Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisella prepaid-liittymä, miksi?

Vierailija
15.06.2015 |

Olen tapaillut erästä naista, joka tähän mennessä on vaikuttanut mukavalta ja normaalilta. Tänään tajusin, että hänen puhelinnumeronsa on prepaid. En ymmärrä mikä syy hänellä olisi käyttää prepaidia... sitähän joutuu latailemaan koko ajan tai vaihtamaan liittymää. Tavallisen puhelinnumeronkin saisi salaiseksi, jos hän vaikka pelkää yksityisyytensä puolesta?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla prepaid koska se tulee mulle halvemmaksi. Kympillä kun lataa puheaikaa niin pärjään hyvin kaksi kuukautta. Ei tarvi murehtia laskuista eikä siitä että tulee jotain ikäviä laskuyllätyksiä kun matkustaa.

Vierailija
2/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot menny tai sitten pelkää että alat ahdistelemaan - prepaidnumero on helppo vaihtaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa idioottimainen nimi: turvakielto. Kielletään turvan antaminen ja vastaanottaminen?

Vierailija
4/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:42"]Jos hänellä on olemassa varsinainen liittymä ja tämä prepaid onkin vain esim. nimenomaan treffailua tai salasuhdetta varten?
[/quote]
Tämä tuli itsellänikin mieleen.

Vierailija
5/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoululainen?

Vierailija
6/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:52"]Minulla on prepaid ja numeron alku on 050. Että silleen. [/quote] Onko 0509

[/quote]050 9-alkuiset eivät ole ainakaan kaikki prepaideja

Vierailija
7/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä ole montaakaan vuotta, kun DNA sössi salaiset liittymänsä osoitetietoineen päivineen numeropalveluihin. Oli mukava kokemus, kun ei tiennyt varoa exää.

Operaattoreihin ei ole luottamista. Prepaid on ainoa varma vaihtoehto.

Vierailija
8/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on prepaid ja niin miehellänikin. Ihan normaaleja ihmisiä ollaan. Hankittiin prepaid-liittymät juuri siksi kun puhelimessa tulee höpistyä todella vähän + prepaid on turvallisin vaihtoehto jos luuri pöllitään tai esim. tulee huijaussoittoja tai -viestejä.

Vierailija
9/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:46"]

Minulla on prepaid kun se on ylivoimaisesti halvin tapa kayttaa kannykkaa. 10 senttia per minuutti ja tekstari, ei kuukausimaksua. Minua ei innosta ostaa mitaan kytkykauppapuhelinta tai hankkia vain-viisikymppia-kuukaudessa -liittymia. Kaytan puhelinta lahinna whatsappiin, ja tamankin wifi:n kautta.

[/quote]

Hinnan puolesta prepaid ei ole edullisin vaihtoehto. Kaikilta operaattoreilta löytyy perusliittymä ilman nettiä alle euron kk-maksulla ja näissä puhelut maksaa 0,07€/min. Lisäksi laskutusliittymä on siitä hyvä, että koska numerosi on rekisteröity, ei sinulla ole vaarana sen menettäminen esim. puhelimen kadotessa.

[/quote]

En asu Suomessa. Kotimaassani useimmilla kuluttajilla on puhe-viesti-netti-kannykkapaketti josta saa maksaa 30-60 euroa kuussa, jailman kannykkaakin laskutusliittymat ovat tyylia 200 minuuttia ja 100 tekstaria. En kayta puhelinta noin paljon. Irtoliittymissa saa myos maksaa kuukausittain. Mieluummin laitan prepaid-tilille parikymppia sen kaksi kertaa vuodessa.

-58

Vierailija
10/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numeron alulla et voi päätellä onko numero prepaid vai laskutusliittymä sillä Prepaid-liittymä on myöhemmin mahdollista rekisteröidä laskutusliittymäksi.

Mikäli numero on määritetty salaiseksi operaattorin puolesta, ei sitä saa mistään selville ellei:

A) Pääse käsiksi operaattorin tietokantaan(ole töissä operaattorilla)

B) Operaattorin YKSITTÄINEN työntekijä vahingossa poista numeron salausta

Hinnankaan puolesta Prepaidia ei voi perustella, sillä prepaid liittymä maksaa 9/10 tapauksissa enemmän, kuin laskutusliittymä. Ainut milloin prepaid on halvempi, on jos henkilö puhuu muutamia minuutteja kuukaudessa. Tällöinkin prepaidia täytyy muistaa ladata vähintään kerran 6kk tai liittymä kuoleutuu. Lisäksi voi tulla yllättäviä tilanteita joissa täytyy pystyä soittamaan, mutta on esimerkiksi saldo loppu, eikä latauspistettä mailla halmeilla.

Ulkomailla prepaid-liittymä on kätevä jos esimerkiksi joudut varkauden uhriksi. Muutoin se ei tule ulkomaillakaan yhtään sen halvemmaksi, kuin laskutusliittymä.

Vierailija
11/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 06:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:52"] [quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:44"]Mun kokemusten mukaan prepaid-liittymiä käyttää lähinnä mamut, turistit, rikolliset, huorat, niiden asiakkaat ja ne, joilta on luottotiedot menny. [/quote] Mulla on prepaid ja kolme näistä sopii minuun. Tosin on mulla tavallinenkin liittymä. [/quote] Paljonko veloitat? [/quote] Tämä ei ollut yksi niistä kolmesta. ;)

[/quote]

No noi muut on vielä pahempia

[/quote]

Etenkin toi turisti on tosi paha.

Vierailija
12/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:37"]

Olen tapaillut erästä naista, joka tähän mennessä on vaikuttanut mukavalta ja normaalilta. Tänään tajusin, että hänen puhelinnumeronsa on prepaid. En ymmärrä mikä syy hänellä olisi käyttää prepaidia... sitähän joutuu latailemaan koko ajan tai vaihtamaan liittymää. Tavallisen puhelinnumeronkin saisi salaiseksi, jos hän vaikka pelkää yksityisyytensä puolesta?

[/quote]Tässä ketjussa on nyt kai jo todistettu ettei tuo jannu itseasiassa voi tietää liittymätyyppiä eikä syitä mahdolliseen prepaidiin ellei näe vaivaa ja tutustu tähän naiseen niin hyvin että voi kysyä asiaa häneltä. Muita hyviä jutunaiheita kun toista ei vielä tunne: http://www.womenshealthmag.com/sex-and-relationships/first-date-conversation-starters

.

Vierailija
13/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 01:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:50"] Itse ajattelin vaihtaa prepaidiin ensinnäkin siksi, että millään tekemälläni suoramarkkinointikiellolla ei näytä olevan mitään tehoa. Toinen syy on se että tuleva työni on sellaista että yhteystietoni on oltava ehdottomasti salaisia. Turvakieltoa aion myös hakea. [/quote]   Turvakielto myönnetään vasta sen jälkeen, kun jotakin vakavaa on tapahtunut... =( [/quote] Ei tarvitse olla kovin kummoinen työ, että kehotetaan hakemaan turvakieltoa. Mulla on, kun tein työtä narkomaanien parissa. En halunnut asiakkaita oven taakse.

[/quote]

Teen vastaavaa työtä. Hain turvakieltoa, mutta siitä tuli kielteinen päätös. Uhka asiakkaiden taholta ei ole riittävä syy saada turvakieltoa, vaan tarvivat konkreettista näyttöä.

Muuten olen kyllä salannut kaikki mahdolliset tietoni.

Vierailija
14/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 01:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:50"] Itse ajattelin vaihtaa prepaidiin ensinnäkin siksi, että millään tekemälläni suoramarkkinointikiellolla ei näytä olevan mitään tehoa. Toinen syy on se että tuleva työni on sellaista että yhteystietoni on oltava ehdottomasti salaisia. Turvakieltoa aion myös hakea. [/quote]   Turvakielto myönnetään vasta sen jälkeen, kun jotakin vakavaa on tapahtunut... =( [/quote] Ei tarvitse olla kovin kummoinen työ, että kehotetaan hakemaan turvakieltoa. Mulla on, kun tein työtä narkomaanien parissa. En halunnut asiakkaita oven taakse.

[/quote]

Teen vastaavaa työtä. Hain turvakieltoa, mutta siitä tuli kielteinen päätös. Uhka asiakkaiden taholta ei ole riittävä syy saada turvakieltoa, vaan tarvivat konkreettista näyttöä.

Muuten olen kyllä salannut kaikki mahdolliset tietoni.

[/quote]

Tuohan on ihan sairasta!

Vierailija
15/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:42"]

Prepaid on kätevä kun saa netin vain kun tarvii. Esim nyt kesälomakuukausiksi otettiin niin voi reissussa surffata. Normiliittymällä taitaa olla 12kk sopimukset?

[/quote]

Aika harvassa on enää määräaikaisia sopimuksia. Kyllä ne yleensä on toistaiseksi voimassa olevia, jotka saa irtisanottua milloin vaan.

Vierailija
16/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

041 on prepaid

Vierailija
17/76 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on prepaidit varapuhelimissa. Olisi hullua maksaa niistä kuukausimaksua, kun käyttöä ei juurikaan tule.

Vierailija
18/76 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä luottotiedot mennyt eikä saa tavallista liittymää. Eihän prepaid tee ihmisestä vähemmän mukavaa tai normaalia? :D

Vierailija
19/76 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Mullakin on prepaid. Sen takia, koska se on niin helppo. Päätän itse, haluanko maksaa tekstiviesteistä/puheluista vai enkö halua. Nyt on 10 euron lataus kestänyt jo tammikuusta lähtien. Lisäksi ostan siis joka kuukausi nettipaketin (6€) ja sitä samaa käytän myös tietokoneessani.

Vierailija
20/76 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on olemassa varsinainen liittymä ja tämä prepaid onkin vain esim. nimenomaan treffailua tai salasuhdetta varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän