Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kutsut vauvaa prinsessaksi tai prinssiksi?

Vierailija
17.06.2015 |

Jotenkin irvokasta että tavalliset pulliaiset ottavat tuollaisia arvonimiä käyttöönsä. Taas sai lukea facebookista prinsessan syntymästä. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omien lasteni on hyvä jo pienestä pitäen hyvä tottua siihen, että toisten pitää kunnioittaa ja palvella heitä.

Vierailija
2/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:30"]

Kyllä omien lasteni on hyvä jo pienestä pitäen hyvä tottua siihen, että toisten pitää kunnioittaa ja palvella heitä.

[/quote]

Niin no, tämä kyllä näkyykin monesti näistä prinsessoista... 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies sanoo usein tytärtämme omaksi prinsessakseen. Minä siinä vierellä menen kultana

Vierailija
4/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on niiiiin arvokas omille vanhemmilleen.

Vierailija
5/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:33"]

Oma mies sanoo usein tytärtämme omaksi prinsessakseen. Minä siinä vierellä menen kultana

[/quote]

Tuo on kyllä suloista! Ymmärrän sen henkilökohtaisena hellittelynä, leikkiväthän lapset itsekin kuninkaallisleikkejä. Ehkä eniten kammoan vanhempien julkista prinssittelyä

ap

Vierailija
6/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon ihmetellyt miksi vauvoja/lapsia kutsutaan käyttäen kuninkaallista titteliä. Omaa lastani en ole koskaan kutsunut prinsessaksi. Hellittelynimiä riittää mutta prinsessa ei ole yksi niistä. Ehkä yltiönaiselliset naiset käyttää tuota nimeä? Koska itse haluaisivat olla sieviä prinsessoja?

Vierailija
7/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, kun puhutaan "neiti 3kk" tai "neito 1v" -- kai nyt pitäisi olla selvä asia, ettei kukaan tuossa iässä ole vielä naimisissa :P

Vierailija
8/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:33"]

[/quote]

Huomautappas ukollesi, että siinä tapauksessa sinua on kutsuttava kuningattareksi. Ja sinä sitten kutsut miestä "oi kuninkaani".

Vierailija
9/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:33"]Oma mies sanoo usein tytärtämme omaksi prinsessakseen. Minä siinä vierellä menen kultana
[/quote]

Toivoisin samanlaista miestä, kiitos.

Vierailija
10/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sanonut tyttöä prinsessaksi. Kuulostaa naurettavalta. Ei olla kumpikaan mitenkään yltiötyttömäisiä. Enkä ymmärrä miksi sukupuolta pitäisi joka käänteessä korostaa. Neitikin on vähän teennäisen kuuloinen. Muita hellittelynimiä kyllä käytän kuten söpöli tai pikkusöpö, hassulta ehkä nekin kuulostaa mutta tuntuvat omemmilta kuin jokin prinsessa.

Vierailija
11/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsun tyttäriäni prinsessoiksi kun puhun heille itselleen. Itseäni sanon silloin kuningatar äidiksi. Me vitsaillaan, höpötellään ja nauretaan paljon tyttöjen kanssa.

Vierailija
12/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseasiassa meilläkin mies kutsuu vauvaa "omaksi pieneksi prinsessaksi". Kun sanoin että tosta tulee vielä myöhemmin harmia ("isi, saisinko tälläsen viiden tonnin pinkin skootterin kun oon sun oma prinsessas") sanoo vaa että mä olen sen oma kuningatar ja jos haluun sen pinkin skotterin se oottaa aamulla pihassa. Hehe tällästä meillä

Vierailija
13/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei kutsuta Lordeiksi ja Paronittariksi. Aivan typerää tuollainen arvonimillä kikkailu.

Vierailija
14/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:33"]

[/quote]

Huomautappas ukollesi, että siinä tapauksessa sinua on kutsuttava kuningattareksi. Ja sinä sitten kutsut miestä "oi kuninkaani".
[/quote]

Ei tuo kuningas sana ihan istu mun suuhun. Kyllä nää perus 'rakas, muru, kulta' riittää :-D

Vierailija
15/28 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsun mun tyttöä herttuattareksi ja poikaa jaarliksi, ei mitään prinsessoja tai prinssejä!

Vierailija
16/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii joillain, jos se on tehty riittävän "itseironisesti". Ja miten kaikki muu elämä menee siinä rinnalla. Lapsilla ei tosin ironian tai sarkasmin tajua ole ja siinä voi tulla pulmia jos prinsessaksi kutsumisen lisäksi antaa lapsen käyttäytyäkin niin. Enkä nyt puhu vauvaikäisistä.

Minulla on vain poikia, eikä he ole todellakaan koskaan olleet prinssejä. Sen sijaan kutsun heitä usein "kuulepa senkin pieni poika" ja se toimii hellittelynä ainakin meillä. Myös "äitin isompi rakas ja pienempi rakas" on käytössä, mutta vain keskenään kotona. Julkisesti mennään ihan vain nimillä tylsästi.

Vierailija
17/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:56"]Kyllä itseasiassa meilläkin mies kutsuu vauvaa "omaksi pieneksi prinsessaksi". Kun sanoin että tosta tulee vielä myöhemmin harmia ("isi, saisinko tälläsen viiden tonnin pinkin skootterin kun oon sun oma prinsessas") sanoo vaa että mä olen sen oma kuningatar ja jos haluun sen pinkin skotterin se oottaa aamulla pihassa. Hehe tällästä meillä
[/quote]

Oispa meilläki tollasta. Mies kutsuu lapsia.. pelkästään lapsiksi

Vierailija
18/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään ällöttävämpää kuin tuo "pikku prinsessa"-nimitys. Hyvinä kakkosina ällötyksissä tulevat "pikkuneiti", "neiti", "neito" jne. Miksi oi miksi? Niin persoonatonta ja naurettavaa, hyi. 

Vierailija
19/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 03:27"]Onko mitään ällöttävämpää kuin tuo "pikku prinsessa"-nimitys. Hyvinä kakkosina ällötyksissä tulevat "pikkuneiti", "neiti", "neito" jne. Miksi oi miksi? Niin persoonatonta ja naurettavaa, hyi. 
[/quote]

Huomaatko kuinka erilaisia olemme? Toiset tykkää toisesta ja toiset taas inhoaa sitä :) mun mielestä se vaan on söpöä jos mies sanoo niin.

Vierailija
20/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsun kissaani prinsessaksi,ai ai mikä pyhäinhäväistys;)