Siniset silmät muuttuivat teininä vihreiksi ja nyt pupillien ympärillä ruskeat ympyrät
Eikai ne muutu vielä ruskeiksi? Ei kai niin voi käydä? Olen nyt 31v
Onko muilla täällä vaihtunut vielä aikuisenakin silmien väri?
Kommentit (12)
Mullakin on tummunut aikuisiällä hiukset ja silmät. Johtuu melaniinin määrän lisääntymisestä. En tiedä voiko niiden väri kokonaan muuttua, mutta tummua voi.
Tiiä vaikka ott Afrikasta alunperin .
ruskea ympyrä silmissä on merkki jostain sairaudesta, en nyt muista mistä, mut googleta. JOku mikä pitää hoitaa
Vierailija kirjoitti:
ruskea ympyrä silmissä on merkki jostain sairaudesta, en nyt muista mistä, mut googleta. JOku mikä pitää hoitaa
🥴
No ei muutu. Mulla on tummanruskeat silmät ja alkoivat sinisistä samentua rusahtaviksi puolen vuoden iässä ja vuoden ikäisenä jo oli selvästi ruskeat, ei missään vaiheessa mitään rinkulaa vaan muuttui tosiaan samentumalla. Samoin muuttui tyttärellä ihan samoihin aikoihin. Sinisestä vihreiksi voivat muuttua sitten myöhemmin mutta ei nyt oikein enää teininä.
Minun tyttärellä oli lapsena vihertävät silmät, enemmän siniset. Muuttuivat kyllä teini- iässä ruskehtavan vihreiksi. Lähellä ruskeaa ovat nyt.
Värin muutos johtuu silmänpohjakupasta, jonka saa jos tuijottaa liikaa aikuisviihdettä. Mee äkkiä lääkäriin.
Googlaa central hetechromia, voi ilmeisesti tulla myöhemminkin. Minulla on ollut aina. Mustuaisen ympärillä vähän ruskeaa, sitten vihreää ja uloin väri harmaa. Sitä on eniten.
Minulla muuttui parikymppisenä kauniista vihreästä epämääräisen vihreänharmaaksi. Kellanruskea rinkula ollut kyllä aina pupillie ympärillä.
Et ole koskaan ollut puhdas sinisilmäinen, vaan sini-ruskea. Kyse on osin samasta ilmiöstä kuin hiusten tummumisessa, tummat dominoivat geenitekijät näkyvät iän myötä yhä enemmän ulkonäössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🥴
wilsonin tauti, kertyy liikaa kuparia, mene neurologille. https://www.parkinson.fi/liikehairiosairaudet/muut-harvinaiset-liikehai…
Ei ne muutu. Eri valossa näyttää eriltä.