Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut autoilijat ajavat perässä kiinni???

Vierailija
17.06.2015 |

Viime viikolla ajoi asuntovaunukuski ajoi lähes 40km perseessä kiinni. Ajoin rajoitusten mukaan, oli 100 tai 80 kyltit. Meinasi palaa käämi, koska hän ajoi välillä lähellä katkoviivoitusta jotta varmasti näkisin sivupeilistä..

Mikä näitä kuskeja vaivaa?? Ohi voi ajaakin reippaasti!!

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:20"]

Nämä on samoja tyyppejä jotka tyhjällä parkkipaikalla ajaa viereen niin ettei kuskin puolen ovea saa auki.

[/quote]

Minulle on käynyt noin. Tyhjä parkkipaikka ja minun autoni ja se toinen tunkkaisesti melkein kiinni minun autossani. Autossa istui +60 vuotias mies. Onko sama mielenlaatu kuin niillä jotka eivät osaa ajaa omalle numeroidulle parkkipaikalleen vaan puoliksi toisen puolelle?

Vierailija
62/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo. Mä teen niin että välyttelen jarruvaloja pariin kertaan ja yleensä sillä tokenee. Peräänajo on aina peräänajajan vika ellei nyt tee jotain ihan älytöntä kuten vedä jarruja pohjaan moottoritiellä ilman syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiltakin autoilijoilta olen kuullut perässäajamisen syyksi sen, että hyödytämällä toisen auton imua säästyisi polttoainetta.

Tai sitten perässäajamisen syy on yksinkertaisesti tyhmyys.

Vierailija
64/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita keinoja ilmoittaa perseessä roikkujalle, että edellä ajaa hetero. Ystävällinen tapa on vaikkapa väläyttää jarruvaloa tai ruiskauttaa tuulilasille pesunestettä samalla kastaen takana tulijan tuulilasin. Hidasälyisiä varten voi sitten kurvata pientareen kautta ja roiskaista hiekat/kurat silmille.

Vierailija
65/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti todella monet tienkäyttäjät eivät ymmärrä, miten pitkä turvaväli on.

Vierailija
66/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on näitä oman elämänsä poliiseja, jotka eivät viitsi tarkistaa, näyttääkö heidän nopeusmittarinsa oikein vai väärin ja ajavat sitten 20 kilometriä tunnissa alinopeutta aikomattakaan päästä muita ohi. Usein vielä varmuuden vuoksi moottoritien vasemmalla kaistalla.

Vierailija
67/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:54"]

ap on näitä oman elämänsä poliiseja, jotka eivät viitsi tarkistaa, näyttääkö heidän nopeusmittarinsa oikein vai väärin ja ajavat sitten 20 kilometriä tunnissa alinopeutta aikomattakaan päästä muita ohi. Usein vielä varmuuden vuoksi moottoritien vasemmalla kaistalla.

[/quote]

Taidat vähän liioitella, mittarivirheet on yleensä luokkaa 5-2 km/h. Mä en muuten ole tavannut kuvaamasi kaltaisia autoilijoita liikenteessä, mutta se johtuu ehkä siitä, että mä noudatan nopeusrajoituksia ja jos edelläni ajaa auto ihan vähän alle sen nopeuden, jota olin ajatellut ajaa, mun ei ole pakko mennä ohi, vaan voin jättää edelliseen kunnon turvavälin ja jatkaa matkaani.

Vierailija
68/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja tämä tieto on varmaan faktaa? Mä ainakin tiedän tasan tarkkaan mitä mun mittari näyttää, ja vaikka kuinka ajaisin vähän yli rajoituksen niin aina sieltä joku oman elämänsä rallikuski on perseeseen tulossa.

Vierailija
69/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, mää saatan joskus roikkua siksi, että edelläajaja tajuaisi ajaa lujempaa. Yleensä nämä on niitä, jotka ajaa alinopeutta. Tietysti sitten sopivan tilaisuuden tullen ohitan. Typeräähän se on, mutta kun vaan niin ärsyttää.  

Vierailija
70/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:59"]

Heh heh, mää saatan joskus roikkua siksi, että edelläajaja tajuaisi ajaa lujempaa. Yleensä nämä on niitä, jotka ajaa alinopeutta. Tietysti sitten sopivan tilaisuuden tullen ohitan. Typeräähän se on, mutta kun vaan niin ärsyttää.  

[/quote]

Sen ärsytyksen takia kannattaa toki vaarantaa oma ja toisten tienkäyttäjien henki. Kai olet tietoinen siitäkin, että kolaritilanteessa peräänajaja katsotaan aina syylliseksi?

Vierailija
71/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuinka ajetaan yleispätevästi "aikomattakaan päästä muita ohi"? Pitkään perässäroikkujat aloittavat jonon. Fakta.

Vierailija
72/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistä maantiellä bussipysäkille ja anna perään liimautujan mennä ohi. Pissapojan ruiskutus taaksepäin toimii kaupungissa.

Vierailija
73/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on eri tilanteita ja eri ajotapoja ja -taitoja. Ensimmäinen kuski ei tee sitä jonoa, vaan toinen, joka ei aja ohi.
Itse ajan perseessä vain silloin, kun haluan ohittaa ja tiedän, että on vain tiukkoja ohituspaikkoja.
Vaikka edellä ajava ajaisi kuinka hitaasti, mutta jos en aio ajaa ohi, pidän kunnon turvavälin.

Vierailija
74/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ajejet oman mittarisi mukaan sitä suurinta sallittua nopeutta, joka onkin todellisuudessa aivan toista. Todella ärsyttävää on tämä liian hitaasti ajava, joka vielä ajaa ihan keskiviivan vieressä tai sitten moottoritien vasenta kaistaa.

Vierailija
75/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:07"]

Sinä ajejet oman mittarisi mukaan sitä suurinta sallittua nopeutta, joka onkin todellisuudessa aivan toista. Todella ärsyttävää on tämä liian hitaasti ajava, joka vielä ajaa ihan keskiviivan vieressä tai sitten moottoritien vasenta kaistaa.

[/quote]

Mistä se sinä tiedät mitä ap:n mittari näyttää?

Vierailija
76/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:32"]

Joiltakin autoilijoilta olen kuullut perässäajamisen syyksi sen, että hyödytämällä toisen auton imua säästyisi polttoainetta.

Tai sitten perässäajamisen syy on yksinkertaisesti tyhmyys.

[/quote]

Tai sitten ne imppaavat pakokaasuja...

Vierailija
77/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:07"]

[/quote]

Mistä se sinä tiedät mitä ap:n mittari näyttää?
[/quote]

En ole tuo kelle vastasit, mutta jos oman mittarin nopeus on tarkistettu niin tietää kyllä jos edellä olevan mittari on jotain aivan muuta kuin se todellinen nopeus.

Vierailija
78/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi niin tekevät, mutta itse aloitan ahkeran tuulilasin pesun jos joku ajaa liian lähelle perään kiinni. Joskus hidastelen entistä enemmän ja jos yrittää ohittaa niin kiihdytän:)

Vierailija
79/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:07"] Sinä ajejet oman mittarisi mukaan sitä suurinta sallittua nopeutta, joka onkin todellisuudessa aivan toista. Todella ärsyttävää on tämä liian hitaasti ajava, joka vielä ajaa ihan keskiviivan vieressä tai sitten moottoritien vasenta kaistaa. [/quote] Mistä se sinä tiedät mitä ap:n mittari näyttää? [/quote] En ole tuo kelle vastasit, mutta jos oman mittarin nopeus on tarkistettu niin tietää kyllä jos edellä olevan mittari on jotain aivan muuta kuin se todellinen nopeus.

[/quote]

No jos tuo aiempi luulee tietävänsä mitä ap:n mittari näytti, hänen on täytynyt olla se ap:n perseessä roikkunut asuntovaunukuski.

Vierailija
80/109 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmin persiissä kiinni roikkujat on persehomoja audeillaan. 

Kun rekkapena tai karavaanari hilaa persiissä kiinni, niin ison ylämäen koittaessa hidastan reilusti siinä mäen alla ja sit kiihdytän tieheni. Sinbe jäävät junnaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi