Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö 2022

Vierailija
08.02.2022 |

Moniko on hakemassa? :)

Kommentit (1389)

Vierailija
1/1389 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuupas tämä nopeaa :)

Vierailija
2/1389 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos olis paikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1389 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vielä ei ole opiskelukeskustelun kulta-aika. Ei täällä ole vielä auki muu kuin psykan ketju, mikä avataan aina jo edellisenä kesänä.

Nämä alkavat vilkastua lähempänä hakulomakkeen aukeamista ja erityisesti ennen materiaalin julkaisemista.

Vierailija
4/1389 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon hakemassa nyt toisen kerran, toiskertalainen olen ja nyt aion kyllä päästä sisään!! :)

Vierailija
5/1389 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuista on pulaa, joten voi olettaa että palkkoja pitää vähitellen nostaa.

Vierailija
6/1389 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin julkistetaan milloin aineisto julkistetaan?

Vierailija
7/1389 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin julkistetaan milloin aineisto julkistetaan?

2.5 tulee aineisto

Vierailija
8/1389 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon hakemassa nyt toisen kerran, toiskertalainen olen ja nyt aion kyllä päästä sisään!! :)

Mihin haet ensisijaisesti?

Vierailija
9/1389 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen ensisijaisesti Jyväskylään, koska se on lähin:)

Vierailija
10/1389 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuseen ja rankkuuteen nähden surkeat palkat. Erityisesti lastensuojelussa. Kannattaa miettiä mihin ryhtyy.

Vierailija
11/1389 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuuseen ja rankkuuteen nähden surkeat palkat. Erityisesti lastensuojelussa. Kannattaa miettiä mihin ryhtyy.

Esim. Keravalla lähtöpalkka on 4200. Kyllä se esim. opettajien lähtöpalkat voittaa.

Vierailija
12/1389 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravalla lähtöpalkka lastensuojelussa nipin napin yli 4000 ja se onkin alan parhaimmistoa, yleensä on paljon huonommat palkat. Kyllä yleensä alalla toimivat pitää palkkaa huonona vastuuseen nähden. Sossuja ei myös oikein arvosteta. Kehottaisin miettimään muitakin vaihtoehtoja. Yritin viime haussa hakea sosiaalityöhön, mutta nyt aion hakea kauppikseen.

Vierailija
13/1389 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täälä yks hakija!

Huomasin että ennakkomateriaali voi olla myös englanniksi. Onko aina näin ollut koska en muista lukeneeni tästä ennen? Englanti ei ole vahvuus ja siinä vaiheessa mahikset tippuu huomattavasti :(

Vierailija
14/1389 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, täälä yks hakija!

Huomasin että ennakkomateriaali voi olla myös englanniksi. Onko aina näin ollut koska en muista lukeneeni tästä ennen? Englanti ei ole vahvuus ja siinä vaiheessa mahikset tippuu huomattavasti :(

Viimevuotinen materiaali löytyy edelleen netistä

https://sites.tuni.fi/valintakoemateriaali/sosiaalityon-tutkinto-ohjelm…

Pistetään tähän muistiin muillekin

Suomenkielinen ennakkomateriaali:

Mirja Satka (2020) Sosiaalialan tietokäytäntöjen ensimmäinen modernisoitumisvaihe. Teoksessa: Lea Suoninen-Erhiö, Anneli Pohjola, Mirja Satka & Jenni Simola (toim) Sosiaaliala uudistuu – Tietopohjan ja vuorovaikutuksen kysymyksiä. Huoltaja-Säätiö. 15-36. https://www.huoltaja-saatio.fi/verkkojulkaisut/

Juha Hämäläinen & Timo Toikko (2020) Historiatietoisuus sosiaalityön itseymmärryksen rakentajana. Teoksessa Johanna Moilanen, Johanna Annola & Mirja Satka (toim.) Sosiaalityön käänteet. SoPhi, 274 – 301 https://www.jyu.fi/hytk/fi/laitokset/yfi/tutkimus/sophi/126-150/sophi144

Anneli Pohjola (2020) Muuttuva sosiaalisen käsite ja uusi yhteiskunnallinen järjestys. Teoksessa Suoninen-Erhiö, Anneli Pohjola, Mirja Satka & Jenni Simola (toim) Sosiaaliala uudistuu – Tietopohjan ja vuorovaikutuksen kysymyksiä. Huoltaja-Säätiö, 269-290.  https://www.huoltaja-saatio.fi/verkkojulkaisut/

Satu Ranta-Tyrkkö (2017): Ihmisoikeudet ja sosiaalityö globaalien kriisien maailmassa. Teoksessa: Jäppinen Maija, Metteri Anna, Ranta-Tyrkkö Satu & Rauhala Pirkko-Liisa (toim) Kansainvälinen sosiaalityö – käsitteitä, käytäntöjä ja kehityskulkuja. Sosiaalityön vuosikirja 2016, United Press Global. 273 – 300.

Huom. Linkistä ladattavassa artikkelissa sivunumerot 1-30. https://www.researchgate.net/publication/317091058_Ihmisoikeudet_ja_sos…

Englanninkielisyys tuli viime vuonna ja silloin oli joissakin aineissa englanninkielistä materiaalia jo. Psykassa oli ainakin (kts. sen oma keskustelu täältä) ja jossain valtsikan aineissa, mutta en muista yhtään tarkemmin missä.

Vierailija
15/1389 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hakemassa ensikertalaisena, viime vuonna en päässyt, joten nyt kovempi tsemppi :)

Vierailija
16/1389 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakemassa! Viime vuonna olisin päässyt ensikertalaisena, mutta toiskertalaisena ei pisteet riittänyt..

Vierailija
17/1389 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakemassa! Viime vuonna olisin päässyt ensikertalaisena, mutta toiskertalaisena ei pisteet riittänyt..

Tänä vuonna pääset!

Vierailija
18/1389 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakemassa ensikertalaisena Kuopioon! Kuinkahan paljon pisterajat tulevat nousemaan? Todistusvalinnassa mulla on 104,8/94,4 pistettä eli ainakin viime vuonna olisin päässyt sisään. 

Vierailija
19/1389 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakemassa ensikertalaisena Kuopioon! Kuinkahan paljon pisterajat tulevat nousemaan? Todistusvalinnassa mulla on 104,8/94,4 pistettä eli ainakin viime vuonna olisin päässyt sisään. 

Kuopioon tulee 15 lisäpaikkaa, joten pisterajat eivät välttämättä nouse.

Vierailija
20/1389 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä ja voin kertoa, että parempia ammattivaihtiehtoja on varmasti satoja. Työ on raskasta, epäarvostettua ja huonosti palkattua. Miettikää vielä kaks kertaa. En suosittelisi omalle lapselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi