Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 57-vuotias ja tässä maat joissa olen matkustanut

Vierailija
07.02.2022 |

- Neuvostoliitto
- Ruotsi
- Viro

Mies kävi yhteen aikaan työmatkoilla eikä enää lomalle ulkomaille halunnut. Sitten minä jäin työttömäksi, ei ollut oikein rahaa lähteä yksinkään tai lasten kanssa keskenään. Sitten sain töitä, ei ollut aikaa, kun työt olivat pätkiä ja lomia ei oikein ollut sekä tulevaisuus tuntui epävarmalta. Lapset kasvoivat ja muuttivat omilleen, minä sain vakityön, mies vaihtoi työpaikkaan, mihin ei kuulu reissuja.
Tuli korona. Ehkä vielä ehdin joskus....

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

58 v

Viro

Ruotsi

Matkustaisin mutta ei ole seuraa, yksin ei tässä iässä uskalla kauemmas lähteä.

Mitäh? Minä olen 61-v. januskallan kyllä matkustaa yksin, mihin vaan. No ehkä en enää Andien vuoristoon vaellukselle lähtisi.

Vierailija
22/28 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

58 v

Viro

Ruotsi

Matkustaisin mutta ei ole seuraa, yksin ei tässä iässä uskalla kauemmas lähteä.

Miksi ei muka uskalla, outoa mielestäni?   Sen kun lähtee, yksin matkustaminen on kivaakin, kun voi tehdä ja olla juuri niinkuin itse haluaa.

Terv. 62-vuotias, joka matkustelee paljon yksin. Matkustelen kyllä myös mieheni ja ystävieni kanssa.  Jos oikeasti haluat, niin lähde.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli kuusikymppinen ja ”been”-sovelluksen mukaan matkani ovat kattaneet 66% Euroopan maista ja 22% koko maailman maista.

Monissa olen käynyt useampaan kertaan, joten voinee sanoa, että olen matkustanut paljon.

Mitä tulee ap:n kommenttiin, ettei mies halunnut matkustaa työmatkojensa lisäksi: mikä este se on? Kyllä minä olen osannut ihan itse yksinkin tai naisporukassa matkustaa.

Vierailija
24/28 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos sä oikeasti haluat matkustaa, niin lähde. Mikään ei sinua estä, paitsi noi tekosyyt, sitä ja tätä, ei OIKEIN sitä, oikein tätä. 

Vierailija
25/28 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Tanska, Saksa, Alankomaat, Belgia, Luxemburg, Ranska, Englanti, Sveitsi, Liechtenstein, Tsekki, Puola, Viro, Latvia, Liettua, Venäjä (Kaliningrad), Neuvosto-Viro.

Vierailija
26/28 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on just tollasia. MINUA ei nyt huvita lähteä ulkomaille, joten sinne ei mennä vaikka vaimo haluaisi.

Vierailija
27/28 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54v. ja olen käynyt noin 50:ssä maassa Euroopassa, Aasiassa Pohjois- ja Etelä-Amerikassa. Suurin osa työmatkoja, osa kestänyt viikkoja. Myös asunut yli 10 vuotta 2:ssa muussa Euroopan maassa Suomen lisäksi ja eläkkeellä tulen asumaan ainakin osittain Suomen ulkopuolella, koska omistamme asunnon ulkomailla.

Ja mitä sitten? Kaikkialla on aika lailla samanlaista paskaa, toki Suomen talvi on melko raskasta myös.

Matkustaminen ei ole mikään välttämättömyys tekemään ihmisestä fiksumman, mutta toki matkustaminen vs. asuminen ulkomailla on sama kuin vertailisi Ladaa ja Ferraria; matkustus on ihan paskaa.

Vierailija
28/28 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 54v. ja olen käynyt noin 50:ssä maassa Euroopassa, Aasiassa Pohjois- ja Etelä-Amerikassa. Suurin osa työmatkoja, osa kestänyt viikkoja. Myös asunut yli 10 vuotta 2:ssa muussa Euroopan maassa Suomen lisäksi ja eläkkeellä tulen asumaan ainakin osittain Suomen ulkopuolella, koska omistamme asunnon ulkomailla.

Ja mitä sitten? Kaikkialla on aika lailla samanlaista paskaa, toki Suomen talvi on melko raskasta myös.

Matkustaminen ei ole mikään välttämättömyys tekemään ihmisestä fiksumman, mutta toki matkustaminen vs. asuminen ulkomailla on sama kuin vertailisi Ladaa ja Ferraria; matkustus on ihan paskaa.

No kylläpä sinä olet negatiivinen. Minäkin olen asunut useamman kerran ulkomailla, asun nytkin ja minä kyllä sanon, että elämäni on aika ihanaa ja samoin minusta on matkustelukin.