Olen 57-vuotias ja tässä maat joissa olen matkustanut
- Neuvostoliitto
- Ruotsi
- Viro
Mies kävi yhteen aikaan työmatkoilla eikä enää lomalle ulkomaille halunnut. Sitten minä jäin työttömäksi, ei ollut oikein rahaa lähteä yksinkään tai lasten kanssa keskenään. Sitten sain töitä, ei ollut aikaa, kun työt olivat pätkiä ja lomia ei oikein ollut sekä tulevaisuus tuntui epävarmalta. Lapset kasvoivat ja muuttivat omilleen, minä sain vakityön, mies vaihtoi työpaikkaan, mihin ei kuulu reissuja.
Tuli korona. Ehkä vielä ehdin joskus....
Kommentit (28)
58 v
Viro
Ruotsi
Matkustaisin mutta ei ole seuraa, yksin ei tässä iässä uskalla kauemmas lähteä.
Noin vanhana ei kannata enää matkustaakkaan.
Olen 30-vuotias ja olen käynyt seuraavissa maissa:
Norja
Ruotsi
Venäjä
Viro
Tanska
Puola
Venäjä
Ranska
Espanja (manner)
Kanariansaaret
Portugali
Italia
Monaco
Kreikka
Tunisia
Turkki
Thaimaa
Vietnam
Kambodza
Australia
Indonesia
Olen suurimman osan reissuista tehnyt köyhänä opiskelijana. Miksi et matkusta?
Olen käynyt Affenanmaalla ja te luusit ette ole.
Olen käynyt Liechtensteinissa juuri siksi että harva elwistelijä sinne eksyy. Olen siis käynyt Liechtensteinissa, mutte te luuserit ette ole.
Vapaa-ajalla olen käynyt Ruotsissa päiväreissulla pari kertaa, Virossa päivän ja toisella kertaa kaksi, Kreikassa kaksi kertaa ja kerran Turkissa.
Kaikkia työmatkoja en edes "muista".
En koe mitään nautintoa kehua matkoistani, matkustaminen ei ole mikään itseisarvo.
Olen käynyt tukholmassa ja tarttossa, mut suomessa olen sentään käynyt aikalailla kaikkialla. Olisi kyllä tarkoitus käydä vähän ulkomaillakin, osaan ranskaa ja venäjää suht hyvin. Ennen koronaa olin köyhä ja nyt matkustaminen ulkomailla ei ole kauhean helppoa. Ajateltiin kyllä lähteä miehen ja lasten kanssa autolla Eurooppaan ensi kesänä., mut ei vielä voi sanoa, että olisin käynyt. N28
Mä oon käyny Norjassa, Ruotsissa ja Lapissa jopa asunut!
-58.v.
Mä oon käynyt Ruotsissa, ja sielläkin viimeksi yli 20 vuotta sitten. Ikää 30+. Ei mua kyllä ihan hirveästi huvita matkaillakaan, kun ei ole ketään kenen kanssa matkustella. Ja rahaakin siihen tarviis...
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias ja olen käynyt seuraavissa maissa:
Norja
Ruotsi
Venäjä
Viro
Tanska
Puola
Venäjä
Ranska
Espanja (manner)
Kanariansaaret
Portugali
Italia
Monaco
Kreikka
Tunisia
Turkki
Thaimaa
Vietnam
Kambodza
Australia
IndonesiaOlen suurimman osan reissuista tehnyt köyhänä opiskelijana. Miksi et matkusta?
Ap kertoi syyt sille, miksi ei ole matkustanut. Lue se aloitus, niin ei tarvitse kysellä.
Olen kohta 70 mutta en ole käynyt Ruotsissa tai Virossa koskaan. Sen sijaan olen käynyt Latviassa, Liettuassa, Puolassa Unkarissa, Sloveniassa, Ranskassa, Briteissä ja Espanjan ja Portugalin lomasaarilla.
13/13 jatkaa: Luultavasti en enää lähde mihinkään ulkomaille. Ei enää kiinnosta.
Mä olen 42v ja maat joissa olen käynyt on Ruotsi, Viro, Italia, Iso-Britannia, Irlanti, Espanja. Latviassa olen ollut lentokentällä muutaman tunnin kun oli koneen vaihto. Närpiössä käynti ja sen närpiönruotsin kuunteleminen saa tuntumaan olon siltä kuin olisi ulkomailla. 🤣
Suomi
Ruotsi
Norja
Tanska
Viro
Latvia
Neuvostoliitto (sic!)
Saksa
Itävalta
Sveitsi
Monaco
Ranska
Italia
N 70v
Asun vakituisesti ulkomailla
Olen asunut viidessä eri maassa
Olen matkustanut paljon (lomamatkoja)
Olen matkustanut paljon (työmatkoja)
Pandemian aikaan olen tehnyt/ teen etätötä ja en ole matkustellut.
Yksi työmatka kuitenkin jo tiedossa; lento Lontooseen (muutama päivä)
(nainen/ ikä 30-35)
Myös 57-vuotias:
Ruotsi, Norja, Tanska, Länsi-Saksa, Itä-Saksa, Saksa, Alankomaat, Viro, Venäjä, Latvia ja näin tamperelaisena myös Teisko
Vähän 2007 käytyjen maiden luettelu.
Olen 58-vuotias ja maita, joissa olen käynyt, on 30. Ulkomaanmatkoja paljon enemmän, koska esimerkiksi Ruotsissa, Virossa ja Britanniassa olen käynyt kussakin toistakymmentä kertaa, lisäksi monessa muussa Euroopan maassa 2-3 kertaa. Minullakin oli aika, jolloin en voinut matkustella, mutta juuri ennen koronaa matkoja oli 5-6 vuodessa. Pelkästään keväällä ja alkukesällä 2020 ostettuna oli lennot kolmeen paikkaan (kaksi uutta maata, yksi sellainen jossa olin käynyt jo kolme kertaa) ja ne kaikki peruuntuivat.
Tiedän, että matkustaminen on epäekologista ja siksi en omalla nimelläni matkoistani paljon puhu, mutta olen lapsesta saakka karttakirjaa selaillut ja haaveillut siitä, kuinka joskus vielä käyn kaikissa niissä kiinnostavissa paikoissa, mitä maailmalla on, ja siksi aion jatkaa sitä kunhan korona jälleen helpottaa.
Olen samanikäinen, ei kummempia reissuja täälläkään. En ole käynyt koskaan edes Virossa
- Ruotsi, Norja (Lapin ihmiselle melkein kotimaata )
- Neuvostoliitto (luokkaretki)
- Kreikka (luokkaretki)
- Bulgaria
- Turkki
- USA (kilpailuvoitto)