Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi autot ei pysähdy suojatiellä

Vierailija
17.06.2015 |

Saa odotella aina kauan että pääsee ylittää tien kun idiootit jolta pitäis kortti ottaa pois niin eivät tajua pysähtyä. Monesti monta autoa menee ennen kun joku tajuaa pysyhtyä. Rikotte liikenne sääntöjä. Näytän keskisormea kaikille näille liikennesääntöjen rikkojille.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:31"]

Saa odotella aina kauan että pääsee ylittää tien kun idiootit jolta pitäis kortti ottaa pois niin eivät tajua pysähtyä. Monesti monta autoa menee ennen kun joku tajuaa pysyhtyä. Rikotte liikenne sääntöjä. Näytän keskisormea kaikille näille liikennesääntöjen rikkojille.

[/quote]

Syitä voi olla monia... Ehkä seisot 15m päässä suojatiestä? Tai sitten näppäilet puhelinta ja näytät siltä ettet edes huomaa jos joku pysähtyy?

Kuitenkin 90% tapauksista vika on jalankulkijassa, joka ei tajua, ettei autoissa ole mitään kristallipalloa kojelaudassa ja ettei auto ite nää mitään, vaan vain se kuski siel sisäl. Kuulostaa hullulta, mutta näin se kuulkaa menee.

[/quote] Pitäiskö sulle kuitenkin ostaa joku vempele joka kertoo sulle milloin tien vieressä on sellainen sininen lätkä ja siinä lätkässä on mies joka kävelee pianon koskettimilla. Kun et näköjään itse tunnista järjestäytyneiden pianomarssijoiden merkkiä. Sitä katsoessa stressi lievittyy ja voit kuulla sielusi mussiikkia, siksi ne merkit on siellä tien poskessa. Maassa usein on samalla kohtaa sellasia valkeita viiruja, en tiedä oletko huomannut, ne epäilemättä kuvastaa seepran raitoja, tuomaan vähän kontrastia kiireiseen elämään ja muistuttamaan ihmisiä arfikkalaisista juuristaan tässä urbaanissa maailmassa, jonne nykyihiminen ei kuulu eikä voi olla onnellinen kun alkukantainen mieli alitajuisesti halajaa juurilleen. Ne tuovat pientä tukea ja muistuttavat savannielämästä sillä ihminen on onnellisimmillaan vain rymytessään pitkin viidakkoa apianalta pöllitty selkäkaistale etu- ja takapyllyn varjona.

Vai olisiko niillä viiruilla ja sillä lätkällä joku toinenkin merkitys? Osaako joku sanoa?

[/quote]

Viirut osoittaa tienylityspaikan, ettei jalankulkijat hilluisi autotiellä ihan miten sattuu. Ei siinä mitään magiaa tai ylimaallista suojelua ole :D

Vierailija
42/52 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä samoja avauksia tulin juuri kotiin kaupasta ja ainakin minulle autot antoivat tilaa jos ei ensimmäinen niin sitten seuraava sekä huomasivat kun olen tulossa suojatietä kohti hakien katsekontaktia. Oletko ihmetellyt miksi sinulle käy niin että joudut odottelemaan pitkään. Huomasin myös että autoilijat päästivät muitakin tien yli. Eilen näin yhden autoilijan joka vieläpä kääntyen kiiruhti suojatien yli vaikka olin jo astunut sille. Tämän yhden autoilijan takia en voi syyttää niitä jotka minulle tänään antoivat tietä. Ihmeellisiä yleistäjiä, onko niin että odotat jotain maailman pysähtymistä kun tulet paikalle? Laki on tietenkin niin että auto väistää se ei ole aiheena vaan että yksikään auto ei muka pysähdy kun näytät selkeästi haluavasi suojatien yli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan ihan noin kirjaimellisesti tarkottanut.

Vierailija
44/52 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaa ihan noin kirjaimellisesti tarkoittanut

Vierailija
45/52 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää nyhjäämään ja odottelemaan vaan kävele sille suojatielle. Kyllä autot antaa tilaa. Itse annan poikkeuksetta tietä, vaikka joku nyhjäisikin ja itse jalankulkijana kävelen reippaasti suojatielle. Toki hämärän tai pimeän aikaan varon ennen kuin lähden ylittämään. Ei mitään ongelmia ainakaan täällä Turussa, ei kirsku jarrut eikä nouse keskisormet.

