En _pysty_ syömään kun vaan oma tekemääni ruokaa!
Olen se joogaava "bändityttö", niinkuin tykkäätte minua kutsua. Olen jo vuoden verran ollut tarkka syömisistäni ja kuntoulen paljon. En nykyään pysty syömään ruokaa, jos en ole sitä itse tehnyt, tai en tiedä sen kaloreita. Eiliset syömiseni olivat:
.
-3 ruisleipä viipaletta.
-appelsiini tiivistemehua.
-vettä.
-vihreää teetä.
-2 kananmunaa.
-porkkanaraastetta.
....siinä kaikki mitä söin eilen.
.
Heti jos syön esim. Äitin tai mummon tekemää ruokaa, koen huonoa omatuntoa siitä.
Onko kellään muulla sama juttu?
T.15v
Kommentit (56)
Tuossa on kattavaa aineistoa:
http://www.jku.fi/wp-content/uploads/2013/05/JKU-ravintovalmennus-lapset-ja-nuoret-VALMISx.pdf
Ja sivulla 5 on laskukaavio kalorimäärien laskemiseen, kun en painoasi tiedä niin veikkaan laskun tulokseksi vähintään 1500 kaloria päivässä. Joka tapauksessa 500 on aivan liian vähän!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:48"]No eipä ole tullut koettua tuollaista, eikä teinilläkään ole moisia ongelmia. Hae apua järjettömään tilanteeseesi.
[/quote]
Sitten ne kuitenkin pakottaa syömään. En voi syödä esim. Koulussa, koska en tiedä ruoan tarkkaa kalori määrää.
Ap
[/quote]
Sori, mutta en voi muuta sanoa kuin, että lopeta jo ajoissa tuo leikkiminen ruuan kanssa. Kohta olet jossain pakkohoidossa, kun olet vakavasti syömishäiriöinen, häiriö on jo alkanut. Multa nyt ei hirveästi löydy myötätuntoa ruualla leikkijöille. Itseaiheutettu ongelma.
[/quote]
Olen laihuttanut 8v lähtien (välillä taukoillen), koska minun eno ja kaverit sanoi lihavaksi.
Ap
[/quote]
Joo, niin muakin sanottiin lapsena pulskaksi, en tosin ollut, enkä alkanut laihduttamaan, koska tiesin olevani ok. Lapseni oli oikeasti pulska nuorena, ei laihduttanut, mutta laihtui kasvun myötä. Nyt hoikka nuori mies.
Joten mene hoitoon, koska sulla on ongelma. Ei normaalisti käyttäydytä noin. Siellä hoidossa myös itsetunto-ja arvoistus kohenee. Nyt on kesäloma, joten hyvää aikaa alkaa hoitamaan itseään. Lääkäriin, mars.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:05"]Tuossa on kattavaa aineistoa:
http://www.jku.fi/wp-content/uploads/2013/05/JKU-ravintovalmennus-lapset-ja-nuoret-VALMISx.pdf
Ja sivulla 5 on laskukaavio kalorimäärien laskemiseen, kun en painoasi tiedä niin veikkaan laskun tulokseksi vähintään 1500 kaloria päivässä. Joka tapauksessa 500 on aivan liian vähän!
[/quote]
Olen 167,5cm ja 53kg.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:03"]Ruisleipäviipale on n. 80 kcal, 3 kpl niitä = 240 kcal
2 kananmunaa (jos keitetty) niin yhteensä 160 kcal, jos paistettu niin rasvasta tulee paljon kaloreita.
Porkkanaraaste, riippuu monta porkkanaa, jos 1 kpl niin n. 65 kcal
Appelsiini tiivistemehu lasillinenko? Jos niin, niin n. 80 kcal
= 545
Mä syön omenan ja vähän kaurapuuroa, joskus proteiinijuomaa. alle 300 kalorit aina jokatapauksessa.
t. 10
[/quote]
Pitää varmaan alkaa syömään alle 300 kcl.
