Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

82 syntyneet nelikymppisiä??

Vierailija
06.02.2022 |

Miten aika voi mennä näin nopeasti. Eikö 1982 syntyneiden pitäisi olla 28-vuotiaita?

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, että tänä vuonna armeijaan menevät nuoret ovat syntyneet vuonna 2003.

oon ite syntyny 2003 ja mun samanikäisiä kavereita meni jo viime vuonna armeijaan 18 vuotiaina

Vierailija
62/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä sitä että kuuteen kymppiin on sama matka eteenpäin kuin kahteenkymppiin taaksepäin. Kauhistuttava ajatus.

-82

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, että tänä vuonna armeijaan menevät nuoret ovat syntyneet vuonna 2003.

oon ite syntyny 2003 ja mun samanikäisiä kavereita meni jo viime vuonna armeijaan 18 vuotiaina

Työskentelin myymälävastaavana samana vuonna kun synnyit ja keräsin DVD-levykokoelmaa :D

Kävin kyllä salilla ja baareissa viikonloppuisin katsomassa parikymppisiä naisia. :D

-82

Vierailija
64/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä sitä että kuuteen kymppiin on sama matka eteenpäin kuin kahteenkymppiin taaksepäin. Kauhistuttava ajatus.

-82

Joo, ja vuoteen 2032 on sama aika kuin vuoteen 2012.

Vierailija
65/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa että Suomessakin on jo 90-luvulla syntyneitä isoäitejä.

😳

Vierailija
66/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena muistan vanhempien ihmisten puhuvan että kun aika kuluu niin se myös tuntuu pitkältä. Ja että vanhenemisen hyväksyy. Se vaan ei ole tippaakaan totta. Aika on todella juossut kovaa ja nyt ollaan sitten keski-iässä! (Yök!)

Vierailija
67/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin lohduttavaa tietää, että on muitakin, jotka hämmästelevät omaa ikäänsä. Olen 37 - äitini oli samanikäinen, kun minä olin seitsemän! He olivat ihan oikeasti tukevasti aikuisia silloin, mutta itsestä tuntuu tässä iässä aivan kuin olisin juuri ja juuri siinä nuoruuden ja aikuisuuden rajoilla, joku 26 ehkä vuosissa. Korkeintaan.

2005 syntynyt kummilapsi meni viime syksynä lukioon. En ymmärrä, miten sinne nykyään mennään suoraan ala-asteelta!

Vierailija
68/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin lohduttavaa tietää, että on muitakin, jotka hämmästelevät omaa ikäänsä. Olen 37 - äitini oli samanikäinen, kun minä olin seitsemän! He olivat ihan oikeasti tukevasti aikuisia silloin, mutta itsestä tuntuu tässä iässä aivan kuin olisin juuri ja juuri siinä nuoruuden ja aikuisuuden rajoilla, joku 26 ehkä vuosissa. Korkeintaan.

2005 syntynyt kummilapsi meni viime syksynä lukioon. En ymmärrä, miten sinne nykyään mennään suoraan ala-asteelta!

No eihän siinä ole kuin kolmen vuoden ero.

Vierailija
69/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks 40v on nykyään 30v

Mihin tämä aikaa menee

Vierailija
70/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja 70-l. syntyneet tukevasti viiskymppisiä. 1960 syntyneet jäävät eläkkeelle parin vuoden kuluttua.

Noh. Mä oon syntynyt 60-luvulla ja eläkeikään on vielä 12,5 vuotta, tavoite-eläkeikään 14,5 vuotta.

Vierailija
71/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😳

Onko ihan oikeesti? Kolmikymppisenä isoäidiksi - onhan se biologisesti mahdollista, mutta onko näin tapahtunut?

Vierailija
72/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että nykyään vuodet menevät nopeammin kuin ennen. Ihan kuin aika olisi kärsinyt inflaation kuten raha, vaikkei se mahdollista olekaan.

Vierailija
73/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😳

Onko ihan oikeesti? Kolmikymppisenä isoäidiksi - onhan se biologisesti mahdollista, mutta onko näin tapahtunut?

Googletin huvikseni ja aika hauskana osumana tuli ET-lehden artikkeli, joka on otsikoitu "Onko tässä Suomen nuorin mummo?", jutussa on kyse 45-vuotiaasta mummosta. Heh, varmaan ET-lehden lukijakunnassa 45-vuotias tuntuu aivan erityisen nuorelta mummolta.

https://www.etlehti.fi/artikkeli/uusia%2Balkuja/vauva_oli_hellyttava_vi…

Vierailija
74/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😳

Luin joskus suomalaisesta 28-vuotiaasta isoäidistä. Tilastollisesti teiniäitiys on periytyvää.

Vierailija
75/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että nykyään vuodet menevät nopeammin kuin ennen. Ihan kuin aika olisi kärsinyt inflaation kuten raha, vaikkei se mahdollista olekaan.

Tää voi hyvin pitää paikkansa. Aika kärsii inflaatiosta. Tuntuu kuin elämä meni nopeudella 1,07. Eli sellaisella pienellä pikakelauksella eteen päin.

Vierailija
76/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt vuonna 1990 ja en itse voi vieläkään oikeen ymmärtää/käsittää kuinka h*lvetissä 80-luvulla syntyneet voivat olla jo nelikymppisiä ja 90-luvulla syntyneet kolmekymppisiä. Meidän piti olla nuoria aina ja pitää vaan hauskaa :D m31v

Vierailija
77/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. 28-vuotiaat ovat syntyneet vuonna 1993 tai 1994.

90-luvullakin syntyneet lähentelee jo kolmeakymppiä, itse ajattelen niitä ihan teineinä vielä...

Osa niistäkin on jo yli 30.

Vierailija
78/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli joskus joku teoria, että aika on spiraali tai jotain ja kuluu siksi aina vain nopeammin. Itse alan uskoa siihen, etenkin kun jopa 8-vuotias kummityttö totesi vuoden kuluvan liian nopeaa. Ei 80-luvulla 8-vuotiaille vuosi mennyt liian nopeasti

Vierailija
79/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta 40 v on vielä nuori. Elämää saattaa olla jäljellä jopa yli 50 vuotta tai sitten 1 vuosi. Ei voi tietää. Siksi kannattaa ottaa kaikki irti tästä päivästä. Emme ole koskaan enää niin nuoria, kuin olemme tänään.

Ei se elämän pituus, vaan se laatu

Vierailija
80/120 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta aika tuntuu pitemmältä ehkä siksi että esim vuosi on prosentuaalisesti paljon isompi siivu elämänpituudesta. Esim 5 vuotiaalla vuosi on 20% elämänsä pituudesta.

Aikuisiällä saa tehdä kivoja asioita ja valita itse ajankäyttönsä ainakin suhteessa enemmän kuin lapsena. Se saa ajan lentämään mielessä kun on mukavaa.

Sitten on se työ ja perhe-elämän oravanpyörä jossa tekemisen määrä ikäänkuin kätkee kaiken ajan alleen. Mitä vanhemmaksi tulee sitä nopeammin aika tuntuu kulkevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi