Stocka on mennyttä, mutta tähän ketjuun hyviä muistoja menneestä Stockasta!
Minä tykkäsin käydä levyosastolla. Ja ihan ylipäätänsä vain kävelemässä ja katselemassa. Samaa en IKINÄ tekisi nyt.
Kommentit (164)
Stockmannin jouluikkunat oli joskus parhaimmillaan tosi hienoja, nykyään menty aika vaatimattomalla yleisilmeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen ihmisten ketju 😃
Niin. Parikymppisten muisteloista kun ei kummoistakaan ketjua saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockalla oli oma etsivätoimisto ja omat etsivät! Ihan mieletöntä!
Mitä mä just luin?
Antto Terras on kirjoittanut kirjan Stockan omista myymäläetsivistä.
Eivät olleet mitään alamittaisia, haalaripukuisia stevareita, joita nykyään vilisee kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan Tapiolan entisellä paikalla ollutta Stockaa.
Se oli hyvä, nykyinen on tosi sekava ja epämiellyttävä. En enää keksi syytä sinne mennä. Pysäköintikin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti törmää näissä Stockmannia käsittelevissä ketjuissa samaan aiheeseen: ei olla tyytyväisiä Shop in Shop -systeemiin, vaan haluttaisiin koko takkivalikoima yhdelle alueelle, koko housuvalikoima yhdelle alueelle jne. Sori vaan mutta se ei oikein ole nykyaikaa vaan tuulahdus kekkos-slovakiasta.
Täh? Kuka on oikeasti noin merkkiriippuvainen, että haluaa jonkin tietyn brändin valmistamat kengät tai vaatteet?
Juuri näin, kyllä minusta edelleen olisi kätevää, että löytyisi vaikka mekot yhdestä kohtaa, mutta siihen tuskin koskaan palataan.
Jouluikkuna aikoinaan oli ihan toisesta maailmasta, muistan yhä lapsuudesta. Käytiin pari kertaa vuodessa vaateostoksilla. Vaatteet oli laatukamaa ja kestäviä. Leluosasto oli aivan mieletön. Muistan isot pehmolelut ja muut mitä ei muualla nähty. 70-80 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Laatu ja palvelu.
Ai, mulla taas todella huonoja kokemuksia palvelusta. Olen nuori, siisti, asiallisesti käyttäytyvä nainen ja silti olen saanut osakseni paljon huonoa palvelua Stockmannilla. Monesti myyjät puhuneet rumasti ja katselleet nenänvarttaan pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Stockan oma leluosasto oli paras. Hamleys oli aivan surkea muutamia heidän omia tuotteita lukuunottamatta, nykyinen hieman parempi.
Ravintoloissa on menty vain alaspäin. Tykkäsin enemmän kuudennen kerroksen ravintolasta. Kasikerroksessa oli ensin ihan kiva osa, jossa oli pöytiintarjoilu, mutta rentoa ruokaa, käytiin siellä usein lasten kanssa.
Tulee aina välillä mieleen Stockan leluosasto 80-luvulla. Valikoimaa riitti vaikka kuinka. Kyllä oli lapselle jännä paikka etenkin jouluna. Voi niitä muistoja. :/
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte ostaa vaatteita esim. takkiosastolta tai housuosastolta, menkää käymään Venäjällä. Tuotemerkit ovat olennaisen tärkeitä alle 40-vuotiaille nykypäivän kuluttajille. Pappamerkki jää kauppaan, vaikka kyseessä olisi musta t-paita ilman logoja.
Venäjällä en ole käynyt ostoksilla, mutta Virossa tuo onnistui. Oli mainiota ja helppoa. Sieltä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mulla taas todella huonoja kokemuksia palvelusta. Olen nuori, siisti, asiallisesti käyttäytyvä nainen ja silti olen saanut osakseni paljon huonoa palvelua Stockmannilla. Monesti myyjät puhuneet rumasti ja katselleet nenänvarttaan pitkin.
Sama täällä. Olen reilu 30v, pukeudun ihan normaalisti ja siististi ja Tapiolan stokkalla vakio p* palvelu vuosikaudet. Myyjät tuntuvat suorastaan väistelevän minua, mikä on jo huvittavaa kun toistunut monesti xD Lastenvaunujen kanssa kun olin joskus niin ei edes tervehditty vaikka käveli suoraan vastaan. Eilen kun kävin päiväsaikaan, niin sama meininki taas.. Ei palvelua, ei edes tervehtimistä. Varmaan pyörtyisin jos joku tulisi tarjoamaan palvelua ja kysymään "voinko auttaa".. Heh.. No, käyn silti välillä täsmäostoksilla. Muuten vältän viimeseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Tädit ja sedät muistaa vielä ehkä Mannerheimintien puolella sijainneen Herkun kalakaupan "Haavin". Sinne oli oma erillinen sisäänkäynti ja myynnissä esim. eksoottista hummeria ja sinisimpukoita. Tämä siis 70-luvulla.
Stockmannilla oli kunnia tuoda kaikki uutuudet maailmalta suomalaisten ihmeteltäväksi ja kokeiltavaksi, silloin kun matkustaminen oli vielä häviävän pienen kansanosan huvi. Sokos varmaan yritti sinnitellä siinä rinnalla, mutta kyllähän kaikki tiet veivät Stokkalle.
Minunkin lapsuusmuistoihin kuuluu kirjavien karppien (?) ihmettely kalalammikossa. Leluosastolle piti aina päästä ihastelemaan leluja, ja lopuksi ostettiin mango-melonisorbettia äidin kanssa. Karkkiosastolla oli isot pylväät täynnä karkkeja.
Ostan kaikki vaatteeni Stockmannilta, koska valikoima on niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin lapsuusmuistoihin kuuluu kirjavien karppien (?) ihmettely kalalammikossa. Leluosastolle piti aina päästä ihastelemaan leluja, ja lopuksi ostettiin mango-melonisorbettia äidin kanssa. Karkkiosastolla oli isot pylväät täynnä karkkeja.
Se leluosasto oli aivan mieletön! Siellä oli vaikka mitä leluja. Hurjan isoja pehmolelujakin, joita ei muualta saanut. Voi, miten ikävä sitä leluosastoa onkaan!
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte ostaa vaatteita esim. takkiosastolta tai housuosastolta, menkää käymään Venäjällä. Tuotemerkit ovat olennaisen tärkeitä alle 40-vuotiaille nykypäivän kuluttajille. Pappamerkki jää kauppaan, vaikka kyseessä olisi musta t-paita ilman logoja.
Ne alle nelikymppiset logon perässä juoksijat voisivat mennä itse muihin kauppoihin ja tehdään Stockasta taas laatukauppa jossa kaikki saman ryhmän tuotteet löytyvät yhdestä paikasta ja asiakas saa palvelua.
Meillä yli nelikymppisillä on varaa siitä laadusta maksaa vaikka vähän ekstraakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin?
Myymäläetsiviä he olivat, nappasivat kiinni myymälävarkaita.
Minä kävin lapsena äidin kanssa (90-luku) ostamassa Stockan lemmikkiosastolta kaikki akvaariokalani, myös hevostarvikkeita sai tuolloin samasta kerroksesta.
Vielä teininä muistan syöneeni jäätelöä kaverin kanssa siellä kultakala-altaalla.
Nykyään on ihan sama meneekö Foorumiin vai Stockalle: samat tuotteet molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin?
Eivät olleet mitään alamittaisia, haalaripukuisia stevareita, joita nykyään vilisee kaikkialla.
Olen lukenut sen kirjan. Muistan pari Stockan etsivää näöltä. Heillä oli korvanapit ennen hands freetä, se oli jännää. Yksi tyyppi oli tosi pitkä tumma tyyppi, toinen oli sellainen lievästi punapigmenttinen keskimittainen partasuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin?
Eivät olleet mitään alamittaisia, haalaripukuisia stevareita, joita nykyään vilisee kaikkialla.Olen lukenut sen kirjan. Muistan pari Stockan etsivää näöltä. Heillä oli korvanapit ennen hands freetä, se oli jännää. Yksi tyyppi oli tosi pitkä tumma tyyppi, toinen oli sellainen lievästi punapigmenttinen keskimittainen partasuu.
Tämä siis Helsingin keskustan Stocka.
Ensimmäiset Hullut Päivät vietettiin 1986. Myyjät oli pukeutuneet pelleiksi (!) ja asiaan kuului tietenkin myös kahvitarjoilu!