan organisoitua joku yhteinen yhteydenotto yhdenvertaisuusvaltuutetulle. Minun mielestä tämä on rakenteellinen epätasa-arvoisuustekijä.

Vierailija
1115/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko Lapissa oikeasti suorittaa vain etänä vai onko se joku niiden markkinointikikka ja sitten selviääkin että kalliiksi tulee ramppaaminen? Ja jos voi, niin onko muita yliopistoja joissa etäily onnistuu hyvin? Jyväskylässä ei ainakaan.

Ei ennen koronaa onnistunut etänä Lapissa kandivaiheen opinnot.

Vierailija
1116/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä tätä menoa taitaa eläkeikä koittaa ennen sisäänpääsyä kun 19-vuotiaat pääsee ohituskaistalta eteen vuodesta toiseen. Tosin sama heillä edessä sitten aikanaan jos tulikin valittua väärin, joten huono uudistus kaikkien kannalta.

Erot eivät ole näin isot melkein missään muussa alassa. Sairaanhoitajaksi on myös vaikea toiskertalaisena päästä, mutta ei kukaan sossu halua sellaiseksi.

Vierailija
1117/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti pystyy, seminaarit ja kieliopinnot yleensä vaativat läsnäoloa. Maisterivaihe onnistuu ymmärtääkseni kokonaan etänä. Olen netistä lukenut muiden kokemuksia

Vierailija
1118/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterivaihe tosiaan onnistuu hyvin etänä, mutta kandissa läsnäoloa jonkin verran, siis ennen koronaa. Miten nyt, ei tietoa.

Vierailija
1119/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassa epäilyä enemmän Lapissa vai Kuopiossa?

Vierailija
1120/1389 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummassa epäilyä enemmän Lapissa vai Kuopiossa?

Siis etäilyä:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä