Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syövätkö ihmiset enää normaalia kotiruokaa?

Vierailija
08.02.2022 |

Tyyliin lihapullia ja muusia? Makaronilaatikkoa?

Tuntuu että kaikki syövät ulkona ja teinit mässää mäkkiruokaa. Mun puolesta ihmiset saavat syödä mitä haluaa, mutta ihan mielenkiinnosta tuli mieleen kysyä kun odottelen itse makaronilaatikkoa uunista. :D

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruokaa kyllä, mutta ei se perinteistä suomalaista ole. Pyrimme käyttämään huomattavasti enemmän kasviksia ja vähemmän maitotuotteita ja eläinrasvoja.

Vierailija
62/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli su-ma tortilloja. Tänään tein lopuista kanoista kanakeiton miehen ja minun lounaaksi. Päivällisellä oli spagettia ja jauhelihakastiketta ja salaattia (jossa mm. tortilloista jäänyttä paprikaa). Huomenna taidan tehdä muussin ja makkarakastikkeen päivälliseksi, lounaalla menee spagetin ja kastikkeen jämät. Torstai on keittopäivä ja silloin on kasvissosekeittoa jonka kanssa leivän leivän tai sämpylöitä.

Meillä syödään lähes aina ns. kotiruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain taajamissa tai maalla asuvat eivät kai tajuta, että Helsingin kaupunkialueella Wolt kuljettaa muutakin kuin pizzaa ja hampparia…

Mutta niin, kyllä teen kotona ruokaa myös. En tosin hirveästi noita perinteisiä, koska en syö lihaa, mutta tälläkin hetkellä hauduttelen riisipuuroa. Vai lasketaanko sitäkään, kun on mantelimaitoon tehty eikä lehmänmaitoon.

Miten mantelimaito käyttäytyy kuumennettaessa? Kuohuuko pahasti, muuttuuko rakenne? Kerran lämmitin kahviin ja sakkasi pahasti. Käytän usein esimerkiksi chiansiemenvanukkaaseen, mutta olen kertakokeilun jälkeen ajatellut, ettei sovellu kuumennettavaksi.

Helppokäyttöinen, ei tartu edes pohjaan yhtä herkästi kuin lehmänmaito. Riisipuuro haudutetaan sellaisella lämpötilalla, että juuri ja juuri kiehuu, niin ei pitäisi pahasti kuohua. Muutaman minuutin ehkä joudut kantta aluksi tarkkailemaan ennen kuin lämpötila pienenee, voi olla että kattilan koostakin riippuu, minulla on aika pieni. Miellyttävä samettinen rakenne tulee. Olen tehnyt riisipuuroa siitä vain ja ainakin siihen sopii hyvin.

Vierailija
64/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tässä lohilaatikkoa syödään. Eilen makaronilaatikkoa. Vkonloppuna lihapullia ja muusia. Ihan tavallisia ruokia syödään.

Vierailija
65/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% varmasti kaikki ei syö ravintoloissa.

Vierailija
66/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt on normaalia.

Perinteisiin ruokiin ei riitä hermo, normaaleihin kyllä. Esim. perunoiden keittyminen vie liikaa aikaa. Samoin moni uuniruoka.

Mutta kyllä maistuu vaikka munakas, nuudelit kanakastikkeella, nopeat pastat, riisiruuat, pannulla paistettua kalaa, salaatteja, uunista puolivalmiit pitsat..

Ja mielelläni syön jos joku tekee noita uuniruokia joissa menee tunti jos toinenkin. Kunhan pääsen valmiiseen pöytään.

Uunin lämmitys ja pizzan paisto siinä vievät jotakuinkin saman ajan kuin perunoiden keitto.

Vierailija
67/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön. Olen itsekin ihmetellyt tätä kulttuuria, missä syödään jatkuvasti ulkona tai tilataan ruokia jostain Woltista. Perinteinen, maistuva kotiruoka on parasta. Ja saa juuri sellaista kuin haluaa.

Minua ihmetyttää sama. Kun minusta ruoka menisi huonompaan suuntaan jos saisi/pitäisi tilata Woltista kaikki tai käydä ravintolassa. Onhan sitä ihan hyviä ravintoloita joo, mutta aika yksitoikkoista nekin pääsääntöisesti on. Sitten vielä suurin osa tilaa jotain ihan pikaruokamättöä. Aika ankea olisi syödä pelkkää sellaista päivästä toiseen. Vaikka toki kyllä minäkin tykkään välillä niitä syödä. Ehkä jossain ihan Helsingin keskustassa voisi kuvitella olevan riittävän paljon vaihtelua ravintoloissa.

Esim sushi on aika työlästä tehdä kotona eikä välttämättä edes maistu yhtä hyvältä kuin ravintolasta tilattuna. Sama pätee intialaiseen ja thaimaalaiseen ruokaan. Ainakaan itse en saa kotona makuja kohdalleen.

Sushista samaa mieltä, mutta thai ja intialainen helppoja. Pitää vaan uskaltaa maustaa ja osata maistella, niin hyvää tulee.

Voi tulla "hyvää", mutta ei läheskään yhtä hyvää kuin ravintolassa. Ei, ei myöskään sinun tekemänä.

Vierailija
68/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä peruna-sipulipakasteita ihmettelen.  Perunat ovat hiukan työläitä, laitan uuniin lihapullia ja perunaviipaleita kun tahdon päästä helpolla.

Kaalilaatikko, keitot ja jauhelihakastikkeet suosiossa.

Vierailija
69/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudistun ajan kanssa ja seuraan aikaa. En väkisin tee samoja kotiruokia vuodesta toiseen. Haen ideoita ja kehitän monipuolista kokkaustaitoa. Tällä hetkellä olen tehnyt enemmän pastoja ja peruna on tippunut listalta, paitsi joskus muussin muodossa. Niinkään perinteistä ”makaronilaatikkoruokaa” en tee, mutta ei meillä myöskään mäkissä syödä. En näe miksi pitäisi mennä jollain perinteisellä linjalla.

Vierailija
70/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät syö. Etkö ole huomannut, kuinka kaikki ruokakaupatkin on lopettaneet?

Vierailija
71/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruuat pääosin itse, mutta tykkään ruuanlaitosta ja haluan testailla eri reseptejä, joten aika paljon teen ei-perinteistä ruokaa. Tänään oli kikherne-tikka masalaa, riisiä ja minttu-kurkku-jogurttisalaattia. Teen kyllä joskus myös esim. sitä makaronilaatikkoa tai vaikka perunamuusia ja nakkikastiketta.

Vierailija
72/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kinkkukiusausta, eilen kaalilaatikkoa, sunnuntaina makaronilaatikkoa. Muita viime viikon ruokia oli siskonmakkarakeitto, makkara-makaronipata, lihapullat ja muusi, mantelikala ja kuoriperunat. Huomenna kuulemma spagettia ja jauhelihakastiketta.

Joka aterialla ruokaan sopiva kasvislisuke.

Vierailija
73/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeviikon ruokia meillä

-madekeitto

-pitkään haudutettu palapaisti

-pannulla paistettua haukea ja perunamuusia

-savuluista keitetty hernekeitto

M33

Vierailija
74/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syötiin muusia ja kasviskaalikääryleitä 😋

Vierailija
75/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään oli lohikeittoa, itse tehtyä. Jälkkärinä appelsiinirahkaa. Huomenna stroganoffia ja samaa seuraavana päivänä. Kun tekee kunnon viikkosuunnitelmat, lukee tarjoukset niin ruokakulut pysyy kurissa.

Silti syödään hyvin ja hyvää. Ja juu, joskus jotain "pikaruokaa" kun laiskottaaa 🙂. Yhdessä kun tehdään niin ei rasita ketään. Teinikin tykkää.

Vierailija
76/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me hoikat syödään pääasiassa kotiruokaa. Ei lihota.

Kertoo enemmän siitä, ettet osaa tehdä hyvää ruokaa.

Vierailija
77/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan isoäidin reseptit myös nykyään hyvin edullisia raaka-aineiden hinnat huomioiden? 

Kyllä ovat. Silakka, peruna, porkkana, sipuli, lanttu, kaali, punajuuri, kananmunat, muikku, jauheliha, nakit, kinkkusuikaleet, makaroni ym. Näistä saa laatikoita, kastikkeita ja keittoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi