Tatuoinnit ja työpaikka!
Missä työpaikoissa tatuoinnit ovat ehdoton ei? Saako esimerkiksi poliisilla olla näkyvällä paikalla tatuointeja?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:16"]No johonkin vanhusten saattokotiin en ainakaan vielä tällä vuosikymmenellä lähtisi mitään näkyvää tatuoimaan.
Hehe, mun mies on vanhustenhoitoalalla ja voimakkaasti tatuoitu. Ja mummot tykkää, eikä koskaan mitään negatiivista sanomista oo tullut.
Mun äiti on hoivakodissa, ei ihan vielä saattovaiheessa, siellä useilla hoitajilla on tatskoja eikä häiritse. Ei siis äitiä saati mua.
Opettajalla tatuointi näyttää myös pahalta. Tietysti se näyttää pahalta kenellä tahansa. Mutta opettajalta pitäis odottaa esimerkillisyyttä.
Eräällä terveydenhuoltoalan firmalla ainakin politiikkana ettei näkyviä tarkkoja. Muutenki pitäisi olla hillitty tyyliltään (lävistykset, korut, hiukset...)
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit viestivät harkintakyvyn puutteesta. En palkkaisi yritykseeni sellaisen omistavaa.
Kenenkähän harkintakyvystä/sen puutteesta tää kertoo?
Jotenkin niin huvittavaa kun tietää että yritysjohtajilla, proffilla, ylilääkäreillä, keillä vaan niitä tatskoja on.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:16"]No johonkin vanhusten saattokotiin en ainakaan vielä tällä vuosikymmenellä lähtisi mitään näkyvää tatuoimaan.
Hehe, mun mies on vanhustenhoitoalalla ja voimakkaasti tatuoitu. Ja mummot tykkää, eikä koskaan mitään negatiivista sanomista oo tullut.
Meilläkin on töissä yksi tatuoitu mies ja heti sai yhden mummon lähtemään suihkuun vaikka meille naishoitajille kiukutteli eikä suostunut tulemaan. :D Mieshoitajat on monen mummon mieleen eikä siinä tatuoinnit haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vain nekin toimistoissa työtä tekevät, joilla tatuointeja on, pyrkivät ne tatuointinsa peittämään töissä ollessaan - Eli osoittavat olevansa muiden kanssa samoilla linjoilla tatuointien antamasta vaikutelmasta.
Höpö höpö. Itse jopa otin tarkoituksella tatuoinnin, joka ei jää kokonaan hihojen alle piiloon. Olen esimies, ja omallakin esimiehelläni on tatuointeja. Samoin työkavereilla. Ja ollaan tylsiä byrokraatteja.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit alkaa mennä pois muodista. Ne on rumia pääsääntöisesti ja antavat trashin kuvan kantajastaan. Onneksi hype alkaa olla jo ohi ja ne jää marginaaliporukan jutuksi.
Mitä tatuoinnin ottavat toivovatkin.
pakanat muinoin viiltelivät itseensä merkit muistoksi kun menettivät läheisen. siksi jumala kielsi kehonsa turmelimisen mukaan lukien tatuoinnit. tämä on lähtöisin juutalaisuudesta krtistityille ja muihin monoteismi uskontoihin. pappi joka ei tätä tiedä on joko, ammattitaidoton leipä pappi tai haluaa uhmata jumalaa eikä tiedä sen seurauksia eli on ammattitaidoton leipä pappi.
Vierailija kirjoitti:
Ole⁶n terveydenhoitoalalla, yksi pienempi tatuointi ja yksi tosi suuri ja olen ottanut ne paikkoihin jotka ovat töissä vaattteiden alla näkymättömissä. Eivät siis ole varsinaisesti missään kiellettyjä mutta työnhaussa ja potilaiden kanssa asioinnissa on fiksumpaa olla korostamatta omaa persoonaansa niin voimakkaasti.
Mua ei tietenkään haittaisi vaikka esim. mieslääkärilläkin olisi käsivarretkin näkyvästi täynnä kuvaa, sexyä vain, mutta otettava huomioon että jotkut kokevat sen jollain tapaa ammattiuskottavuutta heikentävänä.
Näin se taitaa olla. Joissain paikoissa osaamisen ja ammattitaidon mittari on käyttääkö millaista pukua ja kravattia. Toisissa paikoissa sitten taas aikaisemmat saavutukset, kokemus ja osaaminen.
Minulla näkyvät isot tatuoinnit, koska ne on minulle tärkeitä ja pidän niistä. Ja johtavassa asemassa asiantuntijaorganisaatiossa.
Opiskelen papiksi, ja suunitteilla olisi ottaa tatuointi ranteeseen ja nilkkaan, toinen on ihan uskontoaiheinen. Toivottavasti kukaan ei pahastu.