Tänään oli ensimmäinen pikkujoulu ja alan jo olla väsynyt jouluun
Tänään oli ensimmäinen pikkujoulu. Koska vain pikkujoulu, niin otin rennosti ja menin siitä mistä helpolla pääsee. Kinkun paistoin itse ja tein rosollia. Laatikot oli valmiita pakasteita ja samoin leivät ostokamaa. Juustoja oli vain kahta sorttia ja kalapuolella säästin kalliit lohet kokonaan ja tarjosin vain silliä sellaisenaan ja kaviaarin muodossa. Keittiössä ei mennyt kuin muutama tunti, suunnilleen kinkun paistoaika sekä laatikoiden lämmitys sen jälkeen. Toki jo eilen keitin juurekset valmiiksi. Sitten nätti kattaus punaisin somistein ja vain yksi ruokaviini sekä lapsille glögiä. Jälkkäriksi yksinkertaisia makeita leivonnaisia.
Vaikka oikaisin tosi paljon ja tein helpolla, niin jotenkin alkoi väsyttää. Mietin, miten jaksan kaikki tämän joulunodotusajan monet jouluruuat ja miten itse pääjoulun, kun pelkät ruokavalmistelut vievät monta päivää.
Jouluihminen minussa potee nyt eksistentialistista kriisiä.
Vinkkejä joulun jaksamiseen?
Kommentit (16)
Oletko muka tosissasi? Kuinka monet pikkujoulut sitä on "pakko" järjestää🤯🤯🤯🤯
Kuka pakottaa sinut järjestämään useammat pikkujoulut ja minkä takia?
Vierailija kirjoitti:
Oletko muka tosissasi? Kuinka monet pikkujoulut sitä on "pakko" järjestää🤯🤯🤯🤯
Muutaman järjestän ja useammat on käytävä. Mutta se varsinainen joulu vähän nyt ahdistaa tän perusteella. Oon aina halunnut tehdä viimeisen päälle kaiken ja olen tehnytkin paitsi kerran, kun olin kovan influenssan kourissa vuoteessa kriittiset päivät. Harmittaa vieläkin se, kun lapsilla oli huono joulu sairauteni vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pakota, mutta on pyydetty ja jotkut haluan itse järkätö.
Mikään pakko ei ole järjestää tai edes käydä. Typeryys huipussaan (*jos on edes tosissaan...).
Pikkujouluja ei ole pakko järjestää, eikä niihin ole myöskään pakko osallistua. Ensimmäinen ja ainoa kinkku valmistuu jouluaatoksi.
Vierailija kirjoitti:
Pikkujouluja ei ole pakko järjestää, eikä niihin ole myöskään pakko osallistua. Ensimmäinen ja ainoa kinkku valmistuu jouluaatoksi.
On halu ja sosiaalinen paine. Kieltäytymällä saa huonoa mainetta.
Pikkujoulut marraskuun alussa?! 🤨
Eli sun pitää päästä näyttämään muille, kuinka paljon ja kuinka hienoa teet...Lopeta suorittaminen ja päteminen tai ole hiljaa!
Pikkujoululla ei ole mitään tekemistä joulun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pakota, mutta on pyydetty ja jotkut haluan itse järkätö.
No mitä vi**ua sä sitten kitiset että järjestäminen tympii jos et itse osaa sanoa EI pyytäjille etkä osaa lopettaa järjestämistä.
Ja jonnekin piti päästä "aikuisen" ihmisen kitisemään, kun on niiiiin rankkaa...Että tämmöisiä onkin. Tai sitten tämä on joku typerääkin typerämpi provo, mitä voi ihmetellä myös joidenkin "aikuisten" tekevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On halu ja sosiaalinen paine. Kieltäytymällä saa huonoa mainetta.
Sinulla on toksinen lähipiiri tai et itse ymmärrä omia rajojasi. Oletko läheisriippuvainen?
Tilaa pitopalvelusta tai osta puolivalmisteita.