Johannes Kastajan päivän kunniaksi: kuka on lempihahmosi Raamatussa?
Omani on Herodes: määrätietoinen mies, jolla oli vahvat arvot ja rohkeutta tehdä epäsuosittuja päätöksiä niiden toteuttamiseksi.
Kommentit (107)
Täällä te pilkkaat rakastavaa Kaikkivaltiasta Jumalaa, joka antaa teille päivittäin ruuan ja muut elinehdot. Noh, maksupäivä on tulossa, jos ette tee parannusta. Putin siellä jo valmistelee ohjuksiaan.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:25"]
Täällä te pilkkaat rakastavaa Kaikkivaltiasta Jumalaa, joka antaa teille päivittäin ruuan ja muut elinehdot. Noh, maksupäivä on tulossa, jos ette tee parannusta. Putin siellä jo valmistelee ohjuksiaan.
[/quote]pilkkaatte*
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:38"]
Omani on Herodes: määrätietoinen mies, jolla oli vahvat arvot ja rohkeutta tehdä epäsuosittuja päätöksiä niiden toteuttamiseksi.
[/quote]Puhut siis tästä Betlehemin joukkomurhan toteuttajasta, joka surmautti kaikki kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat poikalapset?
[/quote]
No, olen vapaaehtoisesti lapseton... -ap
[/quote]Moni muukin on mutta ei silti olisi välinpitämätön lasten murhaamisen suhteen.
[/quote]
Noo, Jumala itse järjesti oman poikansa kuoleman. Se on aika paha. Mutta ei kai kukaan aikuinen ihminen pahoita mieltään saduista?
[/quote]Oletko tietoinen miksi Jumala järjesti oman poikansa kuoleman? Ja että tämä Poika suostui siihen vapaaehtoisesti ja omasta halustaan?
[/quote]
Tarkoitus pyhittääkin keinot ja tekee ruoskituksi tulemisesta ja ristillä nääntymisestä paljon hauskempaa. :)
59 Jeesusta ei luotu hän on yhtä Jumalan kanssa.
Mutta mitäpä näistä kiistelemään, sinulla on oikeus pitää mielipiteesi.
[/quote]
Putin on siis Jumalan asialla?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:02"]
Moni muukin on mutta ei silti olisi välinpitämätön lasten murhaamisen suhteen.
[/quote]
Tuo joukkomurha on fiktiota. Sitä ei ole koskaan tapahtunut. -ap
[/quote]Tässä viitattiinkin toteamukseen että "olenkin vapaaehtoisesti lapseton" mikä antoi ymmärtää että lasten murhat on ok, ihan yleisellä tasolla.
[/quote]
Tuo on ihan sinun omaa ylitulkintaasi. -ap
[/quote]Saman tulkinnan minäkin tein. Vaikea ymmärtää mitä muuta sillä voisit tarkoittaa, tuossa kontekstissa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:27"]
[/quote]
[/quote]
Onkohan Putin uudelleenilmestynyt Jeesus, jos oikein muistan niin ennen maailmanloppua Jeesus ilmestyy toisen kerran. Tosin eikös sitä ennen tulee antikristus, kuka se on/oli? Joku homoemo?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:05"]
Raamatussa on henkilö nimeltä Jesse. Tarkoitatteko te Jessestä puhuvat häntä vai Jeesusta?
[/quote]Kuka muu muka? -ap
[/quote]
Miten niin "kuka muu muka"?
Jesse oli kuningas Daavidin isä. Kauan ennen Jeesusta.
[/quote]
Heh, ainakin kolmen ihmisen Raamatun tuntemus ei ole niin vahvaa kuin mitä luulevat.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:26"]
[/quote]Puhut siis tästä Betlehemin joukkomurhan toteuttajasta, joka surmautti kaikki kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat poikalapset?
[/quote]
[/quote]Moni muukin on mutta ei silti olisi välinpitämätön lasten murhaamisen suhteen.
[/quote]
Noo, Jumala itse järjesti oman poikansa kuoleman. Se on aika paha. Mutta ei kai kukaan aikuinen ihminen pahoita mieltään saduista?
[/quote]Oletko tietoinen miksi Jumala järjesti oman poikansa kuoleman? Ja että tämä Poika suostui siihen vapaaehtoisesti ja omasta halustaan?
[/quote]
Tarkoitus pyhittääkin keinot ja tekee ruoskituksi tulemisesta ja ristillä nääntymisestä paljon hauskempaa. :)
[/quote]Hauskaa se ei ollut. Kuka sellaista on väittänyt? Mikä/kuka olisi riittävämpi sovitus Jumalan ja ihmisen välillä kuin Jumala itse?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:29"]
[/quote]
[/quote]
Onkohan Putin uudelleenilmestynyt Jeesus, jos oikein muistan niin ennen maailmanloppua Jeesus ilmestyy toisen kerran. Tosin eikös sitä ennen tulee antikristus, kuka se on/oli? Joku homoemo?
[/quote]
Veikkaan Putinin olevan Jeesus. Hänhän on osoittanut jo kykenevänsä monenlaisiin urotöihin suorittaessaan paidattomana sankaritekoja.
Vähän ohis mutta (ainakin te uskovat) oletteko nähneet Raamatun Jeesus-elokuvaa, pääosassa Jeremy Sisto, Pontius Pilatuksena Gary Oldman?
Mielettömän vaikuttava.
