Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla todella voimakasta masennusta PMS-oireina?Ärsyttävää:(

Vierailija
16.06.2015 |

Eilen oli taas niin syöksykierrepäivä,iltaa kohti vaan itketti ja ihan pakokauhun omaisia ajatuksia elämästä,kuolemasta,kaikesta.Kuoleman kaipuu,ikävä,yksinäisyys.. Ja nyt alkaa taas helpottamaan kun kuukautiset alkoi ja olo on enemmän oma itseni.

Kellään muulla voimakasta masennusta ja itsetuhoisuus aatoksia PMS-oireina?Olen jo useamman vuoden pitänyt kirjaa näistä oireista ja lopulta niitä ei voi selittää minään muuna kuin kuukautiskiertoon liittyvänä.Olen siis luomu,ehkäsynä kortsu.Monesti on tullut tehtyä todella tyhmiä virheitä näiden oireiden kourissa kun pakokauhu estää ajattelemasta kunnolla.Tuli ero poikaystävän kanssa taannoin, koska muutuin hirviöksi useamman päivän ajaksi tämän takia ja en tuolloin vielä tunnistanut vaivaa näin selkeästi.Eihän Se semmoista jaksanut,miettikää nyt jos koko ajan sekoilee.

Nykyisin koitan b6-vitamiini lisällä hoitaa oireita mutta vaikea sanoa auttaako vai ei.Yleensä syvin kuilu on juuri päivää ennen menkkoja,joskus olen aivan raunio jo viikkoa ennen.

Tämä vaikuttaa todella paljon elämääni,mutta ei tähän ilmeisesti ole ratkaisua.Mulle ei käy oikein mikään hormoniehkäsy(tulppavaara) enkä mielellään niitä otakkaan.

Pakko oli avautua kun niin vituttaa välillä.Miksi Se elämän ilo katoaa aivan kokonaan.Aina saa pelätä että taas tekee jotain tyhmää,rahaa palaa,ihmisuhteet katkeaa yms...oon harkinnut että kävisin vaikka yksityisellä poistattaa kaikki värkit että Sais tasasemman elämän mutta eipä taida siitäkään helppoa tulla.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri..

Vierailija
2/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kohtalotoveri mitään koittanu asialle tehdä?Entäs te joilla esim pillerit,onki samantyylisiä oireita?Ne pillerien hormoonithan vaihtelee päivän mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
4/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. PMS:n lisäksi joskus ovulaation aikaan myös mielialanvaihteluja. Menee elämä hukkaan naisena yksityiselämässä ja työelämässä kun haluaisi kuolla sen pari viikkoa kuukauden ajasta.

Vierailija
5/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Kohta viikon ollu aivan kamala olo. Masentaa, itkettää ja kiukuttaa kaikki. En jaksa nähdä ketään enkä edes vastata puhelimeen. Haluan vaan itkeä ja maata sängyssä ja toivon että kuolisin.

Vierailija
6/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua masentaa todella voimakkaasti 4-7 päivää menkkojen jälkeen, eli PostMS. Joskus tuntuu että sieltä alhosta ei meinaa millään päästä enää ylös, kerta kerralta vaikeampaa. Olen ruma, läski, hirveä, epäonnistunut kaikessa elämässäni, tyhmä ja sietämätön ihminen jonka päällä kaikki vaatteet näyttää hirveiltä ja joka ei osaa mitään ja jota ei kukaan kaipaa jne.

Vierailija
7/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:50"]Mua masentaa todella voimakkaasti 4-7 päivää menkkojen jälkeen, eli PostMS. Joskus tuntuu että sieltä alhosta ei meinaa millään päästä enää ylös, kerta kerralta vaikeampaa. Olen ruma, läski, hirveä, epäonnistunut kaikessa elämässäni, tyhmä ja sietämätön ihminen jonka päällä kaikki vaatteet näyttää hirveiltä ja joka ei osaa mitään ja jota ei kukaan kaipaa jne.
[/quote]

Et ole täysin epäonnistunut - ainakin onnistuit kuvailemaan PMS -tuntemuksia.

Vierailija
8/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Täällä myös. Pari päivää ennen kuukautisia maailma kaatuu päälle. Tunnistan sen tunteen nykyään ja osaan suodattaa ajatukset, etteivät vaikuta toimiin. Oireet ovat lievemmät kun ruokavalio on kunnossa. Asian tiedostaminen auttaa eniten. Sanon vain itselleni, että maailma ei ole kaatumassa vaan hormonit vain tekee tepposiaan.

Vierailija
9/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Täällä myös. Pari päivää ennen kuukautisia maailma kaatuu päälle. Tunnistan sen tunteen nykyään ja osaan suodattaa ajatukset, etteivät vaikuta toimiin. Oireet ovat lievemmät kun ruokavalio on kunnossa. Asian tiedostaminen auttaa eniten. Sanon vain itselleni, että maailma ei ole kaatumassa vaan hormonit vain tekee tepposiaan.

Vierailija
10/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, liityn seuraan. Voi olla, että Nuvaringin kanssa oli vähän kevyempää. Mirenan kanssa koko kierto oli yhtä PMS:ää ja kuparikierukan kanssa yhtä vuoristorataa kuin nyt luomuna. Tiivistää voi niin, että viikon ajan (kuukautisten ajan ja siitä pari päivää) olen ihan voittamaton ja mahtava ihminen, sitten pari viikkoa sellainen normaali ja viimeisen viikon pelkään ihmisiä, haaveilen kuolemasta ja käveleskelen junaradan vartta "sillä silmällä". Tämä on ihan hirveää esim. töiden kannalta. Laitapa joku liikeneuvottelu tuonne itsariviikolle...

Vierailija
11/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kohtalotoveri, just nyt on tommonen fiilis. Bonarina vielä tajuton väsymys, armoton vitutus ja räjähdysherkkä.
Tulppavaara mullakin joten hormonaslinen ehkäisy ei käy, enkä mä kyllä sitä tarviiskaan. Sain jotain masennuslääkkeitä pms oireisiin ja turposin kuumailmapallkoksi.. Ennemmin oon raivohullu

Vierailija
12/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liki 50v. ja pms-oireilua kestänyt parikymmentä vuotta. Oireita oli fyysisiä, järkyttävää turvotusta, johon gyneltä furesista, mielialan hoitoon söin vuosikausia seromexiä, jonka jätin pikkuhiljaa vähentämällä pois muutamia vuosia sitten. Todellakin sympatiseeraan ap:ta ja muita samassa veneessä olevia.

Vierailija
13/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tuollaista. Ahdistava möykky rinnassa. Inhoan itseäni, näytän läskiltä ja vaatteet on rumia, elämäni on epäonnistunut, minä olen epäonnistunut. Itken kaikkia kuolleita läheisiä, haluaisin kuolla itsekin. Kukaan ei välitä minusta ja se on ihan oikein. Olen levoton, en saa mitään aikaan, ahdistaa, vituttaa, mikään ei tunnu hyvältä. Ja sitten kun ovuloin haluaisin panna kaikkia, ihastun vaikka sukulaiseen, haluan miehen, olen hellyyden kipeä, haluan rakkautta. Sitten kun ovulaatio ohi miehet ei kiinnosta tippaakaan. Pian alkaakin taas pms-oireet... Ssatana!

Vierailija
14/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi samanlaisia oireita teillä kaikilla niinkuin minulla.Joskus kun tutkin tätä niin tuli vastaan joku progesteronia sisältävä tabletti,jolla joskus koitetaan hoitaa pms oireita.Ei nyt millään tule nimi mieleen,voin koittaa googlettaa sitä huomenna.Mitä tuo yhden mainitsema estrogeenivoide on?Jos estrogeeni auttaisi niin silloinhan sitä voisi syödä esim soijarouheesta.Vuosia sitten tuli sitä enemmän syötyä ja sillä sai aina kuukautisia siirrettyä pari päivää myöhemmin alkaviksi.Hassua!Koitetaan jaksaa oireiden kanssa ja etsitään ratkaisuja!

Vierailija
15/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pari viimeistä päivää ennen vuodon alkua on usein todella synkkää. Olo on ahdistunut, epätoivoinen, iloton. Mietin usein itsemurhaa. Kaikki tuntuu toivottomalta. Onneksi nykyään tiedän, että olo helpottaa hiukan parissa päivässä, etten tee mitään hölmöä. En käytä hormonaalista ehkäisyä, koska pelkään että niistä menee nuppi lopullisesti sekaisin.

Vierailija
16/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuopa Se just on että miten oikeasti edes töissä voi pärjätä jos on noita oireita??Miten siellä voi olla oma vahva itsensä kun tuntuu että vois vaan itsarin tehdä kokoushuoneessa.Ihan hullua ettei tähän ole löydetty ratkaisua..

Vierailija
17/46 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi. Syön yli tarpeen, vihaan kaikkea ja kaikkia itseni mukaan lukien. Suutun lapsille turhasta ja vihaan itseäni entistä enemmän. Alkukierron olen kuin eri ihminen.
Iän myötä tuntuu pahenevan, pitenevän ja hankaloituvan oireet.

Vierailija
18/46 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi estrogeenivoide vaikuta vaan paikallisesti, emättimen limakalvoihin lähinnä..?

Vierailija
19/46 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruotsissa ainakin annetaan heti ssri lääkitys nille kahdelle viikolle kun oireet jyllää. Pms:ää varten myydään ihan omalla nimellä sitä lääkettä. Useimmilla toimii. Niinkuin mullakin.

Vierailija
20/46 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni PMS:n oireet vaihtelevat, välillä hirvittävät oireet, välillä ei mitään. mutta tutun kuuloisia juttuja täällä on.
Itse alan PM:n kourissa itkeä ilman syytä, olen masentunut, äärimmäisen vittuuntunut, apaattinen, surullinen... Pahimmillaan 2 viikkoa putkeen.
Nuo itkukohtaukset ovat kyllä hämmentäviä, kun ne eivät johdu mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän