Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En _pysty_ syömään kun vaan oma tekemääni ruokaa!

Vierailija
18.06.2015 |

Olen se joogaava "bändityttö", niinkuin tykkäätte minua kutsua. Olen jo vuoden verran ollut tarkka syömisistäni ja kuntoulen paljon. En nykyään pysty syömään ruokaa, jos en ole sitä itse tehnyt, tai en tiedä sen kaloreita. Eiliset syömiseni olivat:
.

-3 ruisleipä viipaletta.
-appelsiini tiivistemehua.
-vettä.
-vihreää teetä.
-2 kananmunaa.
-porkkanaraastetta.
....siinä kaikki mitä söin eilen.
.
Heti jos syön esim. Äitin tai mummon tekemää ruokaa, koen huonoa omatuntoa siitä.
Onko kellään muulla sama juttu?
T.15v

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:27"]Koska aloitit tämän 500 kaloria jutun? Ja mitä ruokaa teet itsellesi ? Aloituksessa ei ollut mitään ruokaa minkä olisit tehnyt, jollet tarkoita munan keittämistä.
[/quote]

Kasvissose, pinaatti tai tomaattikeittoa saatan joskus syödä. Olen laihduttanut jo vuoden verran jatkuvasti, mutta nyt 1kk ajan tällä 500kcl systeemillä.
Ap
[/quote]
Miten päädyit 500 kaloriin?

Vierailija
2/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pyrit rajoittamalla syömisiäsi? Laihtumaan? Noillakin mitoilla olet hoikka. Miksi painoa siis pitäisi pudottaa? Onko tavoitteesi olla alipainoinen? Et voi antaa yhtään sellaista syytä, joka ei kertoisi ruumiinkuvan ja syömishäiriöstä. Alle 500 kcal dieetillä on mahdoton saada tarpeellisia ravintoaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:19"]Vähä vaikeen uskoo tällästä, sillä nää syömishäiriöiset nuoret ei yleensä pidä ääntä syömisistään tai tule leuhkimaan nettii että söimpäs näin vähän. [/quote] Katsos kun en ole syömishäiriöinen. Ap [/quote] jos meinaat että pitää syömiset vähentää 300 kaloriin päivässä, niin kyllä, olet syömishäiriöinen... [/quote] Porukat nauraisi päin naamaa, jos sanoisin että minulla on syömishäiriö. Ei minulla voi olla syömishäiriötä näillä mitoilla. Ap

[/quote]

Syömishäiriötä ei tunnisteta painon tai senttien mukaan, vaan pakkomielteisen ruokaan suhtautumisen mukaan. Jos elämäsi pyörii syömisen/painon ympärillä etkä voi syödä kuin itsetekemää ruokaa, sinulla on syömishäiriö. Pelkästään sanomasi kalorimäärä kertoo, että sinulla on syömishäiriö.

Jos vanhempasi puolestaan nauravat asialle tai väittävät sinua lihavaksi noilla mitoilla, heillä on myös kieroutunut suhtautumien ruokaan ja oma häiriösi johtuu siitä. Juttele asiasta koulusi terveydenhoitajan kanssa.

Muista myös se, että osa ihmisistä puhuu aivan muuta kuin todellisuudessa tekee. Eli vaikka kaverisi väittäisivät syövänsä hyvin pieniä kalorimääriä tai eivät koulussa syö kovin paljoa, oikeasti he saattavat kotona syödä huomattavasti enemmän kuin antavat ymmärtää.

Vierailija
4/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:19"]

Vähä vaikeen uskoo tällästä, sillä nää syömishäiriöiset nuoret ei yleensä pidä ääntä syömisistään tai tule leuhkimaan nettii että söimpäs näin vähän.

[/quote]

Nimenomaan.

Ap hakee nyt vaan huomiota, ja onkin jo sairastunut, muttei vielä syömishäiriöön. Sömishäirikkö tekisi kaikkensa, ettei kukaan huomaa vähäistä ruokailua. Nyt ap vain huoraa huomiota, ja ehkä sitten vuoden päästä voi tuolla tänne ylpeänä lällättämään, että ähäkutit, sain virallisen anoreksiadiagnoosin.

Ap ei varmaan myöskään tiedä, että syömishäiriö ei tarkoita laihuutta. Ei ole vaa'alla mitattavissa, kuinka sairas olet. Ap, olet vain häiriintynyt, ja syömisesi on kieroutunutta, sinulla ei vielä ole syömishäiriötä, ja ole siitä onnellinen. Anoreksia ei ole mikään kaunis keijutauti, se ei tee kenestäkään ihailtavaa, saati kaunista. Hyvinvointi ja lempeys (etenkin itsellesi) tekee kauniiksi.

Tuota menoa varmasi sen saat, vaikkei tuollaisella leikkimisellä ja itsekeskeisyydellä olekaan mitään tekemistä alkuperäisen syömishäiriön kanssa. Tällainen ihmettelyn ja huolestumisen kerjääminen on yleistynyt samalla, kun tietoisuus syömishäiriöistä on yleistynyt.

Harmi, että nämä leikillään ja tietentahtoen itsensä sairastuttavat saavat muut ihmiset halveksumaan myös puhtaasti ahdistuksen pohjalta sairastuneet.

