Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luotatteko ihonhoito tuotteissa Lumeneen vai mitä merkkiä käytätte?

Vierailija
08.02.2022 |

Mulla on käytössä Lumenen ja Biothermin tuotteita ja olen tyytyväinen.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee Lumenen tuotteista punaisia ja kipeitä näppylöitä. En vuosiin käyttänyt Lumenea sen vuoksi, mutta sain joululahjaksi Lumenen kasvorasvan ja seerumin (pinkit purkit) .Päätin kokeilla, koska en ollut tuotetta vuosiin kokeillut ja varmasti tuotteiden ainesosat ovat muuttuneet vuosien mittaan.. Yleensä käytän Ceraven tai Paula's Choice tuotteita.

Meni kaksi päivää ja naamani kunto räjähti. Kipeitä, punaisia paukamia oli otsassa, poskissa ja leuassa. Kasvojen peseminen aamuisin tuntui, kuin olisin pessyt kasvoni lipeällä. Patit onneksi hävisivät lähes heti, kun lakkasin tunkemasta Lumenen myrkkyjä iholleni.

Olen ilmeisesti allerginen jollekin ainesosalle (no shit), mutta mikä tämä ainesosa voisi olla? En ole ikinä saanut muista ihonhoitotuotteista ihoreaktioita, mutta Lumene räjäyttää naamataulun lähes heti.. 🙄

Palautin Lumenen takaisin pannaan. Eikös Lumenekin mainosta itseään sopivaksi herkälle pohhoismaalaiselle iholle vai onko se slogan jo kuopattu?

Vierailija
42/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filorga ja Clinique nyt käytössä ja olen tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korealaisen Holika Holika -kosmetiikkasarjan tuotteilla olen saanut oman ihon rauhoittumaan ja pienetkin näpyt väistymään.

Vierailija
44/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mossan tuotteet olleet käytössä vuoden ja sekaiho voi hyvin.

Vierailija
45/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenea olisi kiva suosia, mutta minua ainakin risoo sarjojen jatkuva uudistaminen, sarjojen valtava määrä ja epämääräiset nimet sekä ihan vaan se, etteivät etenkään voiteet sovi kovin hyvin iholleni. Pari kivaa seerumia on välillä käytössä (olen vaihtelunhaluinen).

Eniten on tällä hetkellä käytössä Whamisan, Huxleyn ja Madaran tuotteita. En kuitenkaan ole mitenkään kokonaan luonnonkosmetiikan käyttäjä.

Vierailija
46/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumene on kaameaa kuraa halvoista raaka-aineista. Oikea hinta pitäisi olla 1-5 euroa/tuote, mutta lypsävät jopa 20 euroa silikooni-mineraaliöljymössöistä. 

Mua hieman ihmetyttää, miten nielette ilman kyseenalaistusta nää kaikki luonnonkosmetiikkabrändien jutut? Varsinkaan tuo mineraaliöljy ei ole mikään musta-valkoinen hyvä-paha-asia. Se tulee sivutuotteena.

Koska mineraaliöljyä saadaan tällä hetkellä kosmetiikkateollisuudesta riippumatta, on juuri tällä hetkellä oikeastaan epäekologisempaa valita olla käyttämättä sitä ja sen sijaan kuluttaa vettä ja energiaa sekä varata viljelyalaa kasvattamalla korvaavia ainesosia kosmetiikan käyttöön.

Ja en itse pysty käyttämään Lumenen rasvoja, vaikka haluaisinkin tukea kotimaista. Hajusteet ja herkkä iho.

Eli muiden pitäisi käyttää, vaikka et itsekään pysty käyttämään Lumenen kuratuotteita? 

Kovin moni tuskin nielee luonnonkosmetiikkabrändien markkinointia sellaisenaan, ja vastuullisuus on tosiaan monisyinen asia, kuten ylempänä ketjussa oleva manteliöljyesimerkki hyvin kuvailee. Itse käytän tuotteita iloisesti sekaisin, kuten varmasti moni muukin, eli yhtä hyvin perinteistä kosmetiikkaa (Clinique, Lancome, Clarins, NARS, Mac jne) ja toisaalta luonnonkosmetiikkaa (Evolve, Absolution, Nui, Joik, Mossa, Madara jne.)

On vain koettu tosiasia, että tietyt ainesosat kosteuttavat ihoa paremmin kun toiset, ja osa voiteista taas ei imeydy lainkaan ja lähtee murusina kasvoilta (esim. monet Lumenen voiteet). Osa Lumenen meikeistä tehdään Italiassa, mikä on sinällään ihan hyvä juttu, koska heillä on värikosmetiikassa paljon sellaista osaamista mitä Suomesta ei löydy. Ostan kuitenkin italialaisia meikkejä mieluummin esim. Kikolta, jolloin hinta on halvempi mutta laatu sama tai useimmiten parempi kuin Lumenella. 

Vierailija
47/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä Lumenea, sillä ihoni ärtyy niistä. Raaka-aineetkaan eivät vakuuta, ja tuoksuttomia tuotteita ei taida heillä olla ollenkaan. Käytän mm. The Inkey Listiä ja Bybi Beautya paljon. Suomalaisista sarjoista lemppareitani ovat Atopik ja Olivia Klein.

Vierailija
48/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä Lumenea, sillä ihoni ärtyy niistä. Raaka-aineetkaan eivät vakuuta, ja tuoksuttomia tuotteita ei taida heillä olla ollenkaan. Käytän mm. The Inkey Listiä ja Bybi Beautya paljon. Suomalaisista sarjoista lemppareitani ovat Atopik ja Olivia Klein.

Ai niin! Mainio Paula's Choice unohtu kokonaan!

Vierailija
49/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mutta en pidä Lumenen ihonhoitotuotteille ominaisesta hajusta ja mun iho reagoi niiden tuotteisiin negatiivisesti. En myöskään ole vakuuttunut raaka-aineista joihin nähden tuotteiden hinta on kallis. Tykkään kyllä Lumenen huulikiilloista ja Blur-peitevoiteesta, josta on tullut meikkilaukun vakiotuote. Ihonhoidossa suosin Bybi Beautya ja Balm Balmin yhtä hyvää kasvoöljyä, seuraavaksi kiinnostaa Djusien tuotteet kunhan nykyiset loppuvat.

Vierailija
50/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenella oli joskus ihana päivävoide, joka toimi kuivalla talvi-ihollani kuin unelma. Sitten tuotteen valmistus sellaisenaan lopetettiin, ja tilalle tuli toinen sarja. Luulin, että kyse oli vain pakkausten uudistamisesta ja ostin päivävoiteen uudesta sarjasta. Otsaan ilmestyi pieniä punaisia finnejä, samanlaisia saan esim. hikoillessa ja jostain aurinkovoiteista. Finnit katosivat lähes heti, kun lopetin voiteen käytön.

Lumene Nordic Berry Curl Mascara oli suosikkini pitkään, mutta reseptiä on varmaan hipelöity, koska nykyinen versio sotkee ja leviää pitkin naamaa vartin sisään ja suoristaa ripset piikkisuoriksi.

Lumenen Blur- meikkivoiteesta pidin paljon, mutta aikaa säästääkseni en enää käytä meikkivoidetta, vain peitevoidetta.

Ihohoidossa suosin täällä jo mainittua Paula's Choicea! Myös Mossaa olen kokeillut ja merkin vitamiinicocktail-öljy on lempparini!

Vierailija
51/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Lumenelta lähinnä värikosmetiikkaa. CC-meikkivoide on ihan suosikkini, tykkään myös irtopuuterista ja sävyvoiteesta. Varsinaiset ihonhoitotuotteet ei vakuuta, viime vuosina olen kokeillut lähinnä lehtien välissä tulevista näytteistä ja aina on joku ominaisuus voiteissa, josta en tykkää. Suomalaisista suosikkini on Atopik. Ulkomaalaisista esim. Korres ja Madara.

Vierailija
52/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotermi ja Nivea yöksi. 

Vierailija
53/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosin luonnonkosmetiikkaa, ja omalle iholleni sopivimmat tuotteet löytyvät Laveralta, Mossalta ja Madaralta.

Lumenen tuotteista on pelkästään huonoja kokemuksia. Minulla on taipumus ruusufinniin ja suunympärysihottumaan, ja kokeilemani Lumenen tuotteet ovat pahentaneet oireita. Iho kirvelee, punoittaa, kutittaa ja kuivuu ja rasvoittuu yhtä aikaa, ja lisäksi monissa tuotteissa on todella epämiellyttävä haju.

Mua hieman mietityttää tää luonnonkosmetiikka. Onkohan joku vain keksinyt tarpeeksi myyvän markkinointitermin? Mitä porukka pitää luonnonkosmetiikkana?

Ja mihin noi firmat laittaa jätevetensä? Vai tekeekö ne täysin päästöttömästi hommia jossain savimajassa sekoittamalla aineita huhmareessa?

Eri vastaaja ....

Kun tuotteessa on luonnonkosmetiikan sertifikaatti merkki, niin silloin se on ns. aitoa luonnonkosmetiikka, mistä puuttuu mm. silikonit, tietyt säilöntäaineet, peg-yhdisteet, jne. 

https://www.luonnonkosmetiikka.fi/luonnonkosmetiikka/sertifiointitahot/

Mutta ottakaa huomioon, että luonnonkosmetiikka, luomu (Mossa ei ole luomua, kuten joku väitti, vaan luonnonkosmetiikkaa), vegaaninen, "90%"luonnollinen ovat eri asioita.

Esim. vegaaninen kosmetiikka voi sisältää samoja ainesosia mitä on tavallisessa - ei-luonnonkosmetiikka - tuotteissa, vegaanisessa ei vaan ole eläinperäisiä ainesosia. Luomu samoin, siinä voi olla luomutuotettuja ainesosia, mutta silti voi sisältää "pahiksia", tai sitten ei, jos siinä on jokin luonkos-sertifikaatti.

Jos haluaa tutustua luonnonkosetiikkaan ja suosia niitä tuotteita (sekään ei sovi kaikille ja ei ole mikään ihmepelastus), niin opettelee tunnistamaan em. sertifikaatit, niin ei tarvitse purkkihyllyllä miettiä onko luonkos vai ei. Kannattaa myös siirtyä vaiheittain luonkosiin - yksi tuote kerrallaan - niin ei äkkiseltään iho ala reagoimaan huonompaan suuntaan. Myös useista nettifirmoista saa näytepakkauksia tai normaalia pienempiä puteleita edullisemmin, niin ei rahat mene aivan hukkaan, jos ei sovikaan.

Itse olen siirtynyt luonnonkosmetiikaan, koska ihossani on ruusufinniä ja couperosaa. Useimmat muoviyhdisteet pahentavat ruusufinniäni (kai tukkii huokoset) ja siksi suosiolla en käytä tavallista kosmetiikkaa. Vaihtelen fiiliksen mukaan merkkiä, koska olen huomannut, että jos käyttää liian kauan samoja tuotteita, niin iho tavallaan kyllästyy ja alkaa ruusufinni oireilemaan. Tällä hetkellä on käytössä Dermosilin Nature-sarjaa, sekä Flow kasvovesi. Myöhemmin keväällä aion tutustua Katja Kokon ( https://katjakokko.com/ ) Djusie- tuotteisiin. 

Vierailija
54/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Lumene-nainen. Puhdistustuotteet ja kosteusvoiteet sekä kasvoille että vartalolle on hinta/laatusuhteeltaan hyviä. Lisäksi mä tykkään ostan suomalaisia ja Suomessa valmistettuja tuotteita.

Vierailija
55/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistustuotteet kelpuutan Lumenelta, mutta voiteista en tykkää. Melkein kaikissa, joita oon kokeillut on sama juttu: kun kräämi on imeytynyt kunnolla, niin naamaa alkaa kiristää. Vaikka pohjalla on hoitoneste ja seerumi. Ei siis oikeasti kosteuta / lukitse kosteutta / suojaa. Niin inha tunne, ettei voi käyttää. Hinnat on kuitenkin aika suolaiset. 

Kun sitten laittaa jotain oikeasti toimivaa voidetta naamaan, niin aah sitä mukavuuden tunnetta!

Vierailija
56/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumene on tehty ilman eläinrasvaa siitä kiitos!

Vierailija
57/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet ketjussa sanovat, että Lumene ei tee hyvää heidän iholleen. Olikohan tämä ap:n hypoteesi alun alkaenkin?

Vierailija
58/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tullut Lumenen tuotteista iho-oireita, varsinkin ripsarit saavat yläluomet hilseilemään muutaman viikon käytön jälkeen. Kesti aikansa ennen kuin hoksasin mistä oireet tulevat. Olen kokeillut pariin otteeseen ja tulos on ollut sama. 

Lumenen kasvovoiteilla sama juttu. Olen ajatellut, että ehkä joku säilöntäaine aiheuttaa allergiaa?

Käytän Mossan tuotteita. Minusta laadukkaita ja tehokkaita luomutuotteita. Valitettavasti sarjaan ei kuulu öljyputsaria mutta muuten olen ollut tyytyväinen. Päihittää monet satasen purkit mennen tullen. 

Mulla on myös tullut Lumenen kasvotuotteista (ml. meikkivoiteet) iho-oireita. Kasvot alkaa jotenkin polttamaan ja nousee sellainen söherö ja pidempi altistus aiheutti palovamman kaltaisen iho-oireen. Testailin viimeksi joulukalenterin kautta. Onneksi kaverille käy ja äidille niin lahjoitin eteenpäin. Vedenkestävä ripsiväri, kulmakynä ja huulikiilto ovat käytössä säännöllisesti ja niistä tykkään, mutta ovat meikkituotteita. Samoin kaksifaasinen meikinpoistoaine on Lumenen.

Käytän itse pääosin Madara, koska ne ovat toimineet hyvin :)

Vierailija
59/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käytössä Mossa, Madara ja Natura Siberica. Etenkin tuon viimeksi mainitun hinta-laatusuhde on erinomainen, sekä tuoksu tuotteissa mieto. Lumene on myös oikein hyvä ja toimiva, mutta tällä hetkellä sattuu nyt olemaan nuo 3 alussa mainittua.

Vierailija
60/80 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenelta on puhdistusgeeli, ihan ok. Aiemmin käytin myös rauhoittavaa naamiota herkälle iholle. Oli mahtava tuote mutta tietenkin sen valmistus lopetettiin. Muita tällä hetkellä käyttämiäni merkkejä on Dermalogica, Mossa, Lancome ja It's Skin. Välillä laitan ihan apteekin Essexiä.