Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok mennä työhaastatteluun, jos ei ole ihan varma haluaisiko saada työn?

Vierailija
08.02.2022 |

Voiko työhaastatteluun mennä sillä ajatuksella, että haluaisi saada lisätietoa haussa olevasta tehtävästä? Ja sen perusteella miettiä jos työpaikan vaihtaminen alkaa tuntua ajatuksena hyvältä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on!

Vierailija
2/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuvathan hekin sinut sinne, vaikka eivät ole varmoja, haluavatko palkata sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on!

Eli ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, jos jättääkin tarjotun paikan vastaanottamatta? Ei ole kunnollista käsitystä työnkuvasta ja toivon haastattelun selkeyttävän ajatuksiani.

Vierailija
4/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on. Parhaimmilaan myös haastateltu saa enemmän tietoa työpaikasta, tapaa siellä muutaman henkilön, näkee työpaikan, jne päätöksen tueksi.

Vierailija
5/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki! Asennoidut vain niin että ehdottomasti haluat sen työn. Jos nimittäin vaikutat epävarmalta haluatko, sinua ei oteta vaikka myöhemmin huomaisit haluavasi työn.

Vierailija
6/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki! Asennoidut vain niin että ehdottomasti haluat sen työn. Jos nimittäin vaikutat epävarmalta haluatko, sinua ei oteta vaikka myöhemmin huomaisit haluavasi työn.

Uudessa työssä olisi huonompi palkka kuin nykyisessä työssä. Mietin kompensoivatko muut asiat palkan pienenemistä tarpeeksi.

Vierailija
7/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit mennä kyselemään tarjolla olevasta paikasta! Työhaastattelu on haastattelu puolin ja toisin. Ei siis vain työnantajaa varten vaan myös työntekijää varten. Ehdottomasti kannattaa mennä! Lisätiedot jälkeen voi tuntua, että paikka on sulle napakymppi tai sitten jää selvä tunne, ettei todellakaan sun juttu.

Vierailija
8/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudessa työssä olisi huonompi palkka kuin nykyisessä työssä. Mietin kompensoivatko muut asiat palkan pienenemistä tarpeeksi.

Välttämättä se ei selviä työhaastattelun perusteella, mutta ei kai siinä mitään menetäkään.

Vierailija
9/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on!

Eli ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, jos jättääkin tarjotun paikan vastaanottamatta? Ei ole kunnollista käsitystä työnkuvasta ja toivon haastattelun selkeyttävän ajatuksiani.

Ottaa työnantajakin haastatteluun 3-5 ihmistä, joskus enemmänkin. Ja vain yksi saa paikan.

Vierailija
10/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin paremmin palkatun työn hieman huonommin palkattuun. En ole katunut yhtään! Työolot paremmat ja työkaverit mukavampia. Ei se raha aina ratkaise.

Vierailija
11/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdoin paremmin palkatun työn hieman huonommin palkattuun. En ole katunut yhtään! Työolot paremmat ja työkaverit mukavampia. Ei se raha aina ratkaise.

Hyvä että kävi noin. Riskinä on pienemmän paikan lisäksi myös se, että uudessa työssä olisikin enemmän ongelmia kuin nykyisellä työpaikalla.

Vierailija
12/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että kävi noin. Riskinä on pienemmän paikan lisäksi myös se, että uudessa työssä olisikin enemmän ongelmia kuin nykyisellä työpaikalla.

Palkan, ei paikan. Joskus olen vaihtanut huonompaan työpaikkaan. Sieltä on ollut vaikea päästä pois.

Vierailija
13/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi lupailla ihan mitä vain saadakseen ihmisiä töihin. Todellisuudessa työpaikka voi olla jotain ihan muuta kuin mitä haastattelussa lupailtiin.

Vierailija
14/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Eihän se nyt ole vain työnanatajalle tarkoitettu vaan myös sinulle, että haluatko mennä sinne töihin. Itse olen ilmoittanut ainakin 3 kertaa että en ole enää käytettävissä tehtävään, jos paikka on osoittautunut haastattelussa epäsopivaksi (esim tulevan esimiehen kanssa ei nastaa yhtään).

Vierailija
15/15 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin! Eihän se nyt ole vain työnanatajalle tarkoitettu vaan myös sinulle, että haluatko mennä sinne töihin. Itse olen ilmoittanut ainakin 3 kertaa että en ole enää käytettävissä tehtävään, jos paikka on osoittautunut haastattelussa epäsopivaksi (esim tulevan esimiehen kanssa ei nastaa yhtään).

Eikä kieltäytyminen ole vaikuttanut myöhemmin mihinkään kielteisesti?