Vierailija
5/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:48"]No eipä ole tullut koettua tuollaista, eikä teinilläkään ole moisia ongelmia. Hae apua järjettömään tilanteeseesi. [/quote] Sitten ne kuitenkin pakottaa syömään. En voi syödä esim. Koulussa, koska en tiedä ruoan tarkkaa kalori määrää. Ap [/quote] Sori, mutta en voi muuta sanoa kuin, että lopeta jo ajoissa tuo leikkiminen ruuan kanssa. Kohta olet jossain pakkohoidossa, kun olet vakavasti syömishäiriöinen, häiriö on jo alkanut. Multa nyt ei hirveästi löydy myötätuntoa ruualla leikkijöille. Itseaiheutettu ongelma. [/quote] Olen laihuttanut 8v lähtien (välillä taukoillen), koska minun eno ja kaverit sanoi lihavaksi. Ap

[/quote]

suosittelen sinua ehdottomasti hakeutumaan koulun kuraattorin/hoitajan/opon/opettajan juttusille tai edes jonkun aikuisen ihmisin.  Se, että syöt paskaa ja erittäin vähän niin ei todellakaan tee sinulle hyvää. Ja jos sinun sukulaiset ja kaverit sanovat sinusta tuollaisia asioita, niin he eivät todellakaan ole oikeita ihmisiä sinulle. Kaikk lähtee siitä, että myönnät itsellesi että sinulla on ongelma ja tarvitset apua.

Vierailija
6/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:19"]Vähä vaikeen uskoo tällästä, sillä nää syömishäiriöiset nuoret ei yleensä pidä ääntä syömisistään tai tule leuhkimaan nettii että söimpäs näin vähän. [/quote] Katsos kun en ole syömishäiriöinen. Ap

[/quote]

SINÄ oler syömishäiriöinen

Vierailija
7/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tämä olis jonkun hygieniafriikin ketju.

En ymmärrä tuota appelsiini tiivistemehua. Puristamalla tuoreista appelsiineista saisit terveellisempää ja parempaa.

Ruisleivänkin voi tehdä itse

Vierailija
8/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jos ei ortoreksia niin alkava sellainen.  Hae apua ettei  muutu pahemmaksi.

Terkuin entinen anorektikko

Vierailija
9/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa minua miten hauras ja herkkä olen. En voi syödä ruokaa ja kukaan ei saa syödä enemmän kuin minä. Olen niin erikoinen ja mystinen. Joku kutsui pienempänä minua lihavaksi niin en voi syödä enemmän kuin 500 kilokaloria koska siis olen niin lihava. Kouluruokaan lihottaa. Seuraavaksi ajattelin ryhtyä aurinkoruokavaliolle, kun en näin läskinä voi olla syömishäiriöinen. Nyyh ja iih. Ainiin, seiskaluokka alkaa maanantaina, osaatteko antaa vinkkejä miten yläasteen mopopojilta saa huomiota?

Vierailija
10/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mukava tappaa itsensä? Ei ole mitän syytä elää?
Apn vastaus on kyllä.

Vierailija
11/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voi aloituksen jälkeen muuta todeta kuin että, kiitollinen olen tervehenkisistä lapsistani, jotka ovat yhtä lukuunottamatta teini-iän ohittaneita. Kaveripiiritkin ovat olleet ihmeen normaaleja, sillä aloittajan kuvaama oireilu on täysin outous minulle.

Vierailija
12/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ethän oikeesti luule pudottavasi painoa 500kcal dietillä? XD jeesus mikä pentu
Sun keho on metabolisessa tilassa, sun aineenvaihdunta lakkaa, ellei ole lakannut toimimasta. Laihdu ilman toimivaa aineenvaihduntaa? Juu u...

Ravintoterapeutti

Vierailija
13/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu sun kanssas..

T, tyttö 15v

Vierailija
14/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tos on mun aamupalan verran tavaraa, se mitä koko päivänä sä syöt. Huhuh, et taida ainakaan saada tarpeeks ravintoaineita.. Terv. Nainen ja itse olen 160/53. Eikä urheilusta ole mitään hyötyä jos ei syö kunnolla, kropan kiduttamista muuten, joku meinaan kehu että syö vielä vähemmän ja liikkuu enemmän, ei oo tod terveellistä touhua.

Vierailija
15/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:45"]

Olen se joogaava "bändityttö", niinkuin tykkäätte minua kutsua. Olen jo vuoden verran ollut tarkka syömisistäni ja kuntoulen paljon. En nykyään pysty syömään ruokaa, jos en ole sitä itse tehnyt, tai en tiedä sen kaloreita. Eiliset syömiseni olivat: . -3 ruisleipä viipaletta. -appelsiini tiivistemehua. -vettä. -vihreää teetä. -2 kananmunaa. -porkkanaraastetta. ....siinä kaikki mitä söin eilen. . Heti jos syön esim. Äitin tai mummon tekemää ruokaa, koen huonoa omatuntoa siitä. Onko kellään muulla sama juttu? T.15v

[/quote]Leivoit siis ruisleivän, puristit mehut appelsiineista yms... vai oletko sittenkin pelkkä tytönhupakko joka ei tiedä yhtään mistään mitään?

Vierailija
16/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu tyttö! Juuri näin. Paras tapa laihtua ja pysyä kunnossa! Älä kuuntele näitä siiderivalas av-mammoja!... NOT!

Vierailija
17/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin urpoa sitten hoidetaan verorahoilla.

Vierailija
18/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon.

Vierailija
19/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 20:52"]

Tätäkin urpoa sitten hoidetaan verorahoilla.

[/quote]

Juu, itsekkyys ja lapsellisuus ei oo vielä laitonta. Kyllä sille yks nenä-mahaletku saa riittää, joku käytäväpaikka jostain dementikkojen osastolta ehkä. Että ei varmaan ihan pahimmasta päästä menoerä tommonen pikkupelleilijä.

Henkiinhän tolla jää vaikka lihaksetja luusto surkastuukin, että pyörätuoli joudutaan sille kyllä kustantamaan. On se niin kaunista olla trendikkäästi neuroottinen <3

Vierailija
20/56 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt kyllä, et vaan halua. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän