Tytär suuttui tulisesti.
Kielsin tyttären poikaystävää tulemasta tytön syntymäpäiville, jonne oli tulossa paljon sukulaisia.
Synttärit olivat eilen, ja tyttö kaikkien kuulleen huutaa kovaan ääneen:
"Ai niin, äiti ei muuten antanut tuoda teille näytille mun poikaystävää! Poikaystävä tulee kuitenkin kohta tänne, että äiti voi painua muualle."
Miten noloa! Kaikki vieraat alkoivat katsoa minua ilkeästi, ja kyselivät miksi poikaystävä ei saanut tulla.
Tytär täytti 17v, ja ovat seurustelleet nyt 2 vuotta.
Olin miehellenikin väittänyt että poikaystävä ei pääse paikalle, joten nyt sain huudot häneltäkin.
Kun poikaystävä saapui juhliin, kaikki alkoivat jutella hänelle ja vieraat vielä lähtiessään kehuivat poikaystävää ja tyttöä kauniiksi pariksi.
En olisi halunnut poikaystävää juhliin, koska tuntuu että tyttö on koko ajan hänen kanssaan. Tyttö on eilisestä lähtien vittuillut ja huutanut minulle päin naamaa, koska olen kuulemma kusipää.
Olinko minä kusipää? Eikö perhejuhla ole _perhe_juhla? Tuntuu että olen kamala äiti :(
Tiedän kuullostaa provolta, mutta ei ole! Olisin vaan halunnut viettää aikaa tyttöni kanssa.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:30"]Jos ovat jo 2 vuotta seurustelleet, niin silloin tyttäresi pitää poikaystäväänsä osana perhettä ja niin pitäisi sinunkin! Teit kyllä suuren luokan mokan, jonka korjaamiseen voi mennä aikaa... Jos olisit halunnut viettää kahdenkeskistä aikaa tyttäresi kanssa ratkaisu olisi ollut päivä hemmotteluhoidoissa, shoppailua tms. Oma isäni teki melkein samanlaisen mokan, kun meni sanomaan minulle, että voisimme vähentää sitä poikaystävän kanssa tapailua, ettei tunteet KULU LOPPUUN. Meinasin kysyä, että onko hän jo kyllästynyt äitiin näin 25 vuoden yhdessäolon jälkeen... Mutta juu, onnea vaan välien selvittelyyn. Kusessa olet kaulaasi myöten ja ihan hyvästä syystä. Aloita anteeksipyynnöllä kummaltakin nuorelta ja sen jälkeen joudut tekemään vielä ihan helvetisti töitä välien palauttamiseksi.
[/quote]
Poikaystävä on vain niin ärsyttävä. En ymmärrä miksi tytön piti valita tuo poika. Huomasi juhlissakin kun poika katsoi minua halveksuen.
Ap
[/quote]
Jännä. Miksiköhän katsoi halveksuen? :D
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:30"]Jos ovat jo 2 vuotta seurustelleet, niin silloin tyttäresi pitää poikaystäväänsä osana perhettä ja niin pitäisi sinunkin! Teit kyllä suuren luokan mokan, jonka korjaamiseen voi mennä aikaa... Jos olisit halunnut viettää kahdenkeskistä aikaa tyttäresi kanssa ratkaisu olisi ollut päivä hemmotteluhoidoissa, shoppailua tms. Oma isäni teki melkein samanlaisen mokan, kun meni sanomaan minulle, että voisimme vähentää sitä poikaystävän kanssa tapailua, ettei tunteet KULU LOPPUUN. Meinasin kysyä, että onko hän jo kyllästynyt äitiin näin 25 vuoden yhdessäolon jälkeen... Mutta juu, onnea vaan välien selvittelyyn. Kusessa olet kaulaasi myöten ja ihan hyvästä syystä. Aloita anteeksipyynnöllä kummaltakin nuorelta ja sen jälkeen joudut tekemään vielä ihan helvetisti töitä välien palauttamiseksi. [/quote] Poikaystävä on vain niin ärsyttävä. En ymmärrä miksi tytön piti valita tuo poika. Huomasi juhlissakin kun poika katsoi minua halveksuen. Ap
[/quote]
Olet ansainnut tasan tarkkaan kaiken.
-m35
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:30"]Jos ovat jo 2 vuotta seurustelleet, niin silloin tyttäresi pitää poikaystäväänsä osana perhettä ja niin pitäisi sinunkin! Teit kyllä suuren luokan mokan, jonka korjaamiseen voi mennä aikaa... Jos olisit halunnut viettää kahdenkeskistä aikaa tyttäresi kanssa ratkaisu olisi ollut päivä hemmotteluhoidoissa, shoppailua tms. Oma isäni teki melkein samanlaisen mokan, kun meni sanomaan minulle, että voisimme vähentää sitä poikaystävän kanssa tapailua, ettei tunteet KULU LOPPUUN. Meinasin kysyä, että onko hän jo kyllästynyt äitiin näin 25 vuoden yhdessäolon jälkeen... Mutta juu, onnea vaan välien selvittelyyn. Kusessa olet kaulaasi myöten ja ihan hyvästä syystä. Aloita anteeksipyynnöllä kummaltakin nuorelta ja sen jälkeen joudut tekemään vielä ihan helvetisti töitä välien palauttamiseksi.
[/quote]
Poikaystävä on vain niin ärsyttävä. En ymmärrä miksi tytön piti valita tuo poika. Huomasi juhlissakin kun poika katsoi minua halveksuen.
Ap
[/quote]
No ihan varmasti tuollaisen jälkeen. Kunnioitus pitää ansaita, myös sinun. Aina se on ärsyttävää kun oma kullanmuru pitää jotain raggaria äitiään tärkeämpänä. Se nyt vain kuuluu aikuistumisen opetteluun
[/quote]
Kysyin että miksi tyttö on yhdessä tuollaisen kanssa, niin vastaus oli "koska se kunniottaa, rakastaa mua ja on sinun vastakohtasi!!"....:/
Ap
Olet aivan järkyttävä kusipää. Sinä et sitä päätä ketä tulee tyttären juhliin. Ole yksin sitten omissas mutta koitahhan pysyä erossa toisten elämästä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:30"]Jos ovat jo 2 vuotta seurustelleet, niin silloin tyttäresi pitää poikaystäväänsä osana perhettä ja niin pitäisi sinunkin! Teit kyllä suuren luokan mokan, jonka korjaamiseen voi mennä aikaa... Jos olisit halunnut viettää kahdenkeskistä aikaa tyttäresi kanssa ratkaisu olisi ollut päivä hemmotteluhoidoissa, shoppailua tms. Oma isäni teki melkein samanlaisen mokan, kun meni sanomaan minulle, että voisimme vähentää sitä poikaystävän kanssa tapailua, ettei tunteet KULU LOPPUUN. Meinasin kysyä, että onko hän jo kyllästynyt äitiin näin 25 vuoden yhdessäolon jälkeen... Mutta juu, onnea vaan välien selvittelyyn. Kusessa olet kaulaasi myöten ja ihan hyvästä syystä. Aloita anteeksipyynnöllä kummaltakin nuorelta ja sen jälkeen joudut tekemään vielä ihan helvetisti töitä välien palauttamiseksi.
[/quote]
Ap
[/quote]
Mutta, kun se poikaystävä EI ole sinun valintasi eikä sinun poikaystäväsi! Tyttäresi on valintansa tehnyt ja sinun pitää se hyväksyä. Sabotoimalla ja väheksymällä heidän suhdettaan pahennat vain tilannetta entisestään ja kohta et tule enää koskaan saamaan tyttäreltäsi anteeksiantoa. Entä jos he päätyvätkin naimisiin ja saamaan lapsia? Oletko valmis ottamaan riskin välien poikki menemisestä, jos pelissä on mukana lapsenlapsi/-set? Omat välit isääni pelasti muutto yhteen poikaystäväni kanssa. Nyt olemme olleet jo hyvän aikaa naimisissa ja lapsikin löytyy. Jos olisin vielä hetkenkin asunut kotona, tuskin olisin väleissä isäni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:38"]Huh, näitä lukiessa olen kiitollinen siitä että oma äiti otti poikakaverini heti perheenjäseneksi kun olin 17. Samoin anoppi salli aina mun vierailut kotonaan. Sallii edelleen :) Nyt siis ikää 24 vee.
Tuli paha mieli pojan puolesta. Olisi kamala olo jos seurustelukumppanin vanhempi käyttäytyisi mua kohtaan tolleen.
[/quote]
Niinpä, saa olla onnellinen että omat vanhemmat eivät ole tuollaisia.
N20
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:30"]Jos ovat jo 2 vuotta seurustelleet, niin silloin tyttäresi pitää poikaystäväänsä osana perhettä ja niin pitäisi sinunkin! Teit kyllä suuren luokan mokan, jonka korjaamiseen voi mennä aikaa... Jos olisit halunnut viettää kahdenkeskistä aikaa tyttäresi kanssa ratkaisu olisi ollut päivä hemmotteluhoidoissa, shoppailua tms. Oma isäni teki melkein samanlaisen mokan, kun meni sanomaan minulle, että voisimme vähentää sitä poikaystävän kanssa tapailua, ettei tunteet KULU LOPPUUN. Meinasin kysyä, että onko hän jo kyllästynyt äitiin näin 25 vuoden yhdessäolon jälkeen... Mutta juu, onnea vaan välien selvittelyyn. Kusessa olet kaulaasi myöten ja ihan hyvästä syystä. Aloita anteeksipyynnöllä kummaltakin nuorelta ja sen jälkeen joudut tekemään vielä ihan helvetisti töitä välien palauttamiseksi.
[/quote]
Ap
[/quote]
Mutta, kun se poikaystävä EI ole sinun valintasi eikä sinun poikaystäväsi! Tyttäresi on valintansa tehnyt ja sinun pitää se hyväksyä. Sabotoimalla ja väheksymällä heidän suhdettaan pahennat vain tilannetta entisestään ja kohta et tule enää koskaan saamaan tyttäreltäsi anteeksiantoa. Entä jos he päätyvätkin naimisiin ja saamaan lapsia? Oletko valmis ottamaan riskin välien poikki menemisestä, jos pelissä on mukana lapsenlapsi/-set? Omat välit isääni pelasti muutto yhteen poikaystäväni kanssa. Nyt olemme olleet jo hyvän aikaa naimisissa ja lapsikin löytyy. Jos olisin vielä hetkenkin asunut kotona, tuskin olisin väleissä isäni kanssa.
[/quote]
Tytär ei voi saada lapsia, se on tiedetty aina. Ei kuulemma kyllä haluakkaan "jatkaa paskaa sukua". Sanoi että lähtee poikaystävän kanssa vaikka ulkomaille asumaan kun täyttää 18v...:(
Ap
Huhhu ootpa kiva äiti :0 ei ihme että sun tytär loukkaantui ja suuttui eikä haluu viettää sun kanssa aikaa..
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:30"]Jos ovat jo 2 vuotta seurustelleet, niin silloin tyttäresi pitää poikaystäväänsä osana perhettä ja niin pitäisi sinunkin! Teit kyllä suuren luokan mokan, jonka korjaamiseen voi mennä aikaa... Jos olisit halunnut viettää kahdenkeskistä aikaa tyttäresi kanssa ratkaisu olisi ollut päivä hemmotteluhoidoissa, shoppailua tms. Oma isäni teki melkein samanlaisen mokan, kun meni sanomaan minulle, että voisimme vähentää sitä poikaystävän kanssa tapailua, ettei tunteet KULU LOPPUUN. Meinasin kysyä, että onko hän jo kyllästynyt äitiin näin 25 vuoden yhdessäolon jälkeen... Mutta juu, onnea vaan välien selvittelyyn. Kusessa olet kaulaasi myöten ja ihan hyvästä syystä. Aloita anteeksipyynnöllä kummaltakin nuorelta ja sen jälkeen joudut tekemään vielä ihan helvetisti töitä välien palauttamiseksi. [/quote] Poikaystävä on vain niin ärsyttävä. En ymmärrä miksi tytön piti valita tuo poika. Huomasi juhlissakin kun poika katsoi minua halveksuen. Ap
[/quote]
Hyväksy se tosiasia, että kumppanin valintaan et voi koskaan vaikuttaa. Jos edes yrität, niin pilaat suhteesi tyttäreesi. Voipa käydä niin, että tytär ei kutsu sinua seuraaville synttäreilleen kun 18 tulee täyteen. Onko sitten kivaa? :)
Äitien tehtävä on pitää jöötä talossa. 17v on vielä kuitenkin lapsi. Peukku ap:lle. :)
No minun mielestä poikaystävä EI OLE perheenjäsen. Ei edes tyttäreni mies ole MINUN perheeni jäsen vaan tyttäreni perheen. Mutta oli kyllä aika tylyä kieltää tulemasta synttäreille :(
[/quote] Minäkin miellän perheen niin että PERHE=ne jotka asuvat kanssani ja ovat minulle joko sukua tai sitten avoliitto tms . Esim vanhempani tai sisarukseni kuulu perheeseeni koska eivät asu kanssani, he ovat siis entinen perheeni. Nykyinen perhe on vain minä ja se lapseni joka asuu kanssani. Muutaman vuoden päästä ei ole enää perhettä koska asun varmaan yksin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:04"]
Äitien tehtävä on pitää jöötä talossa. 17v on vielä kuitenkin lapsi. Peukku ap:lle. :)
[/quote]
hah, koetit sitten kirjoittaa itse eriävän mielipiteen? jokainen toki tiesi jo etukäteen, että sinä olet säälittävyyden perikuva, mutta kovin ystävällistä avustaa omassa imagonrakennuksessa.
-m35
Millä vuosisadalla elät vai oletteko kuninkaallisia
terv. mummo 60v
[/quote]
Ap
[/quote]No voi helv... Jos suhtautumisesi on tuollaista kautta linjan niin enpä ihmettele hänen halveksumistaan. Etkö tajua, että asenteesi vahingoittaa eniten tytärtäsi. Olet todella omistushaluinen. Enpä minäkään tyttärenä haluaisi viettää aikaa kanssasi. Eikö miehesi tai tyttären isä sano yhtään mitään? Tyttäresi poikaystävä ymmärtää, miten pahan mielen käytöksesi tekee tyttärellesi - ja halveksuu sinua sen takia.
Aha, anoppivihaaja siirtyi vaihteeksi ihmettelemään tytärtään
Kyllähän muakin vitutti ku yhdessä vaiheessa siskoni poikaystävä alko olemaan jossain hiton meidän perhejuhlissakin aina mukana. Sellanen hiljanen mörökölli joka oli kaikkea muuta ku sosiaalinen tms ja sisko raahas sen aina pilaamaan kaikki perheen yhteiset hetket. Sisko asui siis jo muualla ja muutenkin sitä näki harvoin ja kun näki aina se mörökölli kyhjötti vieressä hiljaa. Olisin halunnut kieltää siskoa tuomasta sitä mut kärsin sit vaan hiljaa. Jos olisi ollut oikeutta ei nyt kieltää mut vaikka vihjata sille että mitä jos tulisit joskus vaikka yksin jonnekin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:12"]
Aha, anoppivihaaja siirtyi vaihteeksi ihmettelemään tytärtään
[/quote]
Ihan sama, asuu porvoossa ja on niin köyhä ja kipeä että nämä jutut ovat elämänsä, sossun asiakas, reppana.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:12"]Aha, anoppivihaaja siirtyi vaihteeksi ihmettelemään tytärtään
[/quote]Juuh, provo haisee kauas. Jos joku olisi näin kusipäinen äiti kuin ketjun ap, olis kai sillä sen verran älyä ettei tuu tänne huutelemaan näin idioottikommentteja. Tai no, ei kaikilla ole. Ei aapeellä ainakaan. Provonakin älyvapaa, en todellakaan jaksa kommentoida.
[/quote]
Ap
[/quote]
No ihan varmasti tuollaisen jälkeen. Kunnioitus pitää ansaita, myös sinun. Aina se on ärsyttävää kun oma kullanmuru pitää jotain raggaria äitiään tärkeämpänä. Se nyt vain kuuluu aikuistumisen opetteluun