Heikompi aines
Minulla on vanhoja koulukavereita Facebookissa, jotka ovat menestyneet hyvin taloudellisesti. Ovat töissä pörssiyhtiöissä tai johtotehtävissä isoissa firmoissa. Osa heistä halveksii ihan avoimesti "heikompaa ainesta" ja jopa sanoo ettei näiden pidä lisääntyä. Köyhät ovat "iq:ltaan" heikkoja eli tyhmiä kuulemma, ainakin suurin osa. Lähinnä itseäni huvittaa tuollaiset puheet ja asenteet, mutta nämä ovat aivan tosissaan ja ikäluokkaa 46-47v. Mitä ihmettä?
Kommentit (94)
Lisääntykää varakaat ja täyttäkää maa.
Miksi se on köyhien syytä, jos järjestelmä on sellainen, kuin on. Miksi siitä ei puhuta, että miksi varakkaat eivät täytä velvollisuuttaan ja jatka erinomaista perimäänsä eteenpäin? 
Tunnistan aloittajan kuvaaman ihmistyypin. Yhteistä heille on on kaupallisen alan koulutus yleensä amiksesta tai ammattikorkeasta, jos kauppakorkea on käyty niin korkeintaan joku markkinointilinja. Töissä ollaan jotain keskiportaan pomoja tai hämmentävän usein ihan tavallisia myyjiäkin. Noilla meriiteillä ollaan sitten taloustieteen suurimpia asiantuntijoita ja ihan avoimesti halveksutaan työttömiä ja pienituloisia.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:14"]Se on yleisimmin kiinni perhetaustasta. Rikkailla on varaa ja halua tukea lapsiaan. Köyhältä se ei onnistu. Köyhällä voi olla myös elämänhallinta hukassa ja siksi lapset ovat hunningolla. [/quote] Ei tämä olekaan se pointti, vaan halveksunta ja itsensä parempana pitäminen. Sitäpaitsi tiedän niin monia rikkaita, joilla ln elämänhallinta ja lapsista huolehtiminen todella hukassa, olen suht' varakkaasta suvusta ja arvostetulta alueelta Helsingistä, ikävä kyllä tiedän.
[/quote]
Allekirjoitan tämän. Varakkaan perheen vesa ei osaa yhtään pitää itsestään huolta, ei osata käyttää rahaa jne. Vanhemmat yhtä pihalla.
[/quote]
No mitenkäs selität sitten sen, että varakkaan perheen lapsista tulee itsestään todennäköisesti varakkaampia kuin köyhistä oloista olevien lasten. Oletko kuullut esim. Koulutuksen periytyvyydestä? Mitä meinaat holtittomalla rahan käytöllä? Jos jollakin on varaa vaihtaa auto vuoden välein ja tehdä taloonsa remppa kerran 5 vuodessa jne. Niin hemmetin hyvä juttu! On aina positiivista että rikas ihminen myös kuluttaa! Olen itse nähnyt näitä joilla makaa miljoonat tilillä, mutta eletään kuin oltaisi pula-ajalla.
T. Itsekin köyhä
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:11"]
Jotkut luulevat olevansa parempia kuin toiset vaan sen takia että heillä kävi flaksi. Luulevat että he ovat menestyneitä siksi että he ovat parempia kuin muut, vaikka yleensä kyse on vaan onnesta.
[/quote]
Useammin on kyse ahkerasta työnteosta!
[/quote]
Harvemmin kuitenkin, useimmin liennee kyse tuosta kyynärpäätaktiikasta ja manipuloinnista. Näitä on tullut nähtyä ihan tarpeeksi työelämässä.
[/quote]
Rupea yrittäjäksi. Aloita yrityksesi nollasta ja rakenna siitä suuryritys. Kyllä se vaatii sellaista työpanosta, että taitaisi jäädä teillä tekemättä. Ei ole säännöllistä työaikaa, lomaa jne. Ja jos kerta kaikki on onnesta kiinni, niin miksette itse kokeile onneanne. Pantatkaa Talonen saadaksenne lainaa jne..
Rahalla ei saa hyvää makua, ei sivistystä, eikä rahalla saa viisautta. Niin se vaan on, elämä.
t. keski-ikäinen, keskiluokkainen ja keskituloinen
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:31"]
"I don't have dreams, I have goals". Menestyjät menestyvät, heikot...itsevarmuus on kauneinta ihmisessä...ja menestys.
[/quote]
Tässä meillä on palstan verkostomarkkinointimiljonääri, tulevaisuuden menestyjä.
Ihmisellä, joka saa iloa naureskelemalla tai vähättelemällä toisia joilla ei mene yhtä hyvin, on tyhjä ja köyhä mielen maailma. Sitä ei voi korjata rahalla.
:)
Mä olen itse ns. heikomman aineksen perheestä - alkoholisti-isä, joka lähti kun olin 2-vuotias, mielenterveysongelmainen äiti ja liuta väkivaltaisia ja viinalle persoja isäpuolia. Ja kyllä, halveksin ja inhoan sossupummeja. Minä olen noista lähtökohdista päässyt keskiluokkaisen elämän makuun ihan vaivattomasti, ei ole ollut erityisen rankkaa. Riitti, että huolehti koulussa suoriutumisesta ja valitsi ammatin, joka ei ole vain kiinnostava, vaan myös alalta, jolla työllistymismahdollisuudet hyvät ja palkka sellainen, että sillä tulee hyvin toimeen.
Luokkanousu ja itsensä siirtäminen on Suomessa niin älyttömän helppoa, että kyllä, sossupummius kertoo vain ja ainoastaan tyhmyydestä ja laiskuudesta. Suurimman osan älyllinen kapasiteetti kyllä riittää ihan yliopisto-opintoihin, ei siellä kaikki todellakaan ole mitään erityisen välkkyjä. Eli veikkaisin, että n. 90% sossupummeista kyseessä on vain ja ainoastaan laiskuus ja erinäiset päihdeongelmat. Mutta jos viihtyy paskaisessa haisevassa kämpässä lusmuten ja kaljaa kitaten, niin fine, jokainen saa elää haluamallaan tyylillä. Mutta muiden ei tarvitse rahoittaa kuin korkeintaan minimielintaso näille sossutapauksille. Eivät he tarvitse esim. pyykkikonetta kun on päivät aikaa pestä nyrkkipyykkiä ja joku telkkari on myös aivan turha, sitähän ei oikeasti tarvitse kukaan. Sossu voisi hoitaa ruoka- ja vaatejakelun näille ja maksaa näiden laskut. Rahahan menee kalajan, tupakkaan ja kaikkeen turhaan krääsään ja sitten itketään kun ei muka ole varaa kuin makaroniin tai puurohiutaleisiin ja vaatettakin ostettu viimeksi 90-luvulla. Ymmärtäähän jokainen,e ttä tuo on aivan paskapuhetta sikäli, että sossun rahoilla kyllä elää ihan mukavasti jos ei törsää koko summaa johonkin hedelmäpeleihin, ostosTV-romuihin ja dokaamiseen.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:31"]
Nämä jutut olivat tuttuja. Kun olin yhden ison it-firman myyjien ja myyntijohtajien kanssa paljob tekemisissä entisen työni kautta. Heh, juuri tuollaista porukkaa.
[/quote]
Työnteko menny överiks vai jotain asperger myyjiä. Havaitsevat vain rahan kaikki muu turhaa.
Elämä opettaa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:17"]
Lisääntykää varakaat ja täyttäkää maa. Miksi se on köyhien syytä, jos järjestelmä on sellainen, kuin on. Miksi siitä ei puhuta, että miksi varakkaat eivät täytä velvollisuuttaan ja jatka erinomaista perimäänsä eteenpäin?
[/quote]
Jälkeläisille pitää antaa perintöä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 00:12"]
Meillähän on jo se tilanne Suomessa, että kaikkein heikoimmassa asemassa, toimeentulotukien varassa elävät, lisääntyvät eniten ( usein monia lapsia monien eri kumppanien kanssa). Kun vielä tiedämme, että sekä vähälahjaisuus, että heikko-osaisuus sosiaalisen perimän kautta, ovat periytyviä ominaisuuksia, voimme olla varmoja siitä, että Suomessa on odotettavissa muutamien sukupolvien kuluessa IDIOLUUTIO. Eli idiootit täyttävät maan.
[/quote]
Sinusta päätellen näin on tosiaan käymässä...
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:49"]Mä olen itse ns. heikomman aineksen perheestä - alkoholisti-isä, joka lähti kun olin 2-vuotias, mielenterveysongelmainen äiti ja liuta väkivaltaisia ja viinalle persoja isäpuolia. Ja kyllä, halveksin ja inhoan sossupummeja. Minä olen noista lähtökohdista päässyt keskiluokkaisen elämän makuun ihan vaivattomasti, ei ole ollut erityisen rankkaa. Riitti, että huolehti koulussa suoriutumisesta ja valitsi ammatin, joka ei ole vain kiinnostava, vaan myös alalta, jolla työllistymismahdollisuudet hyvät ja palkka sellainen, että sillä tulee hyvin toimeen.
Luokkanousu ja itsensä siirtäminen on Suomessa niin älyttömän helppoa, että kyllä, sossupummius kertoo vain ja ainoastaan tyhmyydestä ja laiskuudesta. Suurimman osan älyllinen kapasiteetti kyllä riittää ihan yliopisto-opintoihin, ei siellä kaikki todellakaan ole mitään erityisen välkkyjä. Eli veikkaisin, että n. 90% sossupummeista kyseessä on vain ja ainoastaan laiskuus ja erinäiset päihdeongelmat. Mutta jos viihtyy paskaisessa haisevassa kämpässä lusmuten ja kaljaa kitaten, niin fine, jokainen saa elää haluamallaan tyylillä. Mutta muiden ei tarvitse rahoittaa kuin korkeintaan minimielintaso näille sossutapauksille. Eivät he tarvitse esim. pyykkikonetta kun on päivät aikaa pestä nyrkkipyykkiä ja joku telkkari on myös aivan turha, sitähän ei oikeasti tarvitse kukaan. Sossu voisi hoitaa ruoka- ja vaatejakelun näille ja maksaa näiden laskut. Rahahan menee kalajan, tupakkaan ja kaikkeen turhaan krääsään ja sitten itketään kun ei muka ole varaa kuin makaroniin tai puurohiutaleisiin ja vaatettakin  ostettu viimeksi 90-luvulla. Ymmärtäähän jokainen,e ttä tuo on aivan paskapuhetta sikäli, että sossun rahoilla kyllä elää ihan mukavasti jos ei törsää koko summaa johonkin hedelmäpeleihin, ostosTV-romuihin ja dokaamiseen.
[/quote]
Huomaatko itse, että tämä on jättänyt jälkensä sinuun? Sinulta puuttuu ymmärrys ja empatia. Joita meillä normaalisti kasvaneilla on jopa heikompia kohtaan. Hakeudu terapiaan.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:49"]Mä olen itse ns. heikomman aineksen perheestä - alkoholisti-isä, joka lähti kun olin 2-vuotias, mielenterveysongelmainen äiti ja liuta väkivaltaisia ja viinalle persoja isäpuolia. Ja kyllä, halveksin ja inhoan sossupummeja. Minä olen noista lähtökohdista päässyt keskiluokkaisen elämän makuun ihan vaivattomasti, ei ole ollut erityisen rankkaa. Riitti, että huolehti koulussa suoriutumisesta ja valitsi ammatin, joka ei ole vain kiinnostava, vaan myös alalta, jolla työllistymismahdollisuudet hyvät ja palkka sellainen, että sillä tulee hyvin toimeen. Luokkanousu ja itsensä siirtäminen on Suomessa niin älyttömän helppoa, että kyllä, sossupummius kertoo vain ja ainoastaan tyhmyydestä ja laiskuudesta. Suurimman osan älyllinen kapasiteetti kyllä riittää ihan yliopisto-opintoihin, ei siellä kaikki todellakaan ole mitään erityisen välkkyjä. Eli veikkaisin, että n. 90% sossupummeista kyseessä on vain ja ainoastaan laiskuus ja erinäiset päihdeongelmat. Mutta jos viihtyy paskaisessa haisevassa kämpässä lusmuten ja kaljaa kitaten, niin fine, jokainen saa elää haluamallaan tyylillä. Mutta muiden ei tarvitse rahoittaa kuin korkeintaan minimielintaso näille sossutapauksille. Eivät he tarvitse esim. pyykkikonetta kun on päivät aikaa pestä nyrkkipyykkiä ja joku telkkari on myös aivan turha, sitähän ei oikeasti tarvitse kukaan. Sossu voisi hoitaa ruoka- ja vaatejakelun näille ja maksaa näiden laskut. Rahahan menee kalajan, tupakkaan ja kaikkeen turhaan krääsään ja sitten itketään kun ei muka ole varaa kuin makaroniin tai puurohiutaleisiin ja vaatettakin ostettu viimeksi 90-luvulla. Ymmärtäähän jokainen,e ttä tuo on aivan paskapuhetta sikäli, että sossun rahoilla kyllä elää ihan mukavasti jos ei törsää koko summaa johonkin hedelmäpeleihin, ostosTV-romuihin ja dokaamiseen. [/quote] Huomaatko itse, että tämä on jättänyt jälkensä sinuun? Sinulta puuttuu ymmärrys ja empatia. Joita meillä normaalisti kasvaneilla on jopa heikompia kohtaan. Hakeudu terapiaan.
[/quote]
Vanha viisaus on, että vaikea lapsuus kasvattaa kahdenlaisia ihmisiä: joko niitä, joilta puuttuu empatia muita ihmisiä kohtaan ja jotka ajattelevat kaiken olevan vain itsestä kiinni tai niitä, jotka taustansa vuoksi ymmärtävät erilaisuutta ja suhtautuvat toisiin empaattisesti ja ymmärtäväisesti.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:17"]
Tunnistan aloittajan kuvaaman ihmistyypin. Yhteistä heille on on kaupallisen alan koulutus yleensä amiksesta tai ammattikorkeasta, jos kauppakorkea on käyty niin korkeintaan joku markkinointilinja. Töissä ollaan jotain keskiportaan pomoja tai hämmentävän usein ihan tavallisia myyjiäkin. Noilla meriiteillä ollaan sitten taloustieteen suurimpia asiantuntijoita ja ihan avoimesti halveksutaan työttömiä ja pienituloisia.
[/quote]
Tämä on muuten täysin totta, nyt kun ajattelen, niin olen työurallani nähnyt tälläisiä! Osa kyllä tienannut ihan hyviä rahojakin, mutta kaikki sivistys jäänyt saamatta. Kitistää kun maksellaan muiden lapsilisiä, vihataan "häviäjiä" jne
Minä näen, että heikompi aines kuvaillaan näin. Ihminen joka ei piittaa luonnosta, ympäristöstä, eikä toisista ihmisitä. Ihminen joka saastuttaa, kuluttaa luonnonvaroja välittämättä, ei ajattele eläimiä, eikä toisia ihmisiä. Ihminen joka ei kierrätä. Ihminen joka ei pidä terveydestään huolta vaan polttaa tupakkaa, juo alkoholia, käyttää huumeita tai syö pelkkää einestä/roskaruokaa. Ihminen joka pelastaa itsensä ensimmäisenä uppoavasta laivasta. Ihminen joka ei laita penniäkään hyväntekeväisyyteen. Ihminen joka tekee lapsia yli varojensa. Ihminen joka tekee lapsia vain siksi kun niitä kuuluu tehdä, mutta ei uhraa näille yhtään aikaansa. Ihminen joka jättää lapsensa kasvattamatta. Ihminen joka keskittyy vain rahaan ja menestymiseen, muiden ihmisten ja eläinten kustannuksella.
Siitä on heikompi aines tehty!
Se paljonko on rahaa tilillä tai mitä tekee työkseen, sillä ei ole paskaakaan merkitystä sen kannalta kuka on heikompi aines ja kuka ei. Vaan sillä, että kuka antaa elämän maapallolla jatkua.
Siedän huonosti ihmisiä, jotka osaavat mielestään määritellä "heikomman aineksen".
Minä se vain viis veisaan muiden kotkotuksista :-D
T Heikompi Aines
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 03:24"]Mulla on riippuvat pallit, olenko heikompaa ainesta?
[/quote]
Et vaan voittaja! Global marketing manager tai piirimyyjä.