VT on ennustuksia Jeesuksesta juutalaisten kuninkaasta ja niissä ei itse kansalle luvata mitään hyvää. Eikä mitään hyvää ole seurannut. Jumalan valittu kansa on hyljännyt Jumalan Pojan ja saanut kirouksen päälleen aivan kuten ennustettu. Ei juutalaisten vaino ollut sattumaa, vaan se on kerrottu jo etukäteen Raamatussa.
Jeesus ei millään tavalla täydentänyt juutalaisuutta, vaan sanoitui siitä täysin irti tarjoten uskoa pakanoille, jotka ottivat sen avosylin vastaan. Juutalaiset jäivät lakihenkisyyteensä viettämään sapattiaan ollen kirouksen omia.
Valittu kansa valitse jälleen väärin kuten monta kertaa historiassa aikaisemmin. He jäivät palvomaan kultaista vasikkaa, perinnäisääntöjään kun olisi pitänyt seurata Jeesusta, Jumalan Poikaa.
Israelissa eikä juutalaisuudessa ei ole enää mitään pyhää, vaan he ovat vain valittu kansa, jonka Jumala on hyljännyt heidän uppiniskaisuutensa vuoksi kuten profeetat ovat ennustaneet.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:24"]
ANAALISTA TULEE PASKAA
[/quote]Ai sinä olet nyt ymmärtänyt sellaisen fysioloisen tosiasian? Hienoa, onneksi olkoon! Niin se elämä yllättää :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Höpö höpö. Ei siinä ole mitään vapaaehtoisuutta jos Jesse syntyi alunperin siihen tarkoitukseen. Kaikkivoipa Jumala toki loi alulle sellaisen henkilön, joka ei paljoa vastaan sanele tuota kohtaloaan. Vähän niinkuin aivopesua, mutta paaaljon perusteellisempaa.
[/quote]Ei näin.
Jeesus ei ole luotu, koska Hän on Jumala. Kaikki kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Jumalia ja silti, on vain yksi Jumala. Pyhä kolminaisuus on ollut olemassa aina ja tulee olemaan.
Genesis 1 sanoo me-muodossa "tehkäämme":
26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut. --Joh.8:58
Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".-- Exodus 3:14
74 ei ole Jumala hylännyt. juutalaisilla on "side silmillänsä" joka estää näkemästä totuutta mutta se otetaan heiltä pois.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Höpö höpö. Ei siinä ole mitään vapaaehtoisuutta jos Jesse syntyi alunperin siihen tarkoitukseen. Kaikkivoipa Jumala toki loi alulle sellaisen henkilön, joka ei paljoa vastaan sanele tuota kohtaloaan. Vähän niinkuin aivopesua, mutta paaaljon perusteellisempaa.
[/quote]Ei näin.
Jeesus ei ole luotu, koska Hän on Jumala. Kaikki kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Jumalia ja silti, on vain yksi Jumala. Pyhä kolminaisuus on ollut olemassa aina ja tulee olemaan.
Genesis 1 sanoo me-muodossa "tehkäämme":
26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut. --Joh.8:58
Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".-- Exodus 3:14
[/quote] Kaikki kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Jumala.
Ehkä tämä kuva selittää sen paremmin:
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Hauskaa se ei ollut. Kuka sellaista on väittänyt? Mikä/kuka olisi riittävämpi sovitus Jumalan ja ihmisen välillä kuin Jumala itse?
[/quote]
Herodeksen määräämät surmat olivat siis väärin mutta Jumalan määräämät oikein? Herodeksesta pitäminen on väärin mutta on ihan ok pitää Jumalasta? Hohhoijaa, taas tuota tekopyhyyttä ja kaksinaismoralismia.
Omasta puolestani voin sanoa etten missään nimessä halua että kukaan "sovittaa" mitään minun puolestani murhaamalla muita. Sen vuoksi en olekaan enää kristitty.
[/quote]
Putin on neuvostoajan viimeisiä muinaisjäänteitä, joten tuskimpa näkee olevansa jumalana asialla.
Bush oli jumalan asialla ja Hitler puolestaan piti itseään jumalan maanpäällisena inkarnaationa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:32"]
Vähän ohis mutta (ainakin te uskovat) oletteko nähneet Raamatun Jeesus-elokuvaa, pääosassa Jeremy Sisto, Pontius Pilatuksena Gary Oldman?
Mielettömän vaikuttava.
[/quote]
Jeremy Sisto on niin omanlaisensa että on tosi vaikea kuvitella häntä esittämässä Jeesusta. Pitää yrittää löytää toi elokuva jostain.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:22"]
Jeesuksen jälkeen kristinusko oli tarkoitettu lähinnä muille kuin juutalaisille. Näin oli ennustettu jo VT:ssä että Jumalan kansa tullaan hylkäämään eikä se ota vastaan sille tarjottua kuningasta.
Jeesuksessa juutalaiset sinetöivät kohtalonsa eivätkä he enää olleet Jumalan valittu kansa. Siksi Jeesus suhtautui heihin nihkeästi koska tiesi että he eivät tule häntä ottamaan vastaan, mutta ns. pakanat tulevat.
Ennen Jeesusta kristinusko oli tarkoitettu vain juutalaisille mistä ympärileikkaus oli merkkinä. Jeesus mursi tämän sekä langetti näin kirouksen juutalaisten päälle, joka ei ole väistynyt tänäkään päivänä.
[/quote]Jo on tulkinta! Ei ole juutalaisia kirottu eikä kristinuskoa ollut olemassakaan kuin vasta Jeesuksen uhrikuoleman jälkeen.
Jeesus ei suhtautunut nihkeästi juutalaisiin, oli itsekin juutalainen ja noudatti juutalaisia tapoja. Hän täydensi juutalaisuuden, ei kumonnut sitä.