82 syntyneet nelikymppisiä??
Miten aika voi mennä näin nopeasti. Eikö 1982 syntyneiden pitäisi olla 28-vuotiaita?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin lohduttavaa tietää, että on muitakin, jotka hämmästelevät omaa ikäänsä. Olen 37 - äitini oli samanikäinen, kun minä olin seitsemän! He olivat ihan oikeasti tukevasti aikuisia silloin, mutta itsestä tuntuu tässä iässä aivan kuin olisin juuri ja juuri siinä nuoruuden ja aikuisuuden rajoilla, joku 26 ehkä vuosissa. Korkeintaan.
2005 syntynyt kummilapsi meni viime syksynä lukioon. En ymmärrä, miten sinne nykyään mennään suoraan ala-asteelta!
Mitä ihmeellistä on siinä, että 37-vuotiaalla on 7-vuotiias lapsi?
No entäs tämä: vuodesta 1922 vuoteen 1972 on 50v.
Samoin kuin vuodesta 1972 vuoteen 2022.
Niin siitä entisestä kaikkitietävästä nulikasta joka haukkui vanhempiaan boomeriksi tulee itse boomeri jota teinit haukkuvat kalkkikseksi. Niin käy vääjäämättä myös niille tämän päivän räkänokka-tyhjännauraja teineille ja aikanaan myös Sannakin sen tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että nykyään vuodet menevät nopeammin kuin ennen. Ihan kuin aika olisi kärsinyt inflaation kuten raha, vaikkei se mahdollista olekaan.
Tää voi hyvin pitää paikkansa. Aika kärsii inflaatiosta. Tuntuu kuin elämä meni nopeudella 1,07. Eli sellaisella pienellä pikakelauksella eteen päin.
Kohta tästäkin keksitään jokin ilmastonmuutokseen liittyvä ilmiö.
Te, jotka ootte lähemmäs 40v ja ette voi uskoa sitä, niin johtuuko se jotenkin siitä, että ette ole kokenut ja nähnyt elämässä tarpeeksi vai mistä?
Mä oon vasta 30v, mutta en voi uskoa, että oon niin nuori. Tää johtuu ehkä siitä, että elämässä on tullut koettua jo "liikaa". Aikuistuin tosi nuorena. Muutin omaan asuntoon heti kun täytin 18v. Lukiossa oli jo ensimmäinen, pitkä parisuhde. Bilettää ehdin jo nuorena aivan tarpeeksi. Yliopistoon menin heti 20v. Naimisiin 25v, mutta siitäkin on jo erottu. Jotenkin tuntuu, että kaikki on nähty, vaikka ei edes ole. Toivoisin parisuhdetta, mutta samaan aikaan oon tosi kyyninen ja ajattelen, että kuitenkin se päättyy eroon. Mun ikäiset menee nyt naimisiin ja perustaa perheitä, mutta itse koen itseni jo vanhaksi keski-ikäiseksi akaksi. Mua myös luullaan usein vanhemmaksi, mikä ei varsinaisesti imartele.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ootte lähemmäs 40v ja ette voi uskoa sitä, niin johtuuko se jotenkin siitä, että ette ole kokenut ja nähnyt elämässä tarpeeksi vai mistä?
Mä oon vasta 30v, mutta en voi uskoa, että oon niin nuori. Tää johtuu ehkä siitä, että elämässä on tullut koettua jo "liikaa". Aikuistuin tosi nuorena. Muutin omaan asuntoon heti kun täytin 18v. Lukiossa oli jo ensimmäinen, pitkä parisuhde. Bilettää ehdin jo nuorena aivan tarpeeksi. Yliopistoon menin heti 20v. Naimisiin 25v, mutta siitäkin on jo erottu. Jotenkin tuntuu, että kaikki on nähty, vaikka ei edes ole. Toivoisin parisuhdetta, mutta samaan aikaan oon tosi kyyninen ja ajattelen, että kuitenkin se päättyy eroon. Mun ikäiset menee nyt naimisiin ja perustaa perheitä, mutta itse koen itseni jo vanhaksi keski-ikäiseksi akaksi. Mua myös luullaan usein vanhemmaksi, mikä ei varsinaisesti imartele.
Ite oon varma, että kuten ihmisissä on eroja muutenkin, niin on myös eroja ajan hahmottamisessa ja joillekin aika kuluu oikeasti nopeammin kuin toisille.
Lapsena tuli katottua näitä Dudesoneja ja varsinkin Jackassia. Johnny Knoxville on jo yli 50v ja Bam Margera ja muut Jackass tyypit jo yli 40v :D Outoa ajatella, että nuo lapsenmieliset sällit on jo vanhojen kirjoissa hahah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin lohduttavaa tietää, että on muitakin, jotka hämmästelevät omaa ikäänsä. Olen 37 - äitini oli samanikäinen, kun minä olin seitsemän! He olivat ihan oikeasti tukevasti aikuisia silloin, mutta itsestä tuntuu tässä iässä aivan kuin olisin juuri ja juuri siinä nuoruuden ja aikuisuuden rajoilla, joku 26 ehkä vuosissa. Korkeintaan.
2005 syntynyt kummilapsi meni viime syksynä lukioon. En ymmärrä, miten sinne nykyään mennään suoraan ala-asteelta!
Mitä ihmeellistä on siinä, että 37-vuotiaalla on 7-vuotiias lapsi?
Et ymmärtänyt lukemaasi. Kokeile uudestaan.
Just täytin 40, mutta tunnen itseni edelleen hädin tuskin kolmekymppiseksi. Naamakaan ei ole muuttunut juurikaan (ainakaan omasta mielestä), joten on ihan liian helppoa kuvitella olevansa vasta muutaman vuoden päässä teinivuosista 😄
Vierailija kirjoitti:
Niin siitä entisestä kaikkitietävästä nulikasta joka haukkui vanhempiaan boomeriksi tulee itse boomeri jota teinit haukkuvat kalkkikseksi. Niin käy vääjäämättä myös niille tämän päivän räkänokka-tyhjännauraja teineille ja aikanaan myös Sannakin sen tajuaa.
Aika typerää pitää pitkää elämää itsestäänselvyytenä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Juu ja 70-l. syntyneet tukevasti viiskymppisiä. 1960 syntyneet jäävät eläkkeelle parin vuoden kuluttua.
Mä olen syntynyt -79 enkä ole kyllä tukevasti 50v. Täytän kesällä 43.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja 70-l. syntyneet tukevasti viiskymppisiä. 1960 syntyneet jäävät eläkkeelle parin vuoden kuluttua.
Äkkiä se kuule seitsemän vuotta menee..
-79 syntyneetkin voi sanoa eläneensä kuudella vuosikymmenellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä se kuule seitsemän vuotta menee..
En silti ole tukevasti 50v.
Kun vuosituhat vaihtui, kirjoitin pienen lapsen 39v äitinä IS:n keskustelupalstalle, että oma ikäluokkani eli v.1960 syntyneet eivät saa eläkettä, koska eläkejärjestelmä ei kestä.
No, tänä vuonna täytämme 62 vuotta ja noin kolmen vuoden päästä jäämme eläkkeelle ja eläkerahastot ovat ennätyssuuret. Ja nuorin lapsikin on jo 24v.
Mä menin kouluun syksyllä -82, eihän siitä ole kuin parikymmentä vuotta.
Ei ku ootas, ainokainen lapseni täyttää tänä vuonna 18 (s. 2004) enkä ollut edes järin nuori äiti hänet saadessani (29 v).
Jep, sieltä se lähestyy 😬 t. -86
Vasta äskenhän vuosiluvutkin kirjoitettiin tuhat yhdeksänsataa ja jotain, joko se maaginen vuosi 2000:kin meni jo... O_O
Vierailija kirjoitti:
Mä menin kouluun syksyllä -82, eihän siitä ole kuin parikymmentä vuotta.
Ei ku ootas, ainokainen lapseni täyttää tänä vuonna 18 (s. 2004) enkä ollut edes järin nuori äiti hänet saadessani (29 v).
Niin se aika menee..
90 luvulla syntyneet ovat aina olleet ja tulee aina olemaan kakaroita.
vm 80.