Sosiaalityö 2022
Kommentit (1389)
Minkälaisilla varasijoilla ootte?
Oonkohan toivoton 😀
Lappi, maisteri 29. varasija
Lappi, avoimen väylä 40. varasija (alussa 60.)
Jyväskylä, Chydenius, maisteri 51. varasija
Pääsykokeiden tuloksia odotan vielä.
Valitettavan kaukana kyllä. Jospa pääsykokeet tärppäisi. Mä oon Lapin maisteriin varasijalla 72 ja avoimeen väylään sijalla 30 ja Itä-Suomen maisteriin 56 varasija. Odottelen vielä pääsykokeen tuloksia, tämä olikin aikalailla tiedossa etukäteen, mutta ajattelin silti näitäkin kokeilla pääsykokeen lisäksi.
Tuleekohan omat pääsykokeen koepisteet kuitenkin opintopolkuun, vaikka sain jo paikan ekasta hakutoiveesta joka oli maisteri ?. Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten oma koe mennyt ja olisko sillä päässyt myös sisälld
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan omat pääsykokeen koepisteet kuitenkin opintopolkuun, vaikka sain jo paikan ekasta hakutoiveesta joka oli maisteri ?. Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten oma koe mennyt ja olisko sillä päässyt myös sisälld
Joo näet ne tuloskirjeestä sitten.
No jos sosiaalityötä haluaa tehdä niin mahdollisuutena on käytännön 2 kurssin tekeminen ja määräaikaiset sijaisuudet. En aio luovuttaa, lisäksi ajattelin hakea ulkomaille. Onko kellään ideoita ulkolaisista yliopistoista?
Oletko siis kandin tehny jo? Mielestäni ulkomailla tehty sosiaalityön koulutus ei käy Suomessa. Mutta joo, varmasti paikka vielä irtoaa, tosiaan mahdollisimman paljon vaan avoimessa opintoja!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mulla ainakaan missään pääsykokeen palkkeja vielä
Olen käsittänyt, että ne palkit tulee vain maisterissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis kandin tehny jo? Mielestäni ulkomailla tehty sosiaalityön koulutus ei käy Suomessa. Mutta joo, varmasti paikka vielä irtoaa, tosiaan mahdollisimman paljon vaan avoimessa opintoja!
Valvirasta haetaan laillistusta ulkomaisille tutkinnoille. Pystyy työskentelemään tämän jälkeen. Itselläni on korkeakoulututkinto soveltuvalta alalta. Kandia en tarvitse
Mulla ainakin on tuo palkki näkynyt kandivalinnassa pitkään, koska palkista aukeaa myös nuo todistusvalinnan tulokset.
Hienoa. Pystyykö siis työskentelemään ihan vakituisena sosiaalityöntekijänä? Missä ole käynyt tutkinnon?
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään liikkunut varasijat vielä?
Ei oo 🙃 Pitäis kyllä liikkua, koska eilen oli sama sija ja sen jälkeen tullut maisteritulokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään liikkunut varasijat vielä?
Ei oo 🙃 Pitäis kyllä liikkua, koska eilen oli sama sija ja sen jälkeen tullut maisteritulokset.
Maisteri oli varmastikin sijoiteltu samalla, joten niiden tuleminen ei varasijoja liikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valvirasta haetaan laillistusta ulkomaisille tutkinnoille. Pystyy työskentelemään tämän jälkeen. Itselläni on korkeakoulututkinto soveltuvalta alalta. Kandia en tarvitse
Ei pelkkä laillistaminen riitä, jos haluaa sostt työskennellä vaan tulee suorittaa Lapin yliopistossa kelpoisuuskoe
Tulis nyt ne pääsykoetulokset!! En jaksais millään odottaa eikä maisterijonoillekaan tapahtunut tänään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittänyt väärin.
Ok. Oletko varma, että hakemasi ala soveltuu sinulle? Sen sijaan, että kommentoit tuolla tavalla, olisit voinut avata enemmän miten, milloin ja mihin palkit tulevat. Itselleni ei ole tullut mitään palkkeja, eikä tullut aiemminkaan kun hain toiseen tutkintoon opiskelemaan ja pääsin sisälle ja valmistuin eikä tullut puolisollekaan palkkeja kun haki ja pääsi sisälle.
Sosiaalityöntekijälle omat vuorovaikutustaidot ovat tärkeässä roolissa.
Opintopisteiden mukaan. Kaikki kurssithan tosin ovat sen 5 op, joten voi laskea suoraan tavallisen keskiarvon.
Jos yksi kurssi olisikin vaikka 10 op ja loput 5 op ja siitä 10 op kurssista sai 5, muista 4, keskiarvo painotettuna olisi (10*5+25*4)/35=4,286