Kiusaannuttavaa, kun jotkut pitää verhot auki pimeällä
Minulle tulee kiusaantunut olo siitä, että pimeällä pidetään verhoja auki ja valot päällä. Niin että ulkoa voi nähdä suoraan taloihin/asuntoihin. Siis tulee kiusaantunut olo, kun olen itse vaikka lenkillä ja ihmisillä töröttää verhot auki. Se jotenkin automaattisesti saa huomion kiinnittymään ja sitten tulee se kiusaantunut olo, että ei saa katsoa ja pällistellä toisten asuntoihin. Että voisitteko pitää ne verhonne kiinni pimeällä eikä aiheuttaa toisille kiusaantunutta oloa. Miksi niitä pitää edes pitää auki pimeällä, eihän sieltä sisältä näe ulos kuitenkaan?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä sit katso.
No hitto, mihin mä sit katson kun joka puolella näkyy vaan avonaisia ikkunoita valot päällä? Pitää sit varmaan vaan tuijottaa maahan. Tuntuu, että nykyään joka toisella on verhot auki pimeällä. Ei mun mielestä ennen ollut niin yleistä. Haluaisin käveleksiä ulkona rauhassa ja katsella mihin haluan eikä että koko ajan pitäisi vältellä katsomasta ihmisten asuntoihin. Ap
Koska niitä verhoja sitten pitää olla päällä? Pimeällä ei tarvita mutta valoisalla aikana kyllä. Ainako pitäisi verhot olla kiinni?
Ymmärrän yskäsi Ap. Sitä tuntee, että ei saisi katsoa toisten ikkunoista sisälle, mutta kun ulkona on pimeää ja sisällä talossa valot päällä ilman verhoja, niin aika automaattisesti katse kääntyy sinne ikkunaan mistä se valokin tulee.
Valo herättää huomiota pimeällä.
Olisiko tämä verhojen auki pitäminen pimeällä jokin uusi muoti-ilmiö vai onko koti jokin näyttämö? Valaistuskin vielä täysillä, että näin malliperhe täällä elelee. Toinen tapa taas verhot auki koko talossa aamupimeällä ja siellä joku istumassa hämärässä. Nämä oudot tavat on yleistyneet tiheään asutuilla omakotialueillakin, joissa naapurien ikkunoita joka suunnalla. -Meillä on ainakin verhot kiinni pimeällä jo yksityisyydenkin takia.
Musta tuntuu että tällä kylällä kaikki kyttää iltaisin asunnoistaan ulkonaliikkuvia, kun joka talo on muka pimeänä jo kello 19.
Minua ahdistaa jos verhot on kiinni. Tykkään nähdä ulos. En tee ikkunan edessä mitään mikä voisi näyttää ulospäin huonolta.. makuuhuoneeseen tms ei ohikulkijat edes, kun asun sen verran korkealla, että katto vain näkyy :)
Pimeällä onkin mukava jäädä pimentoon katselemaan ikkunasta näkyviä naisia ja tyttöjä.
Sellaiset ihmiset pitäis viedä johonkin hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu että tällä kylällä kaikki kyttää iltaisin asunnoistaan ulkonaliikkuvia, kun joka talo on muka pimeänä jo kello 19.
Heh. Tuota olen epäillytkin lenkkeilijänä joskus. :s Ilmeisesti ikkunasta on kivaa katsoa ulos.
Mua ahdistaa pitää verhoja kiinni. Jos joku haluaa sen kaksi sekuntia vilkaista sisälle niin oma on häpeänsä. Voin taata, ettei ole mitään mielenkiintoista kyylättävää. Jonkun kyylän takia en peitä ikkunoita.
Ei ole mitään nähtävää.
Minulla on sälekaihtimet kaikissa ikkunoissa ja ne on kiinni yötä päivää.
Senkus katselet vaan. Jos häiritsee, niin laittavat verhot kiinni. Ei ole sun ongelma ap.
Olen aina sanonut, että ihminen ,joka toljottaa päivästä toiseen jonkun kotia , ei ole ihan terve. Ei muuten vähempää kiinnosta, senkun kyylaa. Säälittävää.
En ikinä laita verhoja kiinni paitsi saunassa ja makuuhuoneessa ja ikkunallisessa wc:ssä.
Kaikkea sitä. Asun neljännessä kerroksessa, mutta mulla ei edes ole verhoja. Sälekaihtimet ovat aina auki paitsi kovilla helteillä suljen ne heijastamaan auringonvaloa pois. Suoraan vastapäätä on talo, mutta ei minua haittaa yhtään, jos joku näkee tänne sisälle.
Oli tosi creepyä kun edellisessä kämpässä erään pimeän asunnon kaihtimet aina raottuivat aamuisin kun lähdin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä sit katso.
No hitto, mihin mä sit katson kun joka puolella näkyy vaan avonaisia ikkunoita valot päällä? Pitää sit varmaan vaan tuijottaa maahan. Tuntuu, että nykyään joka toisella on verhot auki pimeällä. Ei mun mielestä ennen ollut niin yleistä. Haluaisin käveleksiä ulkona rauhassa ja katsella mihin haluan eikä että koko ajan pitäisi vältellä katsomasta ihmisten asuntoihin. Ap
Ongelma on nyt sulla eikä ihmisillä, joilla ei ole verhot kiinni.
Onko sulle lapsena aiheutettu joku pelko näistä? ”Äkkiä verhot kiinni, ettei joku kurki” tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hauskaa. Koska vaikkei katso sinne erityisesti, sivusilmään osuu joku hahmo kaukaa joka ravaa eestaas tai hyppää piiloon, mitä lie tekee. Ei haittaa akvaariot, jos joku haluaa esitellä sisustusta.
Ei se ole akvaario vaan terraario. Akvaario on täytetty vedellä.
Juu hyvä huomio. Toisaalta pitäisikö terraariossa olla liskoja?
Olisko nää niitä liskoihmisiä?
Minä kyllä mielelläni katselen, ja mitä intiimimpää, sitä mielummin. Ei haittaa ollenkaan. Jos joku haluaa pitää ikkunaa auki samalla kuin vaikka riisuuntuu niin kyllä kiitos. En näe mitään syytä vaivaantumiseen jos näen sen takia paljasta pintaa tai rakastelua. Se on pelkästään mukavaa. Sitten on noloa jos jää tölläämään ikkunan lähituntumaan, se ei ehkä ole ihan korrektia.
Sama koskee kuuntelemista. Et voi kuunnella rapussa toisten oven takana, mutta ei tarvitse nolostella sitä minkä seinän läpi kuulee. Kovalla oleva musiikki tai TV häiritsee, seksiäänet on pelkästään viihtyisiä ja jos kukaan ei ool kylässä niin eipä haittaa. Itsepähän esittelevät.
Senkun katsot. Mua ei sun katseesi haittaa. Se minkälainen olo sulle siitä tulee on sun asiasi.