Kaasuttaessa metallinen helinä diesel auton moottorin seudulla?
Mikä voisi olla? Aiemmin egr venttiili karstoittunut mutta puhdistettu.
Kommentit (39)
No itsellä ollut sama juttu. Kummallista kyllä,
luotettava asiantuntija sanoi että tuskin haittaa mitään. Ja näin on ollut. Ääni on monien monien kilsojen saatossa lähtenyt pois. Siis on ollut maahantuojallakin katsottavana, muttei löytänyt syytä. Tuskin haittaa ajoa, vaikka myydessä voi alentaa hintaa.
Minulla myös tuolla maaseudulla ajellessa moottori menee jotenkin omituisesti tukkoon. Voisikohan sille tehdä jotain?
Pari päivää aiemmin alkoi nykiä muutaman kerran. Nyt ei ole nykinyt. Ap
Itse ottaisin ennemmin yhteyttä korjaamolle kuin vauvapalstalle, mutta kukin tyylillään.
Huomenna korjaamolle mutta aikani kuluksi keskustelen.ap
Sä oot taas täällä tuon EGR läppäsi kanssa. Kuten viimeksi opastin, päivitä se softa ja poista tuo egr käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ajettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ajettu?
Halusitko niitä neuvoja vai et
Huohottamisesta en tiedä, epätasainen tyhjäkäynti yleisin oire. Ap
Millä seuduilla kaasuttelet? Oletko kenties Kihniö Parkano seuduilla?
Mulla riittää että polkee kunnolla.
Ääni ei ole kova eikä kuulu koko aikaa. Ap
Nykiminen ja ääni ei liity toisiinsa, luultavasti. Ensimmäiseksi nykinään vaihda polttoaineen suodatin. Jos vielä ilmenee, niin venttiilien kunnostus tai nykyään vaihto tulee kysykseen. Vika voi olla myös(nykinä) diiselipunpun säätimessä. Mielestäni äänen voi jättää omaan arvoonsa. Ne maksaa mielestäni aika paljon ja venttiilien kunnostus tulee halvemmaksi, jos löydät jonkun joka niitä tekee. Ota yhteys firmaan joka tekee dieselmoottoreiden kunnostuksia. Kerro oireet ja pyydä heitä tekemään testiajo testeri päällä. Jos polttoainepaineet heittelevät ajon aikana, säädin on tod näk rikki.
Up