Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tänään sterilisaatiossa

Vierailija
16.06.2015 |

Essure laitettiin :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/27 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:45"]Oon just naistentautien osastolla. Essure laitettiin useampi kierto sitten, ja epäonnistu kai jotenkin, sillä kohtu poistettiin maanantaina. Kivut oli kamalat. Lisäksi tutulle tehdyn operaation jälkeen sille tuli kohtutulehdus. Olkaa fiksumpia ja tehkää ne operaatiot miehille!
[/quote]

Tähän vielä lisäisin, että kohdunpoisto oli nyt pakko tehdä komplikaatioiden takia. Eli mulle tuli synnytyskivut, aivan kamalat. Emätin kiinnitetään jotenkin ristiluuhun, ja tästä tuli melkeen 2kk yhdyntäkielto. Parisuhteessa kannattaisi muistaa, että ehkäsy on yhteinen juttu, ja jos mies haluaa vedellä paljaalla, voi hyvin hoitaa vasektomian. Miehelle hommasta ei seuraa näitä ihanuuksia, yksi tutun tuttu kuoli operaatioon, multa lähti kohtu ja tutulla tuli kohtutulehdus. Muitakin komplikaatioita varmasti on. Mies vasektomiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä osastolta vielä sanosin sen, että lähetteen sai helposti kun kerta kriteerit täytyy, mutta mahdollisista ongelmista ei kerrottu kunnolla. En suosittele kellekään.

Vierailija
4/27 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:24"]

] Koska MINÄ en halua enää lapsia. Jos eroaisimme, olisi mies halutessaan vapaa hommaamaan vaikka kymmenen mukulaa. Itse en enempää lapsia enää ikinä halua, vaikka mitä kävisi. Ap

[/quote]

Näin juuri. Täällä yksikin mamma kerran sanoi, että parisuhteen pitäisi olla vahva, jotta naisen kannattaisi mennä sterilointiin. Parisuhteen ei tarvitse liittyä asiaan millään lailla. Vapaaehtoisesti lapsettoman sinkkunaisenkin pitäisi halutessaan saada sterilointi. Jos pitää valita jompi kumpi, niin miehelle helpompi. Naisella on sektion yhteydessä kätevä tilaisuus.

Vierailija
5/27 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti vakiintuneessa parisuhteessa se pitää tehdä miehelle.

Vierailija
6/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama laitettu, suosittelen

Vierailija
7/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuiko? Paljonko maksoi?

Vierailija
8/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! :)

Vierailija
9/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haluaako joku kertoa kokemuksia? Siis ihan millainen toimenpide oli ja onko jotku jutut muuttunu sen jälkeen. Itseä kiinnostaisi kovasti..

Vierailija
10/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin, ja vielä samassa paikassa missä ap

Vierailija
11/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tehtiin?

Vierailija
12/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:33"]Sattuiko? Paljonko maksoi?
[/quote]

Kyllä se aavistuksen sattui, vaikka esilääkityksenä oli 800mg ibuprofeiinia ja 1g parasetamolia. Kipua kysyivät siinä heti toimeenpiteen jälkeen, 1-10 asteikolla. Sisäänvienti oli siinä 4 luokkaa ja kierteiden asetus 8. Asetuksen jälkeen sattui lantioon ja alaselkään, johon sain litalginia. Hetken istuin, menin kotiin, lepäsin ja enää ei satu. Vähän verta tulee. Ja ihan poliklinikkamaksun hinnalla. Ap

Vierailija
13/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:36"]

Leikkaus tehdään peräsuolen kautta pitkillä saksilla. Viikon päästä pitää mennä lääkärille åantavaksi jotta hän voi todeta että sterilisaatio onnistui. -ap

[/quote]

Kiva :) Saako lääkärin valita?

Vierailija
14/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ikää ap:llä? Montako lasta?

Vierailija
15/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon just naistentautien osastolla. Essure laitettiin useampi kierto sitten, ja epäonnistu kai jotenkin, sillä kohtu poistettiin maanantaina. Kivut oli kamalat. Lisäksi tutulle tehdyn operaation jälkeen sille tuli kohtutulehdus. Olkaa fiksumpia ja tehkää ne operaatiot miehille!

Vierailija
16/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helposti sait lähetteen sterilisaatioon? Mulle tuli vain kauheaa paasausta kuinka vaikea prosessi koko Essuren laittaminen on kun pitää Valviralla hyväksyttää koko toimenpide. Kriteerit mulla kuitenkin täyttyisi kun olen reilusti yli 30v ja mulla on 3 lastakin.

Vierailija
17/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipailisin lisää kokemuksia.

t. operaatioon haluava

Vierailija
18/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kun tehtiin neljäs sektio, niin napsastiin samalla piuhat poikki.

Vierailija
19/27 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:48"]Kuinka helposti sait lähetteen sterilisaatioon? Mulle tuli vain kauheaa paasausta kuinka vaikea prosessi koko Essuren laittaminen on kun pitää Valviralla hyväksyttää koko toimenpide. Kriteerit mulla kuitenkin täyttyisi kun olen reilusti yli 30v ja mulla on 3 lastakin.
[/quote]

Helposti sain. Viimeisimmän synnytyksen jälkeisessä jälkitarkastukessa juttelin lääkärin kanssa ja siinä hän laittoi lähetteen. Tietysti liioittelin etten hormonaalista ehkäisyä voi käyttää, runsaat menkat, kuparikierukka ei käy. Synnytyspelko oli yksi syy ja tietysti se ettö olen 29v ja kolme lasta synnyttänyt. Tarjosivat kuparikierukkaa ilmaiseksi, jotta en essurea ottaisi. Eli helposti irtosi lähete ja 4 kuukautta meni, että pääsin operaatioon. Kannattaa vaan olla varma ja tuoda esille että haluaa essuren. Ole jämpti :) ap

Vierailija
20/27 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:51"]Ehdottomasti vakiintuneessa parisuhteessa se pitää tehdä miehelle.
[/quote]

Ei se minunkaan mielestä ole parisuhteesta kiinni! Tekeekö joku oikeasti sterin parisuhteen takia..?? Huh huh. Mitäs jos ero tulee? Sitten mongutaan sterin purkamista