Toisenlaiset frendit
Minkähänlaisia diagnooseja Toisenlaisilla Frendeillä on? Sannalla on downin syndrooma, Mikolla ehkä ainakin aspergeria... Sonjalla on myös downin syndroomalle ominaisia piirteitä, mutta onko kuitenkaan sitä? Entäs Kata ja Timo? Kiinnostaisi myös yleisesti, mistä johtuu että kehitysvammaisuus näkyy usein myös esim. kasvonpiirteistä? Ja ihan hyvässä hengessä ja vilpittömin mielin näitä kyselen, joten pidetäänhän keskustelu asiallisena!
Kommentit (11)
Oooo, tuleeko se ohjelma taas telkkarista?
Sonja on ihan "vaan" kehitysvammainen, ei down. Ja Katalla taitaa olla se alkoholisyndrooma, FAS tai jotain sinne päin.
Ja olisko Timolla sitten joku lievä autismi tms.?
Aivan, Katassa kyllä vähän FASin piirteitä! Timoa en kyllä autistiksi uskoisi, Mikon kylläkin, mutta aspergerhan on autismin muoto. -ap
Ei kyllä Mikolla on paha autismi eikä aspenger. Jossain jaksossa sen veli nimittäin tuosta mainitsi.
Olen käsittänyt, että Sonjalla on downin syndrooma.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:18"]Aivan, Katassa kyllä vähän FASin piirteitä! Timoa en kyllä autistiksi uskoisi, Mikon kylläkin, mutta aspergerhan on autismin muoto. -ap
[/quote]
Mistä ihmeestä sä aspergerin tähän tempaisit? Asperger on tosiaan autismin muoto, mutta ei synonyymi, ja mun on vaikea hahmottaa että Mikolla olisi juuri asperger. En oikein usko.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:18"]Aivan, Katassa kyllä vähän FASin piirteitä! Timoa en kyllä autistiksi uskoisi, Mikon kylläkin, mutta aspergerhan on autismin muoto. -ap
[/quote]
Mistä ihmeestä sä aspergerin tähän tempaisit? Asperger on tosiaan autismin muoto, mutta ei synonyymi, ja mun on vaikea hahmottaa että Mikolla olisi juuri asperger. En oikein usko.
[/quote]
Pakonomainen kiinnostus yhteen tiettyyn asiaan (politiikka), vaikeus sosiaalisissa tilanteissa jne. Tiedän kyllä millainen asperger on ja mielestäni Mikko istuu siihen muottiin aika hyvin. - ap
Up