Isyystesti?
Musta tää asia on vähän kuin avioehto, että jos sitä ei tee niin on turha itkeä sitten kun lain mukaan mennään. Omassa lähipiirissäni on nyt noussut esiin ihmisiä jotka on ko. testin halunneet tehdä ennen isyyden tunnustamista ja toivon, että siitä tulisi normaali toimenpide. Ajatus siitä että avioliitossa syntynyt lapsi olisi automaattisesti miehen jälkekäinen ja täten miehen vastuulla tuntuu tosi tunkkaiselta ja vanhanaikaiselta, kun ihmissuhteita on nykyään tosi monenlaisia ja avioliittoja myös.
Itselleni se on ajankohtainen asia koska esikoinen syntyy pian. Ehdotin puolisolle että voisi teettää isyystestin jos haluaa mutta ei halunnut!
Mä harmittelin sitä vähän koska olisi ollut mukava olla tekemässä tästä tabuna pidetystä asiasta vähän normaalimpaa ja hyväksytympää. Mutta sitten rupesin miettimään että onko se oikeesti ihan niin tabu kun mitä luulen Mitä mieltä olette ko. aiheesta? Ehdottaisitteko puolisollenne vain varmuuden vuoksi?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Avioehto ja isyystestit on parisuhteen kivijalka,muut väitteet saa ihmisen näyttään huijarilta!!! Ja kyllä olen nainen
Parisuhteessa ei myöskään luuhata missään muualla kuin töissä ilman puolisoa. Ensin yhdessä katsotaan, miten kauan kestää mennä töihin ja tulla takaisin, jos menee pitempään, niin se on merkki siitä, että puoliso pettää. Harrastuksetkin valitaan niin, että ne voidaan tehdä yhdessä. Parisuhteessa ei tarvitse liuhuta missään yksinään, kyllä jämpti on näin!
Vierailija kirjoitti:
Aika pieni toimenpide,miksei vaan tehdä synnärilöä tai neuvolassa...automaattisesti.
Koska naisista äänekäs osa vastustaa. Tiedä sitten syytä...
Hintaahan tuollaisella testillä ei ole paljon mitään. Jos sillä vätetään edes muutama oikeusjuttu ja mielenterveyden hajoaminen, niin tulee paljon halvemmaksi okkeudenmukaisuudesta puhumattakaan. Oikean isän ja isäksi itseään luulevan oikeuksien lisäksi myös lapsella on oikeus tietää kuka jänen isänsä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pieni toimenpide,miksei vaan tehdä synnärilöä tai neuvolassa...automaattisesti.
Hintaahan tuollaisella testillä ei ole paljon mitään. Jos sillä vätetään edes muutama oikeusjuttu ja mielenterveyden hajoaminen, niin tulee paljon halvemmaksi okkeudenmukaisuudesta puhumattakaan. Oikean isän ja isäksi itseään luulevan oikeuksien lisäksi myös lapsella on oikeus tietää kuka jänen isänsä on.
~50 000 isyystestille ei tule hinnaksi paljon mitään? Älä viitsi. :D
Maksa itse testisi tai käytä ehkäisyä. Vasektomia on myös toimiva vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni oikea hinta tuollaiselle testille ilman verorahojen käyttöä on about 200-300e. Mielestäni voidaan tehdä kyllä pakollisiksi nuo testit, mutta että jokainen joutuu maksamaan sen 100% omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Mua on harmittanut kun lasten isä on vihjaillut eron aikoina, että onkohan lapset edes hänen ja kuinka hän saattaa nyt joutua elättämään jonkun toisen lapsia. Ehdotin myös että otetaan sitten isyystestit niin ei tarvitse aiheesta enää jankata. Ei suostunut testeihin ja silti toisinaan vihjailee, että eihän isät voi ikinä varmaksi tietää kuten äidit. No kyllä voisi jos suostuisi niihin testeihin menemään. Todella loukkaavaa puhetta.
Tämän estämiseksi minä vaadin isyystestin molempien lasten kohdalla. Lasten isä ei pystynyt tätä korttia vetämään riidan tai eron aikana, en tiedä olisiko muutenkaan siihen sortunut, mutta näin se estettiin jo ennakkoon. Minä tiesin 100% varmuudella kuka isä oli, niin minusta ihan reilua antaa miehelle se 99.98% varmuus.
