Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto mä inhoon näitä nykyajan "keittiöitä"

Vierailija
06.02.2022 |

Asutaan vuokralla. Uusi kerrostalo. Tilava ja hyvän kokoiset makkarit, mut keittiö-olohuone on yhtä ja samaa tilaa. Keittiö on pätkä tiskipöytää yhdellä seinustalla missä liesi ja jääkaappi päädyssä. Laskutilaa hädintuskin yhtään ja kaappitilasta ei voi edes puhua. Mulla on osa kuiva-aineista kuivatuskaapissa. Kodinkoneet ovat eteisen kaapeissa. Olen myynyt air fryerin ja blenderin tilanpuutteen vuoksi. Kaipaan vanhaa kunnon keittiötä! Sellaista joka on oikeasti erillään muista huoneista. En kyl millään haluais muuttaa 90-luvun taloon. Kuka näitä suunnittelee? Joku joka ei ole keittiötä koskaan tarvinnut.

Kommentit (358)

Vierailija
301/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraat tsiikaa ruoalaittoa, stressaavaa.

Muu perhe katsoo telkkaria ja minä yritän hääriä keittiössä hiljaa. Astiat kolaa, koneet surraa jne.

Kuka kumma tälläsen keittiövillityksen keksi?

Siis oletko sinä joku palvelija, joka tekee hiljaa ruokaa samalla kun muut katsoo televisiota? Miksi ihmeessä? Ja miksi ette muuta pois?

Niinpä. Kyllähän kunnon mammalla on aina perhe hymyilevänä ja onnellisena puuhakkaasti tekemässä yhteistä päivällistä siellä avokeittiössä🥰

Joo, muakin kiinnostaisi miten tämä käytännössä toimii? 4 henkilöä "puhastelemassa" ja "kokkailemassa" yhdessä keittiössä. Samalla jääkaapilla rampataan hakemassa kukin sitä mikä itsellä on teon alla. Vesihanaa tarvii kaikki neljä, välillä samaan aikaan, tungosta, törmäilyä. Roskiskaapilla käy jokainen vuorotellen jonossa odotellen vuoroaan. Pitääkö yksi kiinni tomaatista, kun toinen leikkaa sitä? Yksi hämmentää kattilaa samalla kun toinen lisää sinne aineksia? vai mitä tämä mystinen yhdessä tekeminen on? 

Kuulostaa aivan tolkuttomalta.

Ei kai kellään tuollaista joukkokokkaamista ole. Mutta kyllähän tuo vähän pistää silmään, että jonkun perheenjäsenen pitäisi hiljaa hääriä siellä keittiössä kun toiset katsoo telkkaria. Tietysti jos tykkää tuollaisesta niin mikä ettei.

Vierailija
302/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi puuttuu kuivauskaappi ja yläkaapit? En itse halua ainakaan halua erillistä kuivaustelinettä tai pitää astioita avohyllyllä pölyttymässä.

Kuivauskaappi on ihan MUST.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi puuttuu kuivauskaappi ja yläkaapit? En itse halua ainakaan halua erillistä kuivaustelinettä tai pitää astioita avohyllyllä pölyttymässä.

En ole kaivannut kuivauskaappia tai telinettä kyllä kertaakaan. Astiathan voi hyvin olla alakaapissa vetolaatikossa.

Kaikkia astioita ei voi tiskata koneessa.

Vierailija
304/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä te siellä kuivaatte? Itse laitan kuivat astiat aina tiskikoneesta suoraan kaappiin. Pannut yms isommat kuivaan pyyhkeellä. Nyt asun väliaikaisesti asunnossa jossa on kuivauskaappi. En pidä siitä, että kaapista valuu vettä pöydälle joten en halua käyttää tuollakaan.

Vierailija
305/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä te siellä kuivaatte? Itse laitan kuivat astiat aina tiskikoneesta suoraan kaappiin. Pannut yms isommat kuivaan pyyhkeellä. Nyt asun väliaikaisesti asunnossa jossa on kuivauskaappi. En pidä siitä, että kaapista valuu vettä pöydälle joten en halua käyttää tuollakaan.

Kaikenlaista kippoa ja kuppia tulee pestyä joskus käsinkin, plus tiskiharja on kiva ripustaa kuivumaan.

Avokeittiötä en ottaisi ikinä, tuskin moni muukaan kun muoti taas vähän muuttuu. Avohyllyt on todella huono idea keittiössä. Yläkaappien puute samoin kostautuu täyteen tungettuina alakaappeina.

Vierailija
306/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim parempia astioita, joita ei voi laittaa pesunåkoneeseen. Antiikkiposliinit, kristallilasit…

Vierailija
307/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim parempia astioita, joita ei voi laittaa pesunåkoneeseen. Antiikkiposliinit, kristallilasit…

itse kuivaan nämä pyyhkeellä. Itse totesin, että on järjetöntä (itselleni) käyttää keittiön parasta kaappitilaa sillä, että siellä on jotain kuppeja ja kippoja,. Noilla antiikkiposliineille on kuitenkin se oikea säilytyskaappi, joten laitan siis sinne suoraan.

Vierailija
308/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä noita tullut laitettua kuivauskaappiin silloinkaan kun sellainen oli. Tiskauksen jälkeen kuivaus ja suoraan kaappiin, ehkä joka toinen joulu.

Vierailija
309/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista kippoa ja kuppia tulee pestyä joskus käsinkin, plus tiskiharja on kiva ripustaa kuivumaan.

Avokeittiötä en ottaisi ikinä, tuskin moni muukaan kun muoti taas vähän muuttuu. Avohyllyt on todella huono idea keittiössä. Yläkaappien puute samoin kostautuu täyteen tungettuina alakaappeina.

Kun alakaappeja on riittävästi, niin ei ne ole täyteen tungettuja. Tämä ei siis koske vain avokeittiötä vaan yleensäkin. ihmisen pitää osata myös luopua niistä rojuistaan.

Vierailija
310/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä noita tullut laitettua kuivauskaappiin silloinkaan kun sellainen oli. Tiskauksen jälkeen kuivaus ja suoraan kaappiin, ehkä joka toinen joulu.

Joillakin varmaan käytetään noita antiikkiastioita niin usein, että on järkevää varata niille kuivaustilaa. Itsellä ei tule käytettyä niin usein noita käsin tiskattavia astiastoja.

Vierailija
311/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan älytön marmori "saareke" maksoi älyttömästi ja hankala joka suhteessa. Kehuivat miten vieraita voi "viihdyttää" samalla kun ruokaa laittaa.

Vierailija
312/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan älytön marmori "saareke" maksoi älyttömästi ja hankala joka suhteessa. Kehuivat miten vieraita voi "viihdyttää" samalla kun ruokaa laittaa.

Kuka kehui?

Vierailija
313/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

astioita!!!

pesen käsin.

ja ne vedet tippuu lavuaariin..

Vierailija
314/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

astioita!!!

pesen käsin.

ja ne vedet tippuu lavuaariin..

Tässä asunnossa on 80 cm leveä kuivauskaappi joten vain osa siitä on lavuaarin päällä (yksi allas). Minusta tämä on täysin järjetön ratkaisu pienessä asunnossa. Näin pienessä keittiössä ei voi olla yhteensäkään niin paljon astioita, että tuo 2-hyllyinen kuivauskaappi täyttyisi. 160 cm ihan turhaa hyllytilaa.

Vierailija
315/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu omakotitaloissa. Katsoin avaimet käteen -taloja useammalta valmistajalta ja ensimmäinen kriteeri tilaratkaisuissa oli erillinen keittiö. Olivat kiven alla! En todellakaan halua katsella tiskejä, kodinkoneita ym koko aikaa.

Aletaanko jutella lasiseinällisistä (=läpinäkyvistä) parvekkeista 😁? ( yökötys)

Vierailija
316/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
317/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiötkin nykyään tehdään n. 26 neliöö pieneksi. Just sänky ja pieni pöytä mahtuu, wc tilat onkin sitten turhan isot. Kyllä keittiö vaikka pienikin pitää olla. En viitsis katsella tiskipöytää ja hellaa olohuoneessa.

Vierailija
318/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraat tsiikaa ruoalaittoa, stressaavaa.

Muu perhe katsoo telkkaria ja minä yritän hääriä keittiössä hiljaa. Astiat kolaa, koneet surraa jne.

Kuka kumma tälläsen keittiövillityksen keksi?

Siis oletko sinä joku palvelija, joka tekee hiljaa ruokaa samalla kun muut katsoo televisiota? Miksi ihmeessä? Ja miksi ette muuta pois?

Niinpä. Kyllähän kunnon mammalla on aina perhe hymyilevänä ja onnellisena puuhakkaasti tekemässä yhteistä päivällistä siellä avokeittiössä🥰

Joo, muakin kiinnostaisi miten tämä käytännössä toimii? 4 henkilöä "puhastelemassa" ja "kokkailemassa" yhdessä keittiössä. Samalla jääkaapilla rampataan hakemassa kukin sitä mikä itsellä on teon alla. Vesihanaa tarvii kaikki neljä, välillä samaan aikaan, tungosta, törmäilyä. Roskiskaapilla käy jokainen vuorotellen jonossa odotellen vuoroaan. Pitääkö yksi kiinni tomaatista, kun toinen leikkaa sitä? Yksi hämmentää kattilaa samalla kun toinen lisää sinne aineksia? vai mitä tämä mystinen yhdessä tekeminen on? 

Kuulostaa aivan tolkuttomalta.

Ei kai kellään tuollaista joukkokokkaamista ole. Mutta kyllähän tuo vähän pistää silmään, että jonkun perheenjäsenen pitäisi hiljaa hääriä siellä keittiössä kun toiset katsoo telkkaria. Tietysti jos tykkää tuollaisesta niin mikä ettei.

Kylläkait meillä tehdään yhdessä ruokaa. Samaan aikaan keittiössä pyörii vaimo, mä ja lapset saattavat olla lisänä tekemässä esim salaattia. Vuoroa odotetaan vesihanalle tai roskikselle. Sehän on kaikista parasta että tehdään nimenomaan paljon yhdessä. M36v

Vierailija
319/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu omakotitaloissa. Katsoin avaimet käteen -taloja useammalta valmistajalta ja ensimmäinen kriteeri tilaratkaisuissa oli erillinen keittiö. Olivat kiven alla! En todellakaan halua katsella tiskejä, kodinkoneita ym koko aikaa.

Aletaanko jutella lasiseinällisistä (=läpinäkyvistä) parvekkeista 😁? ( yökötys)

Kyllä meillä on valmistalo 100 neliöö avaimet käteen periaatteella ja on ihan erikseen keittiö, olohuone, 4mh jne... Jopa ihan kivan kokoinen keittiö...

Vierailija
320/358 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin huvikseni myynti-ilmoituksia. Kaikissa oman paikkakuntani uudehkoissa/uusissa myytävissä asunnoissa oli avokeittiö tai seinäkeittiö.

Mutta sitäkin enemmän hämmästyttää se että monessa kohteessa ulko-ovesta tullaan suoraan siihen keittiöön/avokeittiöön/olohuoneeseen. Ei minkäänlaista eteistä! Mikä järki tuossa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä