Eikös se niin ole että e-lentolippua ei tarvitse tulostaa paperille?
Ja että matkalipun voi näyttää kännykän näytöltä.
Pientä vääntöä kaverin kanssa aiheesta. Hän on sitä mieltä että pitää olla paperinen versio ja toi e-lippu pitää vaihtaa paperiseen lähtöselvityksen jälkeen.
Kommentit (13)
Hyvin on toiminut e-lippu kännykässä. Norwegianilla olen käynyt lähtöselvitysautomaatin kautta (kotimaan lennoilla) kun aina ei ole ollut istumapaikkaa lipussa, mutta Finnairilla lentäessä menen yleensä pelkän mobiililipun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:06"]
Hyvin on toiminut e-lippu kännykässä. Norwegianilla olen käynyt lähtöselvitysautomaatin kautta (kotimaan lennoilla) kun aina ei ole ollut istumapaikkaa lipussa, mutta Finnairilla lentäessä menen yleensä pelkän mobiililipun kanssa.
[/quote]
Finnarililla siis saa mobiilitarkastuskortin SMS:nä puhelimeen, jos tekee lähtöselvityksen netissä. Tiskiltä tai automaatista tosin sitten saa ne paperiset boarding passit jos siellä tekee check-inin.
Kyllä ne siinä tiskillä halutessanne tulostaa boarding passit, mutta eivät ole välttämättömät.
Riippuu lentoyhtiöstä, monet halpalentoyhtiöt vaatii paperisen e-ticketin. Muutaman kerran on jouduttu reissussa etsimään tulostinta kissojen ja koirien kanssa...
Mä tein viimeksi check-inin edellisenä iltana puhelimen kautta ja sain puhelimeen e-lipun. Näyttämällä e-lippua puhelimen näytöltä pääsin koneeseen. Lentoyhtiönä SAS. Mulla oli vain käsimatkatavarat, joten oli todella kätevä tämä e-lippu!
Mulla on edessä Flybe:n kotimaan lento ihan vain käsimatkatavaroiden kanssa. Lähtöselvitys netissä etukäteen ja lentokentällä suoraan turvatarkastusjonoon, jossa näytän kännykkään tulleen lipun.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:12"]
Mulla on edessä Flybe:n kotimaan lento ihan vain käsimatkatavaroiden kanssa. Lähtöselvitys netissä etukäteen ja lentokentällä suoraan turvatarkastusjonoon, jossa näytän kännykkään tulleen lipun.
[/quote]
Ja jos olisi ruumaan menevä laukku niin tulostetut tarrat laukkuun baggage drop-pisteen jälkeen turvatarkastukseen.
Useimmiten pääsee kännykällä, mutta katso jos lentoyhtiön nettisivuilla on netti tai mobiili check-in. Nopeutat turvatarkastusta, koneen lähtöä ja lastaamista huomattavasti. Check in:in voi yleensä tehdä myös kentällä automaatilla ja joskus tiskilläkin tai koneen lähtöportilla. Turvatarkastusta varten tarvitset check-in:istä tulostuvan boarding pass:in. En edes muista kysyykö kukaan lentolippua missään vaiheessa lentokentällä, ovat kiinnostuneempia boarding pass:ista.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:23"]Entäs, jos puhelimeen tulee joku vika juuri törkeällä hetkellä?
[/quote]
Tämän takia minulla on aina myös tulostettu lippu mukana. Minuutin vie aikaa tulostaa. Puhelin voidaan vaikka varastaa, tai sevoi hukkua.
Paperinen