Kasvissyöjä, mitä grillaat?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:26"]
Ei tullut mitään uutta vinkkiä kyllä sekaruokailijan grillaukseen. Noita kaikkia olen grillannut ja lisäksi pihviä tai kanaa tai kalaa.
[/quote]
Mitä sitten ajattelit kasvissyöjien syövän?
[/quote]
Ilmeisesti viesti oli vastaus jonkun älypään hehkutukseen, että kylläpä on monipuolista kasvissyöjien grillaus. Ei vaan tajunnut, että sekasyöjät grillaavat lueteltujen kasvisten ja juustojen lisäksi myös lihatuotteita. Selkeästi monipuolisempaa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:56"]
Ei tullut mitään uutta vinkkiä kyllä sekaruokailijan grillaukseen. Noita kaikkia olen grillannut ja lisäksi pihviä tai kanaa tai kalaa.
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti viesti oli vastaus jonkun älypään hehkutukseen, että kylläpä on monipuolista kasvissyöjien grillaus. Ei vaan tajunnut, että sekasyöjät grillaavat lueteltujen kasvisten ja juustojen lisäksi myös lihatuotteita. Selkeästi monipuolisempaa.
[/quote]
Osa sekasyöjistä grillaa, itsekin käytän monipuolisesti kasviksia ja olen sekasyöjä. Kuitenkin suurella osalla sekasyöjistä kasvisten käyttö rajoittuu kurkkuun ja tomaattiin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Osa sekasyöjistä grillaa, itsekin käytän monipuolisesti kasviksia ja olen sekasyöjä. Kuitenkin suurella osalla sekasyöjistä kasvisten käyttö rajoittuu kurkkuun ja tomaattiin.
[/quote]
Minä en tunne yhtäkään sekasyöjää, joka söisi kasviksina pelkkää kurkkua ja tomaattia. Aina on grillissä mukana kasvislisuketta ja vielä erilaisia salaatteja lisäksi. Näin siis minun tuttavapiirissäni.
Kasvissyöjät tykkäävät yleistää, että kun on nähnyt yhden sekasyöjän, joka ei juurikaan syö kasviksia, niin ihan varmaan kaikki sekasyöjät on ihan samanlaisia, juu. Samalla periaatteella minä voisin yleistää yhden tuntemani kasvissyöjän perusteella, että kaikki kasvissyöjät grillaavat vain vaahtokarkkeja ja niillä tippuu hampaat suusta ja ovat ylipainoisia.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:15"]
Kuka jaksaa vielä sanoa että kasvissyöjät syövät yhtä ja samaa ja heillä on tylsä ruokavalio. Kattokaa näitä vastauksia, lihansyöjät grillaa vaan makkaraa :DDD
[/quote]
Jos lihansyöjä saa itse vastata niin olen myös suunnitellut tekeväni seitan pinaatti cheddar makkaroita toisen version seitanista sipulista ja aurinkotomaatista, couscous salattia aurinkotomaattien ja paahdettujen paprikoiden kera ja pitaleipää zazikia, oliiviöljy/etikka marinoituja kesäkurpitsoja ja munakoisoja sekä paprikoita. Enkä jotain juustoa leivitän mikä vaan kova juusto käy viimeksi kokeilin manchegoa. Tietysti paljon chiliä. Lihaa en ole vielä miettinyt ja ehkä vielä vesimeloni fetasalaattia lisuiksi voi olla että tomaattimozzarellapiiraan. Makkara vain soijattomana. En osta itse makkaraa joku muu voi tarjota niin voin tehdä "vaihtokauppaa". Rosvopaisti oli myös jollain ideana ja laatu-olutta on jo tehty pitääkin tänään mennä kauppaan. Hienoja ideoita muillakin. Miksi esität lihansyöjät yksipuolisina? Olet juuri sitä itse mitä väität toisen olevan, mietippä vähän.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:40"]
Mäki haluisin tietää! Proteiinit jää kurpitsoista uupumaan..
[/quote]
Makkarassa proteiinia onkin aivan järjettömästi.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minä en tunne yhtäkään sekasyöjää, joka söisi kasviksina pelkkää kurkkua ja tomaattia. Aina on grillissä mukana kasvislisuketta ja vielä erilaisia salaatteja lisäksi. Näin siis minun tuttavapiirissäni.
Kasvissyöjät tykkäävät yleistää, että kun on nähnyt yhden sekasyöjän, joka ei juurikaan syö kasviksia, niin ihan varmaan kaikki sekasyöjät on ihan samanlaisia, juu. Samalla periaatteella minä voisin yleistää yhden tuntemani kasvissyöjän perusteella, että kaikki kasvissyöjät grillaavat vain vaahtokarkkeja ja niillä tippuu hampaat suusta ja ovat ylipainoisia.
[/quote]
Ja oikeestaan kaikissa vaahtokarkeissa on liivatetta joten aika hyvä kasvissyöjä tää ystäväsi :DD
Meillä koko perheen ruokavalio on lakto-ovo-vege:
Tulevana jussina grillissä on kasvisvartaat, kasvisnyytit juustolla, maissi, täytetyt herkkusienet ja sienipihvit.
Lapsille (16v, 13v ja 9v) maistuu erityisesti nyytit ja täytetyt sienet. Kuopus ei välitä herkkusienistä, joten hänelle täytän tomaatin.
Toisena iltana teen kasvispihvejä ja teemme hampurilaisia. Sunnuntai-ilta on lettuilta :)
Folionyyttien sijaa kiedo kasvikset pariin kevätkäärylekuoreen vinkin antoi nro hra40. En ole kokeillut mutta olisi pari ylimääräistä kuorta jäänyt viime viikonlopulta.
[/quote]