Huomenna hampaan poisto://
Kääk,
Huomenna ylähampaan poisto, olen pelkopotilas ja jänskättää. Sattuuko se? Se on todella pieni hammas aika edessä, laitetaanko puudute ulko puolelle vai kitalaen puolelle vaiko molemmille? :D siis hyi hel*etti se kipu jos joutuu laittaa kitalaen puolelle
Kommentit (26)
Parempi hammas poissa kuin hius voissa!
Vierailija kirjoitti:
Sattuu, mulla lähti taju kun lääkäri repi sitä hammasta ihan raivolla.
Mä taas olisin halunnut, että taju olisi lähtenyt. Sattui niin kamalasti.😳
Ei satu, sanot vaan että saa puuduttaa ihan kunnolla. Ja se puudutuspiikki on kova nipistystyylinen kipu, sen kestää vaikka ei kivalta tunnukaan! Hampaan irroituksessa se repivä tunne pahin mielestäni vaikka yhtään ei satukaan. Pelkopotilas minäkin eli tiedän mistä puhun.
Hyvin se menee! Jälkeenpäin sulla on voittajafiilis kun selviydyit ja asia tuli hoidettua. 😊 Tsempit, huomenna sua harmittaa varmasti eniten että stressasit etukäteen niin paljon!
Kyllä sä sen 10 sekuntia kestät mitä puudutusaineen pistämiseen menee.
Juuh ja mulla meni puudutuspiikki vahingossa aivoihin asti pistäen jotain hermoratoja poikki. Itse en huomaa eroa mutta läheisten mielestä persoonallisuus muuttui ... m u l k v i s t i k s i ...
Vitsi mitä vatipäitä kommentoimassa taas
Melko varmasti saat puudutuksen sekä huulen että kitalaen puolelle, että puutuu kunnolla. Puudutus tulee ensin huulen puolelle niin alkaa jo puutua ennen kitalakeen laittamista. Jos on pienehkö ylähammas kyseessä niin hammaslääkäri saa sen kyllä helposti ja pian pois niin ettei satu sen puudutuksen jälkeen. Monijuuriset taemmat hampaat on paljon hankalampia.
Poiston jälkeen seuraat vaan ohjeita, viileää pehmeetä ruokaa, ei tupakkaa tai urheilua tms fyysistä seuraavina päivinä, niin paranee hyvin eikä tulehdu.
Ei tunnu miltään eikä puudutuspiikit satu. Operaatio on ohi alle minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele trolli! Sattuu ihan infernaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Pojalta veti hammasta irti niin lähti pää irti ja hammas jäi paikoilleen.
😂😂😂
Ylähampaat lähtevät yleensä helposti. Etenkin, jos kyseessä ei ole poskihammas. Eli hyvin se menee, tsemppiä!
Aika moni ketjussa on käynyt näköjään Porvoossa hammaslääkärissä. :D
Vedä kaksi pulloa viinaa ennen toimenpidettä.
Ei kannata jännittää! Kun puudute laitettu, homma helppo. Monijuuriset takahampaat on haastavammat, mutta pienemmät toooosi pikku juttu!
Pidä sitä tuppoa kuten nevotaan ja tee korihoito ohjeen mukaan, niin kaikki menee hyvin 👍😊
Itseltä otettu viime vuonna 2 todella haastavaa takahammasta ja sekin oli pois otto ok!
Olen pelkopotilas ja pyysin esilääkkeen. Otettiin ylhäältä poskihammas pois 2 viikkoa sitten ja jouduttiin leikkaamalla ottamaan. Puudutti hyvin ja kipua ei tuntunut. Hyvin se menee, tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele trolli! Sattuu ihan infernaalisesti.
En ole trolli. Multa poistettiin yksi hammas viime vuonna. Miksi ihmiset pelkää jotain puudtuspiikkiä? "Sattuu" yhtä paljon kuin verinäytteen otto. Lääkärit tekevät paljon kivuliaampiakin operaatioita kuin tuollaisia jotka tuntuu korkeintaan hyttysen pistolta
Kerro lääkärille että pelkäät puudutuskipua. Ikeneen voi sivellä pintapuudutusainetta ja hammaslääkärin pistostekniikkakin vaikuttaa. Olen lisäksi ottanut jo etukäteen jonkun "buranan", en asperiinia (verenkierto). Hyvin se menee.
Eikö kukaan vastaa? Höh:(