Vierailija
46/52 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Suomalaisille lapsille jauhettaan n. 10 vuotta että ensin katsotaan tuleeko autoja ja vasta sitten kun ei tule (tai joku auto sattuu pysähtymään ja antaa tietä) saa ylittää.

2. ES-jonne autokoulussa tiiraa Lissun tissejä ja Lissu korjaa meikkejään kun autokoulun opettaja mainitsee kerran että autoilijan pitäisi pysäyttää auto ja päästää jalankulkijat suojatien yli. Loput ovat muuten vain väsyneitä muiden opiskelujensa takia tai jännittävät liikaa sitä tulevaa ajotuntia, joten eivät kuuntele niin että jotain jäisi päähänkin. Varsinkaan sellainen asia joka on jauhettu selkärankaan lapsena onkin väärin opetettu.

Eli, opettakaa lapsillenne että auton pitäisi pysähtyä ja päästää jalankulkijat niin tilanne saadaan korjattua n. viidessäkymmenessä vuodessa.

Vierailija
47/52 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kuulkaa, kun autoilija ei aina ehdi reagoimaan niin että ehtii pysähtyä suojatielle, kun ihmiset tulee niin puskista. On monesti saanu lyödä jarrut pohjaan kun joku oikein juosten tulee nurkan takaa suojatielle, vaikka miten varovati yrittäisi ajella! Näytän puolestani keskisormea ja vaikka persettä tällaisille säikäyttelijöille.

Silloin autolija on tehnyt virheen. Laki velvoittaa lähestymään suojatietä sellaisella nopeudella, että auton pystyy tarvittaessa pysäyttämään ennen sitä. Keskisormenheristely oman virheesi takia ei ole kovin fiksua.

Vierailija
48/52 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot eivät pysähdy suojatien eteen siitä syystä, että yllättävän suuri osa ihmisista on niin kutsuttuja mulkkuja. Nämä samat mulkut perseilevät monella muullakin tavalla liikenteessä ja elämässä ylipäänsä. Toki osa pysähtymättä jättäneistä tekee sen vahingossa, eli he ovat vain huonoja kuljettajia, mutta tämä ryhmä on selvästi kahdesta mainitusta pienempi.

Vierailija
49/52 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:25"]

Monet äkkijarrutuksen [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:01"]No voi kuulkaa, kun autoilija ei aina ehdi reagoimaan niin että ehtii pysähtyä suojatielle, kun ihmiset tulee niin puskista. On monesti saanu lyödä jarrut pohjaan kun joku oikein juosten tulee nurkan takaa suojatielle, vaikka miten varovati yrittäisi ajella! Näytän puolestani keskisormea ja vaikka persettä tällaisille säikäyttelijöille.

Mä otan rekkarin ylös ja puhkon kumit ja joskus ollaan hakattukkin pari autoilijaa

Ette te työttömät, eläkeläiset, lapset, alkoholistit ja nistit saa hakattua kuin toisianne :D Katos ku terveet työssäkäyvät ajaa autolla. Eipä sellaiseen ole varaa jos menee toimeentulotuki kaljoitteluun ;)

Saat paivan typeryyspalkinnon, onnea! Katos kun se autonkotteron omistaminen ei ole ylentanyt sinua mihinkaan koskemattomien kastiin. Ala missaan tapauksessa tule Amerikkaan ajelemaan, tuollaisella mentaliteetilla olet kasiraudoissa ennenkuin kerkeat sanoa "oho!".

Vierailija
50/52 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v nainen ja mulle pysähtyy mieskuskit käytännössä aina :D Naiset vähemmän.

Vierailija
51/52 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysähdyn pääsääntöisesti aina, ellei jalankulkija selvästi vaikuta siltä, että ylittää tien vasta auton jälkeen. Tämä Helsingissä.

Vierailija
52/52 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäät odottamaan? Epäekologista antaa auton ensin pysähtyä. Itse lähden suoraan ylittämään, jolloin autoilijan on pakko väistää, ja hänen ei edes tarvitse pysähtyä, riittää kun hidastaa.

"Tieliikennelaki määrää ajoneuvon kuljettajan antamaan esteettömän kulun jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille."

Tosi älykästä toimintaa, varsinkin talvella kun on liukasta. Kyllä autoilijat pysähtyvät ilman eteen syöksymistäkin. Minusta todella hyvin. Kauaa ei tarvitse odotella.