82 syntyneet nelikymppisiä??
Miten aika voi mennä näin nopeasti. Eikö 1982 syntyneiden pitäisi olla 28-vuotiaita?
Kommentit (120)
82 vuosi on best. Terkkuja kaikille 82 syntyneille! Tänä vuonna on sitten pyöreät edessä, vaikea tajuta että 40 tulee lasiin. Mutta hyvä näin. Kaipaan silti monesti sitä 80-90 luvun aikaa. Lapsuuden kavereita ja sitä ihanaa viatonta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, että tänä vuonna armeijaan menevät nuoret ovat syntyneet vuonna 2003.
Tuntuuko teistä muista noin nelikymppisistä että 2003 oli vain vähän aikaa sitten? Siis, ei nyt ehkä ihan pari vuotta sitten, mutta kuitenkin ihan nykyisyydessä muutamia vuosia taaksepäin? Minusta tuntuu suunnilleen tuolta.
Ei. Mutta musta tuntuu, että vuosi 2012 oli ihan vasta, mutta siitä on jo 10 vuotta!!
Meitä on vielä monta -12-aloittanutta jotka suoritamme ekaa tutkintoa yliopistossa. Ja sitten ihmetellään miten pääministerillä meni 10v yhteen tutkintoon. Kun eihän 10v edes ole mitään.
-82synt kirjoitti:
2000-luvun alku on muistoissani nykyaikaa, mutta kun miettii tarkemmkn niin lähes kaikki tekniikka on muuttunut niistä ajoista. Esim älypuhelimia ei ollut.
Jos katson vaikka Areenasta tai YouTubesta uutislähetyksiä, urheilua tai ihan mitä vaan 20 vuoden takaa, niin olen kauhuissani, kuinka vanhanaikaiselta ja kulahtaneelta kaikki näyttää, eritoten tekniikka. Mun mielessä koko 2000-luku on uusinta uutta.
Vierailija kirjoitti:
Ai,mä oon jo 68v 🙄
Juu, eli oot syntynyt 1942 ☺️
Vierailija kirjoitti:
Emme voi vuosia elämään, mutta voimme lisätä elämää vuosiin. Vuodet tuntuu pidemmiltä, jos ne ovat tapahtumarikkaita. Netissä ollessa elämä ja vuodet vain vilisee ohi... Eikä mitään jää käteen.
Itsestä tuntuu päinvastoin, kun ei ehdi ollenkaan pysähtyä niin ei huomaa ajan kulua.
Täällä on melko korkealentoista matematiikkaa näytillä.
Vaimon työpaikalle tyli juuri nuori poju, joka ei oikein viitsi tehdä töitä, hypistelee kännykkää.
Huomattiin tuossa juuri, että "poika" on 28, eiköhän tuolta voi vaatia samaa kuin muiltakin...
Nämä on niitä, jotka vielä 35-vuotiaana kesällä 2017 hehkuttivat kuinka nuoreksi luullaan ja papereita kysellään.
No äkkiä meni vuodet ja tuli alasajoa. Lisäksi 40-45-välillä se vielä hurjenee se kurttutahti päättyen kulahtaneeseen 50-vuotiaan naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on pelottava ajatus, että 35-vuotiaasta 5-kymppiseksi on vain 15 vuotta! Vielä 35-vuotiaana on ”nuori”, mutta hups ja 15 vuotta kului ja sitten onkin jo 50-v. juhlat.
Siihen voi jokainen itse vaikuttaa rupsahtaako viiskymmpisenä. Ei pidä mässäillä roskaruoalla ja alkoholilla eikä tupakoida ym. haitallista.
2004 syntyneet voivat ostaa tänä vuonna kaljaa ja tupakkaa. Kyllä tekis mieli vähän ojentaa.
Terveisin kaupantäti
Facebookissa pyöri joku tällainen juttu että vuosien 1970 ja 2022 välillä on yhtä paljon aikaa kuin vuosien 1915 ja 1967. Ja yhtäkkiä se tuntui ihan hlvetin pitkältä ajalta. Siellähän oli pari turkasen pitkää maailmansotaakin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimon työpaikalle tyli juuri nuori poju, joka ei oikein viitsi tehdä töitä, hypistelee kännykkää.
Huomattiin tuossa juuri, että "poika" on 28, eiköhän tuolta voi vaatia samaa kuin muiltakin...
Muistan, kun itse olin työharjoittelussa 28-vuotiaana ja joku 32-vuotias (kun minut esiteltiin hänelle ohimennen) sanoi, että se on "niitä nuoria".
Vierailija kirjoitti:
Täällä on melko korkealentoista matematiikkaa näytillä.
Jep! Ja onneksi vaikuttaa siltä, etten ole ainut.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, että tänä vuonna armeijaan menevät nuoret ovat syntyneet vuonna 2003.
Tuntuuko teistä muista noin nelikymppisistä että 2003 oli vain vähän aikaa sitten? Siis, ei nyt ehkä ihan pari vuotta sitten, mutta kuitenkin ihan nykyisyydessä muutamia vuosia taaksepäin? Minusta tuntuu suunnilleen tuolta.
Ei. Mutta musta tuntuu, että vuosi 2012 oli ihan vasta, mutta siitä on jo 10 vuotta!!
Meitä on vielä monta -12-aloittanutta jotka suoritamme ekaa tutkintoa yliopistossa. Ja sitten ihmetellään miten pääministerillä meni 10v yhteen tutkintoon. Kun eihän 10v edes ole mitään.
10 vuotta on 3650 päivää. Kolme tuhatta kuusi sataa viisikymmentä päivää. Pitäis siinä ajassa jotain saada aikaan.
Hyh... ysikytluvulla syntyneet seuraavaksi. Olen syntynyt -94 ja aivoihin on jotenkin juurtunut ajatus, että 70-luvulla syntyneet on niitä pian oikeasti aikuisia (pian kolmekymppisiä, mut ovat jo viiskymppisiä!) ja tuntuu hurjalta, että 80-luvulla syntyneet on reilustikin yli ton 30 v 😳 vastahan minäkin olin lapsi...
25v lapsi
35v nuori aikuinen
45v keski-ikäinen
55v myöhäiskeski-ikäinen
65v vanha
Vierailija kirjoitti:
2004 syntyneet voivat ostaa tänä vuonna kaljaa ja tupakkaa. Kyllä tekis mieli vähän ojentaa.
Terveisin kaupantäti
Älä nyt hyvä ihminen 6-vuotiaille mitään myy! Nyt ei olla enää ysärillä, jolloin röökiä sai ostaa kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun itse olin työharjoittelussa 28-vuotiaana ja joku 32-vuotias (kun minut esiteltiin hänelle ohimennen) sanoi, että se on "niitä nuoria".
Viittaako "niitä nuoria" puhelimen lääppijöihin?
Minullekin usein itseä nuoremmat lässyttävät ja opastavat kun luulevat olevansa vanhempia.
Mutta miettikää, että 20 vuodesta me ollaan melkein 7 kokonaista vuotta vaan nukuttu.
Olet oikeassa mut ei tästä enää irti pääse…