Samalla varmistui ettei lapsi ole vaihtunut synnärillä 😅.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on harmittanut kun lasten isä on vihjaillut eron aikoina, että onkohan lapset edes hänen ja kuinka hän saattaa nyt joutua elättämään jonkun toisen lapsia. Ehdotin myös että otetaan sitten isyystestit niin ei tarvitse aiheesta enää jankata. Ei suostunut testeihin ja silti toisinaan vihjailee, että eihän isät voi ikinä varmaksi tietää kuten äidit. No kyllä voisi jos suostuisi niihin testeihin menemään. Todella loukkaavaa puhetta.
Tämän estämiseksi minä vaadin isyystestin molempien lasten kohdalla. Lasten isä ei pystynyt tätä korttia vetämään riidan tai eron aikana, en tiedä olisiko muutenkaan siihen sortunut, mutta näin se estettiin jo ennakkoon. Minä tiesin 100% varmuudella kuka isä oli, niin minusta ihan reilua antaa miehelle se 99.98% varmuus.
Ohis, mutta arvaa miten minä estän tuollaisen tilanteen ennakkoon? Pitämällä haarani kiinni sellaisen miehen läsnäollessa, jonka olettaisin riidellessä tai erotessa epäilevän isyyttään.
Onneksi kullekin löytyy oma tapansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta arvaa miten minä estän tuollaisen tilanteen ennakkoon? Pitämällä haarani kiinni sellaisen miehen läsnäollessa, jonka olettaisin riidellessä tai erotessa epäilevän isyyttään.
Taas näitä fiksuja kommentteja. Mistäpä sinä tietäisit, että joku alkaa epäilemään riidellessä ja erotessa isyyttä, ennen kuin tuo tapahtuu ja lapset on jo tehty?
Siis ihan oikeasti nyt taas siellä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni oikea hinta tuollaiselle testille ilman verorahojen käyttöä on about 200-300e. Mielestäni voidaan tehdä kyllä pakollisiksi nuo testit, mutta että jokainen joutuu maksamaan sen 100% omasta pussista.
Ei voida tehdä, koska en halua maksaa muiden epäilyksistä itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvempi se on kuin vaikka pcr-koronatesti, joita on nyt tehty viikossa 2-3 kertaa tuo määrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvempi se on kuin vaikka pcr-koronatesti, joita on nyt tehty viikossa 2-3 kertaa tuo määrä
Ok,teetä sit omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä fiksuja kommentteja. Mistäpä sinä tietäisit, että joku alkaa epäilemään riidellessä ja erotessa isyyttä, ennen kuin tuo tapahtuu ja lapset on jo tehty?
Siis ihan oikeasti nyt taas siellä päässä.
Niin. Alkup. kommentoija epäili etukäteen että niin kävisi.
Itselläni kumppanistandardit ovat korkeammat.
Vierailija kirjoitti:
nämä nyt on tällaisia naisvihaketjuja joiden aloittajilla on agendana yrittää tuoda esille että nainen on aina petollinen ja paha miestä kohtaan. Aloitukset vain vaihtuvat, mutta sisältö pysyy samana, naisviha, joka johtuu omasta kykenemättömyydestä normaaliin elämään.
Jokainen ymmärtää että isyystestin tekeminen ei pelkästään vihjaa, vaan kertoo täysin suoraan siitä että pitää mahdollisena että naisella on ollut kyseisen parisuhteen lisäksi muita seksisuhteita.
Se jää aina epäselväksi näissä, että miksi nämä miehet haluavat väkisin olla yhdessä sellaisen naisen kanssa johon he eivät luota. Tähän ei tule vastausta ikinä.
Taas kerran olet näkemässä naisvihaa kaikessa. Tarkoitatko, että nainen ei koskaan petä jos mies luottaa?
Suuri vääryys miehelle on jos kuvittelee olevansa isä on suuri todennäköisyys jäädä ikuisesti lapsettomaksi. Pahimmassa tapauksessa koko sukuhaara sammuu pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nämä nyt on tällaisia naisvihaketjuja joiden aloittajilla on agendana yrittää tuoda esille että nainen on aina petollinen ja paha miestä kohtaan. Aloitukset vain vaihtuvat, mutta sisältö pysyy samana, naisviha, joka johtuu omasta kykenemättömyydestä normaaliin elämään.
Jokainen ymmärtää että isyystestin tekeminen ei pelkästään vihjaa, vaan kertoo täysin suoraan siitä että pitää mahdollisena että naisella on ollut kyseisen parisuhteen lisäksi muita seksisuhteita.
Se jää aina epäselväksi näissä, että miksi nämä miehet haluavat väkisin olla yhdessä sellaisen naisen kanssa johon he eivät luota. Tähän ei tule vastausta ikinä.
Taas kerran olet näkemässä naisvihaa kaikessa. Tarkoitatko, että nainen ei koskaan petä jos mies luottaa?
Ei sulle pystry vastaamaan, koska olet noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
En ole varma onko lapseni minun. Vaimollani oli omien sanojensa mukaan "vain yhden yön hairahdus" suhteemme alkuaikoina pari vuotta ennen lapsemme syntymää. Asia käsiteltiin aikoinaan ja päätimme jatkaa yhdessä. Jonkun aikaa minulla on ollut jonkinlainen aavistus, että vaimoni olisi tapaillut tätä miestä useammankin kerran ja olen alkanut epäilemään isyyttäni. Olen vertaillut lapsemme ja tämän miehen kuvia ja heissä on jotain samoja piirteitä. Enemmän lapseni on tuon miehen näköinen, kuin minun.
Olen suunnitellut tekeväni isyystestin kotitestinä, mutta lopputulos pelottaa kovasti. Mitä jos lapseni ei olekaan minun? Yritän unohtaa asian, mutta ajatus vaivaa minua liiaksi.
Epätietoisuus kalvaa mieltäsi jos et testiä ter.
Ja muutenkin vaikutat semmoiselta luuserilta, kun et uskalla testiä tehdä vaikka vahva epäily.
Ei ihme että naisesi hakee miestä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se olisi kyllä melkoinen epäluottamuslause, jos mies haluaisi testata isyyden. En siitä tietenkään kieltäytyisi, mutta sehän olisi sama kuin epäilisi ääneen että olen häntä pettänyt jonkun toisen kanssa.
Vähän sama kuin komentaisin hänet vuosittain sukupuolitautitestiin, kun eihän sitä ikinä tiedä jos on vaikka vahdannut naapurin pirkon kanssa.
Mistä tiedät että naapurin Pirkolla on sukupuolitauti?
Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa. Olemme tehneet näin jo 18 vuotta.
Kun lapsemme syntyivät, minulle ei olisi tullut mieleenkään lähettää miestäni mihinkään isyystestiin, tai mennä itse äitiystestiin. Emme pidä testeistä.
Molemmat lapset ovat jo teini-iässä ja pärjäävät hyvin illan mitään testejäkin.
Untuvakerä puhuu asiaa. Maailmassa on niin paljon turhaa testaamista. Tuhlataan verovaroja !
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on asia, jota naiset eivät voi täysin ymmärtää. Naisella ei ole epäilystäkään siitä, etteikö olisi lapsen äiti. Vanhemmuus on kuitenkin elämän isoin asia, joten on ymmärrettävää, ettei halua jättäytyä luottamuksen varaan.
Miten nainen voi sitten testata sen tulevan isän, että onko sillä mahdollisesti lapsia muiden kanssa? Miksi tämä testaaminen ja luottamus kulkee aina tasan yhteen suuntaan?
Ihan hyvä idea että isyys testattaisiin automattisesti, kunhan lystiä ei kustannettaisi verorahoilla. Ei ole muiden tehtävä maksaa elämänkallujen epäluottamuslauseita.
Itse dumppaisin miehen siihen paikkaan kun alkaisi vaatia isyystestiä. Lauseen voi kääntää suomeksi: epäilen että olet ollut uskoton ja valehtelet todella tärkeässä asiassa. Moisella suhteella en tekisi yhtään mitään. Plus että epäilijät pettävät usein itse.