Asunto ei mene kaupaksi, mitä tehdä?
Meidän asunto on ollut myynnissä yli puoli vuotta. Se oli vuodenvaihteessa jonkun aikaa pois myynnistä, mutta viime vuoden lopulla oli pitkän pätkän ja nyt taas ollut talvesta. Asunto on meille liian kallis ja siitä olisi päästävä eroon.
Näytöissä ei edes käy ketään! Joo tiedän, että liian kallishan tämä on kun ei kerta ostajia löydy, mutta ei tätä ilmaiseksikaan voi antaa. Hinta on täysin linjassa alueen muihin vastaaviin aauntoihin (jotka seisoo myös ja uusia ei ole tullut myyntiin ties kuinka pitkään aikaan). Hintaa on laskettu ja se on nyt 15 tuhatta vähemmän, mitä tästä on kaks vuotta sitten maksettu ja sen jälkeen tätä on rempattu siistimmäksi.
Kauhean paljon halvemmalla ei vaan pystytä tätä enää myymään, koska sitten meille jää itselle tästä velkaa niin, että ollaan kusessa sen velan kanssa. Ihan loistavan hieno tilanne, että tämä on meille nyt liian kallis, ei mene tällä hintaa kaupaksi, mutta halvemmallakaan ei voida myydä, koska sittenkin meidän rahat loppuu.
Ahdistaa ihan sairaasti. Asunto on perussiisti ja nykyaikainen, tässä ei pitäis olla mitään isompia ongelmia. Putkirempat ja muut on tehty, yhtiövastike on kohtuullinen. Ei mene kaupaksi myöskään täysin vastaava asunto samasta taloyhtiöstä.
Mitä ihmettä tässä pitäis tehdä? Millä auttaa asunnon kaupaksi menemistä? Kohta loppuu henki, kun ahdistaa...
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:04"]
40 min. Helsinkiin. Tunti bussilla. Työ toisella paikkakunnalla niin pakko myydä. T:2
[/quote]
Kuulostaa Nummelalta :)
Mulla ei onneksi ole tuota ongelmaa kun asun pikku yksiössä vuokralla. Luojan kiitos.
Jos ei mene kaupaksi kohtuullisessa ajassa, niin lähtöhinta oli mahdollisisesti väärä ja jos aloittaa myynnin väärällä hinnalla, niin ei se välttämättä enää herätä kiinnostusta ostajissa, vaikka hinnan laskisi oikeaksi. Se on ostajalle edelleen se tuttu liian kallis kohde joka ei kiinnosta.
Tai sitten kohde on vain hankalasti myytävä ja ostajat on vähissä ja aikaa menee enemmän.
Ei sitä tappiolla kannata myydä. Viimekädessä jättää lainat hoitamatta ja antaa pankin pistää sen ulosottoon ja sitä kautta myyntiin, voudilla on aikaa myydä ja odotella parempia aikoja.
Hyi vittu täällä on ahdistavaa porukkaa :D Kaivetaan etuovesta linkit ja kysytään, että kumpi näistä on sinun kotisi? Huhhuh :D Luuletteko, että kukaan alkaa jossain netissä paljastamaan itsestään noin paljon? Minä en kertoisi edes etunimeäni täällä, saati sitten ikinä paljastaisi kotiosoitettani ja linkkiä kotini kuviin. Hyi olette ahdistavia jotkut :)
On kyllä varmaan veemäinen tilanne, mutta niin kauan kun asunto ei ole homeessa, on toivoa, jos minulta kysytään. Kun itse tosiaan vierailin erään säätöni luona joskus aikoinaan, ja heti ekalla kerralla sisään astuessani ajattelin: "tääl on hometta..."
Ja jostain syystä sekään asunto ei mene kaupaksi sitten millään. Roikkunut netissä jo ties kuinka kauan.
Liian korkea hinta. Ne muut asunnot, joihin "hinta on linjassa" ja jotka "seisovat" myymättöminä samasta syystä, äly hoi....
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:50"]Mulla ei onneksi ole tuota ongelmaa kun asun pikku yksiössä vuokralla. Luojan kiitos.
[/quote]
Minä olen muuttamassa pikku yksiöstä kolmioon pian. Luojan kiitos. En kestäisi tässä kopissa enää hetkeäkään.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:04"]
Meidän asunto on ollut myynnissä yli puoli vuotta. Se oli vuodenvaihteessa jonkun aikaa pois myynnistä, mutta viime vuoden lopulla oli pitkän pätkän ja nyt taas ollut talvesta. Asunto on meille liian kallis ja siitä olisi päästävä eroon.
Näytöissä ei edes käy ketään! Joo tiedän, että liian kallishan tämä on kun ei kerta ostajia löydy, mutta ei tätä ilmaiseksikaan voi antaa. Hinta on täysin linjassa alueen muihin vastaaviin aauntoihin (jotka seisoo myös ja uusia ei ole tullut myyntiin ties kuinka pitkään aikaan). Hintaa on laskettu ja se on nyt 15 tuhatta vähemmän, mitä tästä on kaks vuotta sitten maksettu ja sen jälkeen tätä on rempattu siistimmäksi.
Kauhean paljon halvemmalla ei vaan pystytä tätä enää myymään, koska sitten meille jää itselle tästä velkaa niin, että ollaan kusessa sen velan kanssa. Ihan loistavan hieno tilanne, että tämä on meille nyt liian kallis, ei mene tällä hintaa kaupaksi, mutta halvemmallakaan ei voida myydä, koska sittenkin meidän rahat loppuu.
Ahdistaa ihan sairaasti. Asunto on perussiisti ja nykyaikainen, tässä ei pitäis olla mitään isompia ongelmia. Putkirempat ja muut on tehty, yhtiövastike on kohtuullinen. Ei mene kaupaksi myöskään täysin vastaava asunto samasta taloyhtiöstä.
Mitä ihmettä tässä pitäis tehdä? Millä auttaa asunnon kaupaksi menemistä? Kohta loppuu henki, kun ahdistaa...
[/quote]
Liian kallis teille? siinä on taas älypäät ostaneet jossain vaiheessa itselleen kodin.
Joku haukkui Oikotien ensimmäisen asunnon keittiönovia. Mielestäni ne pastellinvihreät ovet olivat todella ihastuttavat. Kelpaisi mulle, kun olen asunut vaan vuokralla HOASilla yms. joissa on halvimmat mahdolliset valkoiset tai harmaat keittönkaapit vailla mitään krumeluureja.
Noh, makuja on monenlaisia. Minua viehättää juuri sellainen tyttömäinen uusbarokkityyli romanttisilla vivahteilla. :)
Selittäkää tilanne pankille. Eiköhän niitäkin kiinnosta enemmän se, että saatte lainanne maksettua etteivät joudu ite ottamaan siitä saatavaa tappiota. En tiedä miksi asuntonne ei ketään kiinnosta, mutta voin sanoa että puolen vuoden jälkeen viesti on selvä. Teidän täytyy muistaa, että hintaa ei kannata verrata viereisiin asuntoihin, ellette tiedä varmaksi että ne ovat menneet ilmoitetulla hinnalla kaupaksi. Teidän pitää verrata sitä kaikkiin alueisiin jotka ovat enintään yhtä kaukana keskustasta ihan mihin ilmansuuntaa hyvänsä. Sieltä saattaakin sitten löytyä se selitys. Asuntotilanne on muuttunut niin nopeasti, että monet ottaa nytten takkiin myynnissä. Eikä se tästä heti muutu. Parasta siis että neuvottelette lainan takaisinmaksun kanssa niin, että laina-aikaa pidennetään ja lyhennystä pienennetään. Jos taas näyttää siltä, että perusteellinen vertailu ei teidän mielestänne anna yhtään parempia asuntoja samalla hinnalla, niin ilmainen arvio uudelta välittäjältä on tarpeen.
Entinen työkaveri remontoi asunnostaan omannäköisen, valitettavasti. Oli pinkkiä kaakelia ja muutakin "omannäköistä" , sitten tapasi mehensä ja halusivat isomman asunnon, nyt ihmettelee kun ympäriltä myydään asuntoja, mutta oma kämppä ei mene kaupaksi. Liikaa hintaa ja pinkit kaakelit tekevät tehtävänsä.
Valkeakoski nyt ei ehkä ole ihan paras paikka myydä, ja 70-luvun talot ovat aika pelottavia. Varmoja ovat kerrostaloissa vuotta 1959 ennen rakennetut rempatut talot, ja toisaalta vuoden 2000 jälkeen rakennetut. 60-luvun betonibunkkereissa, jos on rempattu, voi myös olla helmiä, koska huonekoko iso ja rakenteet lujat. Mutta kun tullaan 70-luvulle, noita saa kaupata aika pitkään ja halvalla hinnalla ennen kuin ostaja löytyy. Sekin yleensä maahanmuuttaja.
Rivareissa nyt alkaa olla viime hetket myydä 1990-luvun kämppiä, ne ovat kohta liian vanhoja.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:04"]Meidän asunto on ollut myynnissä yli puoli vuotta. Se oli vuodenvaihteessa jonkun aikaa pois myynnistä, mutta viime vuoden lopulla oli pitkän pätkän ja nyt taas ollut talvesta. Asunto on meille liian kallis ja siitä olisi päästävä eroon.
[/quote]
Miksi olette ajautuneet siihen tilanteeseen? Ettekö varautuneet työttömyyteen? Ajattele kun korot nousevat, miten sitten pärjäätte jos ette saa asuntoa myydyksi. Nythän korot ovat vielä alhaalla.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:29"]
Valkeakoski nyt ei ehkä ole ihan paras paikka myydä, ja 70-luvun talot ovat aika pelottavia. Varmoja ovat kerrostaloissa vuotta 1959 ennen rakennetut rempatut talot, ja toisaalta vuoden 2000 jälkeen rakennetut. 60-luvun betonibunkkereissa, jos on rempattu, voi myös olla helmiä, koska huonekoko iso ja rakenteet lujat. Mutta kun tullaan 70-luvulle, noita saa kaupata aika pitkään ja halvalla hinnalla ennen kuin ostaja löytyy. Sekin yleensä maahanmuuttaja.
Rivareissa nyt alkaa olla viime hetket myydä 1990-luvun kämppiä, ne ovat kohta liian vanhoja.
[/quote]
Ihmetyttää vaan kuinka noin vanhat talot olisivat varmoja, eikös noi ole lähempänä purkukuntoa kuin varmaa?
Meillä auttoi ku teetettiin analyysi taloyhtiöstä. Siinä kerrottiin rehellisesti mikä on taloyhtiön tilanne niin taloudellisesti kuin remonttien osalta. Poisti ostajaehdokkaiden epäilyksiä ja helpotti kauppoja huomattavasti. Me käytettiin Suomen asuntoanalyysin palveluja ja oltiin tyytyväisiä. Sieltä saatiin myös hinta-analyysi joka auttoi laittamaan pyyntihinnan kohdalleen.
Ostajan silmin: kuvat ovat usein todella huonoja. Satsatkaa niihin.
70-luvun talot on potentiaalisia homepommeja ja kalliit korjata.
Itse olette tilanteenne tehneet. Turha valittaa.
Hanki hyvä välittäjä! Olen vierestä seurannut kun asuntoa on yritetty myydä itse tuloksetta ja hermojaraastavaahan se on. Itse olen ainakin valmis maksamaan välityspalkkion hinnan kun tiedän että sillä rahalla voidaan välttyä monelta murheelta.
http://www.aurealkv.fi/blogi/miksi-kayttaa-kiinteistonvalittajaa.html tuolla on mun mielestä muutama aika hyvä pointti asiaan liittyen.