Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen? Naapurin lapsenvahti kuulemma perui ja kysyi minua hoitamaan huomenillallalla

Vierailija
26.02.2023 |

Mutta lapsia on kolme, kaikki alle kouluikäisiä ja nuorin vasta vauva. Minulla ei ole mitään kokemusta vauvoista, enkä muutenkaan ole erityisen lapsirakas, mutta vastuuni toki tarvittaessa kannan. En haluaisi jättää naapuria pulaan mutta vähän hirvittää, selviänkö yksin noiden kolmen kanssa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro naapurillesi, että et tiedä vauvoista mitään, joten tarvitset opastusta ennen kuin jäät lasten kanssa keskenään. Kysy, kuinka paljon ennakkoon pitää mennä heille, jotta hän kerkeää kertomaan sinulle kaiken oleellisen.

Vierailija
2/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kohteliaasti, että sinun resursseilla pystyt hoitamaan vain yhtä lasta, eli vanhinta lasta (oletettavasti helpoin ja vähiten vaativa hoidettava, ymmärtää jo puhetta). Hänen on syytä hankkia nuoremmille lapsille toinen lapsenvahti. Et kykene takaamaan kaikkien turvallisuutta, eikä sinulla riitä kokemus useamman lapsen hoitamiseen kerralla.

Yhdelle, eli vanhimmalle lapselle kyllä, muille ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko mennä. Hienoa että ajattelet noin mutta aika vaativa setti jos ei ole kokemusta.

Vierailija
4/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan yhtä hyvin sanoa, ettei käy. Miksi olisit vastuussa tilanteesta?

Vierailija
5/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi on vastuuton.

Vierailija
6/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin paljon veljieni lapsia mutta en kyllä lähtisi helpolla kolmea vierasta lasta hoitamaan joista yksi vauva. Tietysti jos hoitoaika vain tunnin tai kaksi niin voisi ehkä mennä. Mutta jos lapset pitää laittaa nukkumaan ym niin aika rankka keikka.

Voisiko joku naapurin sukulainen tulla kaveriksi esim äiti joka ei yksin pärjää kolmelle mutta jos te kaksistaan?

Vierailija
7/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäis suostua? En suostuis, ellei hänellä olis joku tosi akuutti meno mitä on mahdoton perua. Mulla on kokemusta lapsista ja kolme pientä on itselle liikaa, varsinkin jos yksi on vauva. Maksullisia hoitajia saa MLL:stä ja vaikka mistä. Kai sillä sukulaisiakin on.

Vierailija
8/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se edes maksanut sulle?

Vierailija
9/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan ettet osaa hoitaa. Harvapa varmaan siinä tilanteessa varsinkaan vauvaa jättäisi edes hoitoon.

Vierailija
10/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naapuri ei voi perua menoaan? Pitkästäkö ajasta on kysymys ja paljonko tarjosi korvausta?

Vierailija
11/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siitä nyt ihan maalaisjärjellä selviäisi kunnialla. Varmaan riippuisi itselläni auttaminen siitä, miten tärkeä tuo heidän menonsa on. Olen ollut kahta lasta hätätapauksessa hoitamassa ihan kokemuksetta, ja isompi lapsi noin 4-5 -vuotias selitti, mitä äiti tekee vauvan kanssa ja näytti missä vaipat  ja muut on.

Vierailija
12/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot naapurille saman asian mitä just täälläkin kerroit. Prittaa tämä viestiketju hänelle. 

Vierailija
13/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan ettet osaa hoitaa. Harvapa varmaan siinä tilanteessa varsinkaan vauvaa jättäisi edes hoitoon.

Luultavasti naapuri vaan sanoisi ettei haittaa kyllä se sujuu. Tiedän tyypin. Luultavasti mitään maksullista hoitajaa ei oltu edes pyydetty, teki mieli lähteä johonkin ja naapurissa asuva nainen on kynnysmatto, jota voi helposti käyttää hyväkseen.

Sitä paitsi miksi pitäisi alkaa selitellä? Voi suoraan sanoa, että en tule. Piste.

Vierailija
14/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että sulla on juomaputki päällä ja ole vielä huomenna kännissä. Muuten kyllä sopii. 

Vierailija
15/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Kyllä olen nyt ratkaisuni tehnyt. Yhtä tosiaan voisinkin hoitaa, mutta kolme tuntuu liian vaativalta. En osaisi varmaan vaihtaa edes vaippaa. Naapuri tuntui olevan tosi pulassa, ja siksi lupasin miettiä, mutta kyllä on nyt liian iso haaste tosiaan, olette oikeassa.

Vierailija
16/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin kyllä tästä, ja hän näki taatusti epävarmuuteni, mutta sanoi, että katsotaan kaikki tarpeellinen yhdessä. Mutta en minä yhdessä illassa opi vauvaa hoitamaan, varsinkin kun on ne kaksi muuta siinä vielä. En tiedä, miksi lupasin edes harkita. Mutta en siis lähde.

Vierailija
17/17 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hauska kokemus lapsenvahtina olosta. Lapsi oli silloin noin 3-vuotias (nyt jo aikuinen) ja mulla oli tentti seuraavana päivänä, niin otin tenttikirjan esille (siinä oli värikkäitä piirroksia ihmisen sisäisistä elimistä) ja luin sitten ääneen opiskeltavia asioita lapselle.

Seuraavana iltana äitinsä soitti ja kysyi, onko mulla jotain aavistusta siitä, miksi lapsi höpöttää  yläonttolaskimoista ja keuhkoverenkierrosta.