Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syövätkö ihmiset enää normaalia kotiruokaa?

Vierailija
08.02.2022 |

Tyyliin lihapullia ja muusia? Makaronilaatikkoa?

Tuntuu että kaikki syövät ulkona ja teinit mässää mäkkiruokaa. Mun puolesta ihmiset saavat syödä mitä haluaa, mutta ihan mielenkiinnosta tuli mieleen kysyä kun odottelen itse makaronilaatikkoa uunista. :D

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisena kasvatan itse perunat ja porkkanat, kerään marjat. Eli kyllä teen vanhanajan kotiruokaa, perunaa, porkkanaa ja kastikkeita tai keittoja. Ei olisi edes varaa ostella koko ajan valmiita ruokia.

Rahan säästämiseksi ei kyllä kannata mitään juureksia itse kasvattaa. Halvemmalla saat kaupasta!

t. kesän tuloa odotteleva kotipuutarhuri

Vierailija
22/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään julkisesti syödä, mutta kotona omassa keittiössä, verhot suljettuina, tuleva kansallisruokamme, kaalilaatikko ja -soppa on poikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt on normaalia.

Perinteisiin ruokiin ei riitä hermo, normaaleihin kyllä. Esim. perunoiden keittyminen vie liikaa aikaa. Samoin moni uuniruoka.

Mutta kyllä maistuu vaikka munakas, nuudelit kanakastikkeella, nopeat pastat, riisiruuat, pannulla paistettua kalaa, salaatteja, uunista puolivalmiit pitsat..

Ja mielelläni syön jos joku tekee noita uuniruokia joissa menee tunti jos toinenkin. Kunhan pääsen valmiiseen pöytään.

Eihän sitä tarvitse uunin vieressä vahtia kun se siellä muhii. Monet uuniruoat on varsinaisen valmistuksen osalta todella nopeita ja helppoja. Ainekset ladotaan vuokaan ja sitten haudutetaan pitkään. Vaatii sen, että pitää hyvissä ajoin laittaa ruoka tekeytymää. Kokonaisuudessaan kuitenkin näppäriä. Helppo myös valmistaa iso määrä kerralla niin halutessaan.

Monelle varmasti sopii, minulle ei. Tulee se hetki että voisi syödä, teen ruuan ja syön sen. Menee puoli tuntia yhteensä koko touhuun, joskus 45 min mutta ei työpäivänä. Se on minulle sopiva tapa, ei se että aamulla laitan jotain uuniin jonka kolmen tunnin päästä syön. Ei välttis ole nälkä juuri kun on valmista ja haluan tuoreen ja lämpimän ruuan. Erilaisia ollaan.

Vierailija
24/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen perinteistä kotiruokaa, mutta siihen ei kuulu makaronilaatikko.

Vierailija
25/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lähes joka päivä ihan kotona tehtyä ruokaa tosin yleensä jotain mikä valmistuu vähän nopeammin kun nuo perinneruoat. Esim. kasviswokki, riisiä ja kanaa, riisiä ja kalaa, joku ruokaisa salaatti, pastaa, pitsaa, tortilloita. 

Vierailija
26/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on normaali kotiruoka? Itselläni on paha refluksi ja aika tarkkaa ja yksipuolista on mun syöminen nykyään :D Kokkaan kyllä itse kotona, vältän vaan todella rasvasta ruokaa, kaalia, paprikaa ja rasvaisia maitotuotteita.

Ulkona kehtaan harvoin syödä, koska en halua kalliin sapuskan aiheuttavan vatsahappojen oksentelua, mutta en myöskään halua nirsoilla ja närppiä ruokaani.

Vierailija
27/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän viime viikon ruokalista:

Nakkikastike ja perunamuusi

Makaronilaatikko

Broilerikiusaus

Hernari ja pannari

Tonnikalapasta

Joka ruualla myös vaihtelet kasvikset ja raasteet.

Olen siis pph. 😁

Olet siis mikä? - Pikkasen parempi kokki eiku.. Pikkasen Parempi Huoltaja...  Maistuis nämä laittamasi ruuta mullekin!

Sama täälä. Ei pistäis pahaks, vaikka laittais myyntiin perinteisiä ruokia. Oon kans yrittäny välttää valmiruokia niiden lisäaineiden takia.

mies54v

Vierailija
28/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt on normaalia.

Perinteisiin ruokiin ei riitä hermo, normaaleihin kyllä. Esim. perunoiden keittyminen vie liikaa aikaa. Samoin moni uuniruoka.

Mutta kyllä maistuu vaikka munakas, nuudelit kanakastikkeella, nopeat pastat, riisiruuat, pannulla paistettua kalaa, salaatteja, uunista puolivalmiit pitsat..