Ap
Vähä vaikeen uskoo tällästä, sillä nää syömishäiriöiset nuoret ei yleensä pidä ääntä syömisistään tai tule leuhkimaan nettii että söimpäs näin vähän.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:19"]Vähä vaikeen uskoo tällästä, sillä nää syömishäiriöiset nuoret ei yleensä pidä ääntä syömisistään tai tule leuhkimaan nettii että söimpäs näin vähän.
[/quote]
Katsos kun en ole syömishäiriöinen.
Ap
Mikä ihmeen teinien angstipalsta tästäkin foorumista on tullut? Menkää sinne demiin ja antakaa aikuisten olla rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:19"]Vähä vaikeen uskoo tällästä, sillä nää syömishäiriöiset nuoret ei yleensä pidä ääntä syömisistään tai tule leuhkimaan nettii että söimpäs näin vähän. [/quote] Katsos kun en ole syömishäiriöinen. Ap
[/quote]
jos meinaat että pitää syömiset vähentää 300 kaloriin päivässä, niin kyllä, olet syömishäiriöinen...
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:19"]Vähä vaikeen uskoo tällästä, sillä nää syömishäiriöiset nuoret ei yleensä pidä ääntä syömisistään tai tule leuhkimaan nettii että söimpäs näin vähän. [/quote] Katsos kun en ole syömishäiriöinen. Ap
[/quote]
jos meinaat että pitää syömiset vähentää 300 kaloriin päivässä, niin kyllä, olet syömishäiriöinen...
[/quote]
Porukat nauraisi päin naamaa, jos sanoisin että minulla on syömishäiriö. Ei minulla voi olla syömishäiriötä näillä mitoilla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:19"]Vähä vaikeen uskoo tällästä, sillä nää syömishäiriöiset nuoret ei yleensä pidä ääntä syömisistään tai tule leuhkimaan nettii että söimpäs näin vähän.
[/quote]
Katsos kun en ole syömishäiriöinen.
Ap
[/quote]
No olet. Turha edes väittää vastaan. Lähes koko ketju jo sanonut, hae apua, kerro vanhemmillesi, joten tuskin suurin osa on väärässä. Voi tulla fysiologisia ongelmia, jos vielä jatkat tuolla tiellä. Nyt ryhdistäydyt ja kerrot ongelmastasi äidille näin ensiksi. (Ei ed.)
Koska aloitit tämän 500 kaloria jutun? Ja mitä ruokaa teet itsellesi ? Aloituksessa ei ollut mitään ruokaa minkä olisit tehnyt, jollet tarkoita munan keittämistä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:21"]
[/quote]
[/quote]
Porukat nauraisi päin naamaa, jos sanoisin että minulla on syömishäiriö. Ei minulla voi olla syömishäiriötä näillä mitoilla.
Ap
[/quote]
Mitoilla ei ole mitään merkitystä onko vai eikö ole syömishäiriö. Tuo ajattelutapa sen kertoo. Ja, kun kerrot esim. Äidillesi samallalailla , kun tässä ketjussa tai oikeastaan näytä hänelle tämä ketju, niin sinut otetaan vakavasti ja saat apua. Kokeile, jos uskallat.... ohis
Jos ei äitisi usko että olet sairas , mene terkalle juttelemaan. Tarvitset apua heti.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:27"]Koska aloitit tämän 500 kaloria jutun? Ja mitä ruokaa teet itsellesi ? Aloituksessa ei ollut mitään ruokaa minkä olisit tehnyt, jollet tarkoita munan keittämistä.
[/quote]
Kasvissose, pinaatti tai tomaattikeittoa saatan joskus syödä. Olen laihduttanut jo vuoden verran jatkuvasti, mutta nyt 1kk ajan tällä 500kcl systeemillä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:03"]Mitä tänään olet syönyt?
[/quote]
En ole syönyt mitään.
Ap