Pienet talvihäät, tarjoiluehdotuksia?
Meidän talvihäihin kutsutaan molempien lähisuvut sekä läheisimmät ystävät, ja vieraita tulee kaikenkaikkiaan noin 50. Vihkiminen on iltapäivällä uuden ja tilavan srk-talon kirkkosalissa, ja juhlat sitten samassa rakennuksessa sijaitsevassa juhlasalissa.
Juhlat ovat pienimuotoiset: ei suuria ohjelmanumeroita eikä myöhään kestäviä tansseja, osallistujina paljon pieniä lapsia, myös meidän omat. Minulla on polvipituinen häämekko, ja kukat ja koristelut noudattavat myös hillittyä mutta mahdollisimman tyylikästä linjaa. Alkoholia tarjoillaan tervetulomaljan (tai halukkaille kahden) verran, ja juhlat eivät kestä myöhään.
Nyt kyselisin, minkälaiset tarjoilut teidän mielestä sopisivat tämäntyyppiseen tilaisuuteen? Emme ole koskaan olleet aikeissa järjestää massiivisia suuren budjetin prinsessahäitä, mutta toisaalta tarjoilukustannuksia ei ole tarpeen tinkiä minimiinkään. Pitopalveluiden listoilla näyttää olevan joko kahvimenu voileipäkakkuineen TAI täys kattaus alkupaloja ja lämmin ruoka.
Kahvimenu ei mielestäni riitä häätarjoiluksi, mutta lämpimän ruoan kanssa kustannukset (esim 35e/hlö) hiipivät jo aika korkeiksi siihen nähden, että alusta alkaen suunnitelmana on ollut järjestää "pienet häät". Lisäksi minusta lämmin ruoka kaipaisi kaverikseen ruokajuomaksi viinin, mitä taas emme haluaisi tarjoilla. Minkälaisiin välimuotoihin olette törmänneet häätarjoiluissa? Mikä toimii mikä ei?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:28"]Itse tehty akaronilaatikko luomu lihalla ja 35 hengen kakku. Alkumaljaksi liköörikonvehti.
[/quote]
Voi liköörikonvehti! :'D Aijai..
Mä äänestäisin kylmiä suolaisia ja kakkukahvi jälkiruuaksi. Jos miettii jotain buffettarjoiluja mitä on laivalla tai vaikka ravintoloissa vappulounas, niin useimmiten on niin että ne kylmät alkusuolaiset on tosi hyviä ja jälkiruokabuffett myös. Mutta sitten se siinä välissä tarjottava lämmin ruoka on jotain ihan luokatonta. Tosi usein teen itse niin, että syön niitä kylmiä (kaloja ja salaatteja ja mitä niitä on) niin paljon, että voin skipata sen lämpimän ruuan ja siirtyä suoraan jälkiruokiin. Tolla systeemillä tulee syötyä pelkkää hyvää ja tulee kuitenkin vatsa täyteen. Ne tarjottavat pitää vaan sitten mitoittaa niin, että niillä oikeasti nälkä lähtee.
Numeron 11 ehdotukset kuulostivat oikein varteenotettavilta!
Lämmin ruoka on väkisinkin jotain arkista, sellaista mitä syötetään heinätalkoissa. Siksi skippaisin sen kokonaan.