Ja mielelläni syön jos joku tekee noita uuniruokia joissa menee tunti jos toinenkin. Kunhan pääsen valmiiseen pöytään.

Eihän sitä tarvitse uunin vieressä vahtia kun se siellä muhii. Monet uuniruoat on varsinaisen valmistuksen osalta todella nopeita ja helppoja. Ainekset ladotaan vuokaan ja sitten haudutetaan pitkään. Vaatii sen, että pitää hyvissä ajoin laittaa ruoka tekeytymää. Kokonaisuudessaan kuitenkin näppäriä. Helppo myös valmistaa iso määrä kerralla niin halutessaan.

Monelle varmasti sopii, minulle ei. Tulee se hetki että voisi syödä, teen ruuan ja syön sen. Menee puoli tuntia yhteensä koko touhuun, joskus 45 min mutta ei työpäivänä. Se on minulle sopiva tapa, ei se että aamulla laitan jotain uuniin jonka kolmen tunnin päästä syön. Ei välttis ole nälkä juuri kun on valmista ja haluan tuoreen ja lämpimän ruuan. Erilaisia ollaan.

Mutta kyllähän sitä tietää jo aamulla, että päivällä tulee nälkä. Eihän se vatsalaukun murina voi aina yllätyksenä tulla. Sehän siinä on ideana, että ruoka valmistuu juuri oikein ruoka-aikaan. Saa lautasella valmista ja uunituoretta ruokaa. Eikä siinä ruoan valmistuksessa menee enempää aikaa vaan siinä menee vähemmän aikaa! Ruoka toki itsekseen kypsyy uunissa, mutta silloin voi itse puuhailla jotain ihan muuta. Siinä menee varttitunti kun laittaa ainekset vuokaan ja vuoan uunin. Sitten parin tunnin päästä nostaa valmiin ruoan ruokapöytään ja alkaa syömään.

Mutta toki jokainen elää omalla tavallaan. Onhan sitä paljon muitakin ruokia kuin tuntitolkulla haudutettavia uuniruokia. Nopeat pastat on päivällä mukavia. Paistaa pannulla muut ainekset sillä aikaa kun pasta kiehuu ja sekoittaa lopuksi. Ei kestä kauan kun on ruoka valmiina lautasella.

Vierailija
29/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko

Broilerikiusaus

Hernari ja pannari

Tonnikalapasta

Olen siis pph. 😁

Olet siis mikä? - Pikkasen parempi kokki eiku.. Pikkasen Parempi Huoltaja...  Maistuis nämä laittamasi ruuta mullekin!

Perhepäivähoitaja. Helpompi tehdä ruuat kun vähän suunnittelee etukäteen. Yritän jaotella päivät makkara, kana, kasvis, jauheliha, kala.

Ja siis aina tämä ei onnistu tosiaan. Ja ei ole em kalliita sapuskoja vaan ihan edullisia ja syödään myös oman perheen kanssa samaa ruokaa.

Joskus käy niin, että teen ison makaronilaatikon ja huomaan, että vain yksi lapsi paikalla, joten syödään sitä samaa sitten seuraavana päivänä.

Niinkuin teen oman perheeni kanssa.

Kiitos. - Ja anteeksi; olisihan tuo lyhenne pitänyt tietää/ tajuta. Nolottaa. Mutta yhtä kaikki herkulliselta kuullosti!  Jos itselläni on joskus päiväkodissa lapsi(a), niin toivottavasti saa yhtä hyvältä vaikuttavaa ruokaa. Maailmalla asuvana olen joskus kaivannut suomalaista kouluruokaa.

Vierailija
30/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt on normaalia.

Mutta kyllähän sitä tietää jo aamulla, että päivällä tulee nälkä. Eihän se vatsalaukun murina voi aina yllätyksenä tulla. Sehän siinä on ideana, että ruoka valmistuu juuri oikein ruoka-aikaan. Saa lautasella valmista ja uunituoretta ruokaa. Eikä siinä ruoan valmistuksessa menee enempää aikaa vaan siinä menee vähemmän aikaa! Ruoka toki itsekseen kypsyy uunissa, mutta silloin voi itse puuhailla jotain ihan muuta. Siinä menee varttitunti kun laittaa ainekset vuokaan ja vuoan uunin. Sitten parin tunnin päästä nostaa valmiin ruoan ruokapöytään ja alkaa syömään.

Mutta toki jokainen elää omalla tavallaan. Onhan sitä paljon muitakin ruokia kuin tuntitolkulla haudutettavia uuniruokia. Nopeat pastat on päivällä mukavia. Paistaa pannulla muut ainekset sillä aikaa kun pasta kiehuu ja sekoittaa lopuksi. Ei kestä kauan kun on ruoka valmiina lautasella.

Jotain jäi ilmeisesti ymmärtämättä mun viestistä kun nimenomaan mainitsin ne pastat, riisiruuat (pika), munakkaat yms. Helppoja ja nopeita.

Vierailija
31/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain taajamissa tai maalla asuvat eivät kai tajuta, että Helsingin kaupunkialueella Wolt kuljettaa muutakin kuin pizzaa ja hampparia…

Mutta niin, kyllä teen kotona ruokaa myös. En tosin hirveästi noita perinteisiä, koska en syö lihaa, mutta tälläkin hetkellä hauduttelen riisipuuroa. Vai lasketaanko sitäkään, kun on mantelimaitoon tehty eikä lehmänmaitoon.

Vierailija
32/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No syön kotona ruokaa, mutta en kuvailemaasi ruokaa kovinkaan usein, ehkä 2-6 kuussa. Makaroonilaatikossa ei ole kasviksia (joista pidän) ja mautonta muutenkin.

Oon syöny viikon sisään esim. täytettyjä kesäkurpitsoja ja paprikoita (kvinoa/riisi, pinaatti, sipuli, sieniä, linssejä, tuorejuustoa), maa-artisokkasosekeittoa, tofu-kvinoa salaattia, paistettua riisiä kasviksilla ja marinoidulla tofulla, sieniä kesäkurpitsaa sipulia kidneypapujs + maustettua kaurakermaa täysjyväpastalla yms.

Nyt uunissa vegaaninen versio klassisesta kinkkukiusauksesta, mutta makua lisäämässä juustonmakuinen kerma, pinaatti ja jämäpavut. Kyljessä syön keittymässä olevaa varsiparsakaalia ja vihreitä papuja.

.

Juustonmakuinen kerma vegaanisessa ruoassa? 🤔

Vierailija
33/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain taajamissa tai maalla asuvat eivät kai tajuta, että Helsingin kaupunkialueella Wolt kuljettaa muutakin kuin pizzaa ja hampparia…

.

Mistä saa parhaat kot (o)i(simmat)ruuat ?

Vierailija
34/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syödä enää lihaa, mutta kotiruokaa ja puuroja.

Vierailija
35/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko

Broilerikiusaus

Hernari ja pannari

Tonnikalapasta

Olen siis pph. 😁

Perusruokaa siis. Vaihtaisin tosin joko makaroonilaatikon tai tonnikalapastan kasvisruokaan tai kalaan (kasvissisekeitto/kalakeitto) niin sitten viikolla ei olisi kahta kertaa makaronia.

Vierailija
36/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä valmistan aterian itselleni ja aina se on tavallista kotiruokaa. Tänään paistoin perunoita pannulla, sekaan pakasteesta erinäisiä kasviksia, päälle juustoraastetta. Laitoin pannun reunalle pari siivua kuivakkaa leivänsiivua paistumaan, päälle juustoa. Jäävuorisalaattiin hunajamelonia (vähän harvinaisempi ostos), mausteeksi aurinkokuivattua tomaattia ja purkkipaprikaa. 

Vierailija
37/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "normaalia" kotiruokaa?

Voiko esim. kotona tehty kasviscurry tai nuudeliwokki olla normaalia kotiruokaa, vai tarkoitetaanko tuolla nimenomaan sellaista tyypillisen suomalaista perunaa , lihaa ja sipulia -settiä, jossa ainoat mausteet on suola, pippuri ja rasva?

Vierailija
38/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään: turkkilaista linssikeittoa

Resepti?

Vierailija
39/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään lähes poikkeuksetta kotiruokaa, mutta vältellään perinteisiä hiilarimättöjä, koska istumatyöläinen vaan lihoo niillä helposti. Makaronilaatikon sijaan jauhelihaa ja erilaisia kasviksia uunissa kypsytettynä, perunamuusin sijaan kasvispyrettä milloin mistäkin kasviksista, spagettia kesäkurpitsasta. Joskus herkutellaan pastalla, mutta minulle etenkin kertyy painoa niin herkästi, että arkeen makaronit ja riisit eivät mahdu. Jos rajoitan kaloreita niin, että syön kuitenkin hiilareita leivän, riisin tai pastan muodossa, kärsin jatkuvasta nälästä. Ilman hiilareita 1600 kCal on inhimillisemmin muodostettavissa ja se sallii viikonloppuna vapaamman syömisen ilman pelkoa lihomisesta.

Vierailija
40/77 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai "perinteisiä" ruokia. Edullista ja hyvääkin. 

Ihme vonkumista että menisi liikaa aikaa ruuanlaittoon. 

Mihin ihmeeseen kaikilla on kiire? 

Instaan? Sohvalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi