Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla todella voimakasta masennusta PMS-oireina?Ärsyttävää:(

Vierailija
16.06.2015 |

Eilen oli taas niin syöksykierrepäivä,iltaa kohti vaan itketti ja ihan pakokauhun omaisia ajatuksia elämästä,kuolemasta,kaikesta.Kuoleman kaipuu,ikävä,yksinäisyys.. Ja nyt alkaa taas helpottamaan kun kuukautiset alkoi ja olo on enemmän oma itseni.

Kellään muulla voimakasta masennusta ja itsetuhoisuus aatoksia PMS-oireina?Olen jo useamman vuoden pitänyt kirjaa näistä oireista ja lopulta niitä ei voi selittää minään muuna kuin kuukautiskiertoon liittyvänä.Olen siis luomu,ehkäsynä kortsu.Monesti on tullut tehtyä todella tyhmiä virheitä näiden oireiden kourissa kun pakokauhu estää ajattelemasta kunnolla.Tuli ero poikaystävän kanssa taannoin, koska muutuin hirviöksi useamman päivän ajaksi tämän takia ja en tuolloin vielä tunnistanut vaivaa näin selkeästi.Eihän Se semmoista jaksanut,miettikää nyt jos koko ajan sekoilee.

Nykyisin koitan b6-vitamiini lisällä hoitaa oireita mutta vaikea sanoa auttaako vai ei.Yleensä syvin kuilu on juuri päivää ennen menkkoja,joskus olen aivan raunio jo viikkoa ennen.

Tämä vaikuttaa todella paljon elämääni,mutta ei tähän ilmeisesti ole ratkaisua.Mulle ei käy oikein mikään hormoniehkäsy(tulppavaara) enkä mielellään niitä otakkaan.

Pakko oli avautua kun niin vituttaa välillä.Miksi Se elämän ilo katoaa aivan kokonaan.Aina saa pelätä että taas tekee jotain tyhmää,rahaa palaa,ihmisuhteet katkeaa yms...oon harkinnut että kävisin vaikka yksityisellä poistattaa kaikki värkit että Sais tasasemman elämän mutta eipä taida siitäkään helppoa tulla.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi pms-oireisiin magnesium+b6 vitamiinilisä. Kannattaa kokeilla! Myös kävelylenkit luonnossa ja jooga piristävät masentunutta oloa ainakin väliaikaisesti.

Vierailija
42/46 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin minipillerit kuukausi sitten, eka kierto oli liian lyhyt mutta nyt ensimmäinen kunnon kierto menossa ja menkat tulossa parin päivän sisään.

Ihmettelin että mikä ihme on kun itken vaan ja kaikki on huonosti (ei oikeasti ole) ja lopuksi jopa itsetuhoisia ajatuksia jotka sai sitten etsimään netistä tietoa liittykö tämä pms oireisiin. Ihan hirveetä :( Ekat kunnon menkat ja olisin ihan valmis kokeilemaan jotain masennuslääkkeitä tähän. Niin ahdistava olo on ja hirveä ajatus että tämä pitäisi kerran kuukaudessa käydä läpi..

Toivon vaan että tulisin nopeasti raskaaksi ja että ne hormonit ei pistäisi päätäni näin sekaisin. Sitten äkkiä minipillerit takaisin. Niiden kanssa elämä oli ihanan tasaista! Ei mitään tällaista. Suosittelen kyllä kokeilemaan jos auttaisi muillakin pms oireisiin. Itselläni oli cerazette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällä hetkellä itken😂😂Menkat alkaa parin päivän sisällä. Tää on hirveää,vaikka yritän ajatella,että tää tulee joka kuukausi..tsemppiä siskot.

Vierailija
44/46 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä joka kirjoitit oireilusta päivinä 4-7! Minulla on samaa! Olen kahlannut netin läpi ja en saa mistään kiinni, mitä hormonitoiminnassa silloin tapahtuu. Minulla on silloin hirveä ahdistus eikä elämästä tule mitään. Olisiko tästä mitään lisätietoa saatavilla?

Toinen rankka vaihe on päivät n. 19-22. Silloin olen siinä kunnossa että menen junan alle.. Töistä tulee poissaoloja kun en vain kykene lähtemään kotoa. Ahdistaa ja pelottaa. Noiden päivien jälkeen ”helpottaa” ja tilalle ”vain tavalliset” pms-oireet.

Vierailija
45/46 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla,ennen menkkoja itsemurha mielessä ja panokaverien jättäminen yms.

Vierailija
46/46 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa, tosin en onneksi ole ihan noin pahassa kunnossa. Olen aiemmin sairastanut myös keskivaikeaa masennusta, ja siihen verrattuna olen vielä melko toimintakykyinen. Ajattelen kuitenkin olevani maailman huonoin äiti ja mieheni vihaa minua, ja lisäksi olen todella kiukkuinen.

Oireet ovat olleet kaikkein pahimmillaan luomuna. Minulla on todella huonoja kokemuksia kaikista muista hormonivalmisteista, mutta onneksi lääkäri sai ylipuhuttua kokeilemaan hormonikierukkaa vuotohäiriöihin. Sen myötä mieliala on tasoittunut ja ferritiiniarvot ovat nousseet vähän terveemmälle tasolle, mikä auttaa muuhunkin jaksamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä